DREAMFALL: THE LONGEST JOURNEY

DREAMFALL: THE LONGEST JOURNEY

Cesta. Iba dobrodruhovia vedia, kde začína a či vôbec niekde končí.

Dojmy

Cesta. Iba dobrodruhovia vedia, kde začína a či vôbec niekde končí. Tá najdlhšia ešte len na nich čaká. Cesta za hranice našeho chápania, odhaľujúc našu krátkozrakosť a ukazujúc ako rýchlo dokážeme zabudnúť na našich najmilších. Pred rokmi sa niečo na Zemi prihodilo. Ale dnes už nik nevie presne čo, alebo prečo sa to stalo. Zmenilo to svet. Zmenilo to ľudí. Rozdelilo to milencov, rodiny, spoločnosti. Zostali len nejasné spomienky. Nik si už nepamätá na doby, keď bola na Zemi mágia v symbióze s vedou. Teraz sú svety dva. Stark (Zem v blízkej budúcnosti) a Arcadia (svet mágie). Sem viedla jedna cesta pred piatimi rokmi a stala sa vyhľadávanou i rešpektovanou. Bude rovnako atraktívnou destináciou aj druhá, s názvom Dreamfall: The Longest Journey?

Osud ťa zavedie tam, kde ťa najviac potrebujú

Nórske štúdio Funcom, zodpovedné za The Longest Journey (podľa mnohých najlepšiu adventúru vôbec), sa vydáva na cestu, na ktorú pred piatimi rokmi poslali neskúsenú April Ryan. Tá cesta sa však zmenila spolu s herným svetom, v ktorom je tentoraz hlavnou hrdinkou mladá a rovnako neskúsená Zoë Castillo. Hodila za hlavu štúdium, dala kopačky priateľovi a rozhodla sa v Casablance usporiadať svoje myšlienky a hlavne zodpovedať otázku, čo bude robiť, až bude „veľká“.

Vysedávanie po kaviarňach a kvákanie s kamarátkami jej však dlho nevydrží. Začnú sa diať čudné veci. Najprv sú to vidiny malého dievčatka, ktoré šepoce: „Nájdi ju, zachráň ju.“ Zoë tomu neprikladá veľkú váhu. Vidí ju na každom monitore a každej televízii. Určite je to forma virálneho marketingu. A potom je to čudná prosba od jej bývalého – investigatívneho žurnalistu. Zveril sa jej, že pracuje na najlepšej story v jeho kariére a požiada ju, aby vyzdvihla balíček od predom dohodnutého kontaktu. Nič nie je také jednoduché, ako sa zdá. So spojkou sa Zoë stretne za zvláštnych okolností a medzitým sa ex-priateľ bez stopy vyparí.

Dreamfall: The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey

Prijatím tejto úlohy sa naša Zoë zapletá do obrovskej siete konšpirácie, ktorá ohrozuje existenciu svetov Stark a Arcadia. Pátranie po priateľovi ju zavedie za hranice jej sveta, a aj na tajomné miesto, nazvané The Winter. Čo má spoločné malé dievčatko z vidín s domom v premrznutej krajine? Čo chystá najväčšia spoločnosť na svete WATIcorp? Akú rolu v tom hrá Zoë? A kto je April Ryan?

Funcom stráži príbeh Dreamfall sťa jastrab. Do sveta sa dostali iba útržky, z ktorých možno poskladať solídnu mozaiku. K odpovediam sa však nedopracujete. Adventúra The Longest Journey (TLJ), vydaná v roku 2000, mala byť pôvodne trilógiou. Dreamfall by teda mal byť logicky priamym pokračovaním, no nie je. Bude zdieľať s predchodcom mnoho spoločných rysov a fanúšikovia tu objavia známe miesta i postavy, ale podľa slov autorov ide o duchovného nasledovníka. Odohráva sa 10 rokov po udalostiach TLJ a príbeh začína v Casablance, kde sa hráč zoznamuje so Zoë.

Nájdi ju, zachráň ju.“

Zoë nebude jediná hrateľná postava v Dreamfall. Prežijete s ňou zhruba 65 % z celej hry, ale naskytne sa príležitosť vžiť sa do ďalších dvoch postáv, ktoré v komplikovanom príbehu hrajú dôležitú rolu! Jednou z nich je April Ryan, hrdinka TLJ. Stretneme sa s ňou podruhýkrát, avšak v inej podobe. Tých 10 rokov nezmenilo iba svety, ale aj April. Stala sa z nej žena zbavená ilúzií a je väzňom sveta, ktorý nikdy nebol jej domovom. Verí však, že urobila bodku za svojou minulosťou, to ale nevie, čo má osud pre ňu pripravené. Treťou hrateľnou postavou je záhadny zabijak Kian. Je oddaným služobníkom svojej učiteľky a neváha skoliť kohokoľvek, kto sa postaví tomu, koho uctieva. Tri rozličné osobnosti sú zárukou iného pohľadu na dej a iného štýlu hry.

Dreamfall: The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey

Tak trochu iná (akčná) adventúra

Dreamfall je primárne zameraná na rozprávanie silného príbehu a nemali by jej stáť v ceste akčné prvky. V hre sa síce nachádzajú, väčšine sa bude možné vyhnúť alternatívnym riešením. Napríklad cesta do ex-priateľovho bytu je blokovaná strážnym robotom. Ak zvolíte pri riešení tohto problému akčnejší prístup, prešmyknete sa okolo, nalákate ho do kúpeľne a pustíte naň vodu. Ak zvolíte premyslenejší spôsob, tak zaregistrujete na robotovi malé logo (symbolizuje aktiváciu hlasom). Čo, ak sa dá robot hacknúť s potrebnými informáciami?

Logické hádanky budú mixom akčných minihier a moderných puzzlov. Narazíte na klasické, ako lámanie kódov, kombinovanie predmetov, upútanie pozornosti strážcu, aby ste prekĺzli za jeho chrbtom do stráženej oblasti, ale aj moderné v podobe stealth a bojových vsuviek. Boj nie je v Dreamfall frenetický, rýchly ani nevyžaduje rýchle stláčanie tlačítok. Ide predsa o adventúru a tomu je prispôsobený aj súbojový systém. Je tu blok, rýchly a silný útok. Údery postava rozdáva v závislosti od vzdialenosti od protivníka. Ak sa nachádza príliš blízko, tak sa nemôže z plnej sily zahnať ako keď si udržuje odstup. Tento princíp funguje pri každej postave (nemusíte sa učiť špeciálne pohyby ani údery), a aj pri použití zbrane. V bojoch bude excelovať najmä Kian. Je najsilnejší. Zoë sa vie tiež ubrániť (trénuje bojové umenia), ale April sa bojom vyhýba (preferuje stealth postup).

Autori nechceli použiť tradičné herné mechanizmy, chceli ich inovovať. Prechod od 2D predrenderovanej grafiky a polygónových postavičiek ku kompletnej 3D grafike si vyžiadal výmenu point'n'click interfacu. Nahradil ho Focus Field. Je to lúč svetla, ktorý sa zobrazuje pri interakcii s prostredím. Lúč predstavuje zorný uhol postavy a pri kontakte s hotspotom sa objavujú ikonky činnosti a zviditeľnia ho. Pri takmer rovnakom princípe (možno ho nazvať look'n'click) sa zamedzuje pixel huntingu. Focus Field bude použiteľný aj napr. pri počúvaní rozhovorov. Pozriete sa na dve rozprávajúce sa NPC postavy, obraz sa priblíži a vy si vypočujete, o čom sa bavia.

Pri rozhovoroch bude použitý takmer identický systém aký využíva Fahrenheit. Pri voľbe tém dialógu sa objaví kruhové menu s kľúčovými slovami. Potiahnutím myši (analogu) vybraným smerom sa rozsvieti téma, kliknutím ju potvrdíte a rozhovor pokračuje ďalej. Vo svete Dreamfall sa bude možné rozprávať s každou NPC postavou! K dispozícii bude tona dialógov (cez 5000 riadkov textu), cez ktoré sa budete dozvedať viacej o postavách i hrdinoch. Rozhovory budú vysvetľovať ich konanie a v prípade Zoë sa dozviete, prečo nechala školu aj priateľa.

Dreamfall: The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey

Hra však nebude nútiť hráča, aby počúval starosti takého žobráka. Toho môže ignorovať a sledovať iba hlavnú dejovú linku. Ukráti sa však o mnohé detaily a nedostane na miesta, kam sa by sa inak dostal pri väčšej pozornosti. Autori udávajú hraciu dobu pri preferovaní akčných prvkov 12 – 15 hodín čistého času. Naopak, ak sa rozhodnete všetko preskúmať a máte bližšie k adventúram, tak sa pripravte na 35 – 40 hodinovú jazdu s bočnými úlohami! S alternatívnym prístupom k problémom (schovanie sa pred strážami a vypočutie si dialógov) a niekoľkými zakončeniami sa otvára veľký priestor pre znovuhrateľnosť, čo sa v dnešnej dobe cení (dvakrát pri adventúre).

Najdivokejšie sny sa stanú skutočnosťou

Funcom pracuje tri roky na pokračovaní jednej z najlepších adventúr. Od prvých obrázkov pretieklo mnoho vody a posledné z nich ukazujú, že autori nezaspali na vavrínoch. Síce in-house engine Shark neohrozí tie najlepšie FPS akcie, vo svojom žánri pôjde o veľmi vysokú kvalitu. Prostredia budú hýriť animáciami (stúpajúci dym, padajúci sneh a pod.) a tri svety na vás dýchnu prekrásnym dizajnom, architektúrou a špecifickou atmosférou. O zvukovej stránke si spravíte lepší prehľad, ak siahnete po dvoch hudobných ukážkach The Undeground Cave (1,6 MB) a Music Preview (3,8 MB). Pre úplnosť doplním, že soundtrack s podporou štandardu EAX 4.0 bude orchestrálny a postavy Zoë a April nadabuje Angelina Jolie. U nás sa hra objaví s českými titulkami.

Svety sú v nebezpečí a všetci, ktorí by tomu mohli zabrániť, sú mŕtvi

Dreamfall: The Longest Journey je bez debaty najočakávanejšou adventúrou. Silný výpravný charakter a komplikovaný dospelý príbeh s množstvom postáv naznačuje, že by mohlo ísť o dôstojné „pokračovanie“ TLJ. Jedno je však isté už teraz, Dreamfall bude moderná adventúra ako bič.

Dreamfall: The Longest Journey


Dreamfall: The Longest Journey


Dreamfall: The Longest Journey



napísal spacejunker 17.2.2006
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
DREAMFALL: THE LONGEST JOURNEY


PC
Xbox

Vývoj: Aspyr / CENEGA SK / Funcom
Štýl: Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 20. apríl 2006
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19870)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk