Ako je to s výkonom PS5 oproti Xbox Series X? Ako mu pomôže SSD?

pridal saver 28.3.2020 o 12:54 pod hardware
Ako je to s výkonom PS5 oproti Xbox Series X? Ako mu pomôže SSD?


Na internete sa posledné dni objavujú rôzne informácie ako by PS5 pomocou rýchlejšieho SSD bolo rýchlejšie ako Xbox Series X. Samotné Digital Foundry a aj vývojári sa snažia vysvetľovať, že výkon tak nefunguje. Rýchlejší disk nespraví rýchlejší systém:

 

 

K tomu sa pridali aj technický riaditeľ Remedy a rovno v PS Magazíne dodal, že rýchlejšie SSD sa nemusí výrazne prejaviť v rýchlejšom nahrávaní.

"Ak by hry zostali rovnaké z hľadiska rozsahu a vizuálnej kvality, časy načítania by boli takmer nepostrehnuteľné a opätovné spustenie úrovne by mohlo byť takmer okamžité v PS5 hrách.

Keďže však teraz možno použiť viac dát, môžu sa vyskytnúť aj prípady, keď sa produkcia 
môže byť lacnejšia a rýchlejšia pri neoptimalizácii obsahu, čo povedie k tomu, že budete musieť načítať oveľa viac údajov, čo povedie k situácii, keď budete mať približne rovnaké časy načítania ako dnes."

To platí aj pre CPU a GPU, kde viac výkonu v novej generácii nemusí znamenať 60 fps, ale môže to stále ostať na 30 fps s tým, že autori pridajú iné veci, ktoré uberú výkon.

Alexander Battaglia z Digital Foundry v tejto téme vysvetľoval aj ďalšie veci: 

"...ľudia hovoria veci, ako napríklad to, že SSD umožní úplne inak vyzerajúce hry otvoreného sveta, ale to nedáva veľký zmysel na základe toho, čo skutočne vieme o vývoji hier v otvorenom svete. Všetky údaje vytiahnuté zo SSD by boli statické údaje, úplne nemenné. To by znamenalo dokonale predpripravené levelové údaje, čo je presná opačná metodika toho, ako moderné hry otvoreného sveta zvyšujú ich detail a rozmanitosť - je na to procedurálna metóda, ktorá nefunguje na základe disku. Procedurálne metódy sú na zvýšenie efektívnosti umelcov a rozmanitosti herného sveta a dokonca aj zväčšovanie detailov nad statické textúry."

Dodal aj odpoveď na to, že podľa Cerneho sú CU dôležitejšie ako teraflopy, čo by malo za následok rýchlejšie GPU a teda rýchlejšie ako Xbox Series X. 

"To sa nestane, pokiaľ Xbox Series X nezacieli na vyššie nastavenie a rozlíšenie, alebo ak vývojár nespraví chyby. GPU Xbox Series X je jednoducho lepšie, bodka. Rovnako ako je to v tejto generácii medzi PS4 Pro a Xbox One X. Ak hra má na Xbox One X horší výkon, myslím si, že vývojár má nesprávne priority, alebo bol nejaký softvérový problém, ktorý potrebuje obísť.

Chcem tiež ukončiť akúkoľvek diskusiu o „hrubej sile“ týkajúcej sa akéhokoľvek hardvéru. Veci sú niekedy jednoducho lepšie. Rovnako ako RTX 2080 je lepšia ako 2060S."

Pridal sa aj bývalý vývojár Killzone 2, ktorý už hovorí aj o výkone, kde je podľa toho, čo počul od vývojárov, výkon Xboxu oveľa vyšší, ale neznamená to, že PS5 nebude mať dobré hry. 

 





Páči sa mi! (+5)

Zaradené pod: PS5, Xbox Series X, SSD, porovnanie






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19593)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk