MARVEL'S SPIDER-MAN: THE HEIST

MARVEL'S SPIDER-MAN: THE HEIST

7.0

Naháňačka mačky a pavúka sa začína

Možno aktuálny Spider-Man nebol tou najdokonalejšou tohtoročnou hrou, ale jeho kvality stačili na to, aby sa stal jednou z najúspešnejších hier, a to úplne s prehľadom. Zábavná akčná hrateľnosť, neuveriteľne plynulý pohyb po meste a skvele spracovaný dobre známy hrdina sú tie hlavné dôvody, ktoré k hre pritiahli milióny hráčov. Tí už ale majú hlavnú hru za sebou a teraz bude dôležité, aby ich autori pri nej stále udržali a predĺžili ich herný zážitok. Na to má slúžiť trojica príbehových rozšírení, z ktorých to prvé je už tu a bližšie sa pozrie na príbeh, ktorý nám načrtla už základná hra.

Marvel's Spider-Man sa rozrástol o prvé DLC nazvané The Heist, ktoré je do hry zakomponované zaujímavým spôsobom. V podobných open-world hrách je zvykom, že DLC prinesie nový príbeh do známej mapy, no aj keď je mapa New Yorku v DLC stále totožná s pôvodnou hrou, DLC beží v samostatnom slote a je oddelené od základnej hry, pričom sa dejovo odohráva po jej konci. To znamená, že ak máte v hre ešte nejaké nedoriešené vedľajšie úlohy, v DLC ich na mape nenájdete, ale môžete tam sledovať len úlohy z daného DLC, čo je možno trošku škoda, lebo tak by ste jednoducho hrali podľa toho, aké úlohy máte po ruke, no nakoľko je DLC samostatné, tak vám viac udrie do očí, že toho obsahu tu až toľko nie je.

Spomínal som to už v recenzii pôvodnej hry – jej línia s Black Cat jasne naznačuje nejaký príbeh, no viac z neho sme sa nedočkali, nakoľko vtedy, keď už sa niečo malo stať, táto línia skončila. Teraz je ale späť a naplno sa rozbieha. Už ju len nenaháňate po meste, ale stretávate sa s ňou. Aj keď nie tak priamo. Kingpin je stále v base a aj keď ste hlavných zloduchov dostali za mreže, v meste sa rozbehla vojna tradičných gangov o moc. Misky váh na svoju stranu naklonil najmä Hammerhead a dokonca by sa zdalo, že Felicia pre neho pracuje. Pár prvých stretov pripomína naháňačku mačky s myšou, no keď sa jej konečne dostanete pod kožu, zistíte, že za tým celým môže byť viac.

Marvel's Spider-Man: The Heist
Marvel's Spider-Man: The Heist Pri zneškodňovaní bômb využijete svojho Spider-Bota.
Pri zneškodňovaní bômb využijete svojho Spider-Bota.

Marvel's Spider-Man: The Heist Dynamiku vzťahu dvoch hlavných postáv si budete užívať.
Dynamiku vzťahu dvoch hlavných postáv si budete užívať.

Marvel's Spider-Man: The Heist Nie všetky vedľajšie misie si vás získajú.
Nie všetky vedľajšie misie si vás získajú.

Insomniaci v The Heist presne okopírovali schému základnej hry. V niečom to je dobré, v inom až tak nie, no začnem z tej lepšej stránky a tou sú postavy, ich vzťahy a ich dynamika. Tento Spider-Man nebol najoriginálnejšou hrou s pavúkom, viac-menej len využil všetko, čo sme už niekedy hrali, videli a čítali. Ale spravil to sakramentsky dobre. To isté platí aj tu. Táto Black Cat je dobre známa, no jej vzťah s hlavým hrdinom, ich naťahovačky a iskrenie medzi nimi sú veci, ktoré si najmä fanúšikovia budú neuveriteľne užívať. A to aj napriek tomu, že je príbeh v zásade veľmi predvídateľný a navyše končí cliffhangerom, takže sa zdá, že jednotlivé DLC budú vlastne epizódy toho istého príbehu.

Postavy si užijete aj vďaka opäť raz skvelej práci v audiovizuálnej oblasti. Dizajnovo sú navrhnuté dobre, ich scény sú umne spracované aj režírované a zase sa predviedli aj dabingoví herci, ktorí im vdýchli život. Samozrejme, DLC nie je len o Petrovi a Felicii, objaví sa tu aj MJ a niekde na pozadí sú ďalšie postavy, ktoré naznačujú, čo môžeme očakávať od ďalšej epizódy, no drvivú väčšinu času strávite práve s touto dvojicou, ktorú autori vystihli na výbornú. Takže to si budete užívať plnými dúškami.

Čo už ale Insomniacom nevyšlo, to je dĺžka DLC a množstvo obsahu, ktoré tu nájdete. Ak by ste sa pustili čisto len po príbehovej línii (a to jedna z úloh v nej je, že si máte ísť pre pizzu), máte ju za sebou zhruba za hodinu, maximálne hodinu a pol. A rovnako zhruba hodinu a pol tu dokážete stráviť aj plnením vedľajších úloh. Takže toho obsahu tu naozaj nie je veľa a prebehnete nim za jeden večer, čo je naozaj trochu málo. Skutočne to vytŕča o to viac, že DLC nie je previazanú na pôvodnú mapu, a tak vám tu len postupne mizne jedna aktívna ikonka za druhou, až je na mape úplne pusto. Nehovoriac o tom, že aj tých ikoniek sú tu len tri druhy.

Problém totiž nie je len v dĺžke, ale aj vo variabilite obsahu. The Heist totiž naozaj recykluje zo základnej hry čo sa len dalo. Ak si zoberieme hlavnú príbehovú líniu, je tu stealth misia, je tu misia v nejakej budove, budete sa biť na uliciach a čaká na vás tiež hneď niekoľko útokov vĺn nepriateľov, pričom budú prichádzať čoraz silnejší. Nič, čo by ste nehrali už predtým v základnej hre. Prakticky rovnaká situácia je aj v oblasti vedľajších úloh, ktorých sú tu prakticky len tri tipy, opäť všetky tri prakticky prebraté zo základnej hry, len sa v nich zmenili postavy a opäť sú porozhadzované po celom meste.

Sú tu obligátne zločiny, ktoré prebiehajú v meste a musíte ich priebežne likvidovať. V praxi to znamená, že sa pohybujete mestom a zrazu niekde okolo vás vybehne ikonka prebiehajúceho zločinu a musíte zasiahnuť. Niekde sa mohla zgrupiť skupinka grázlov, od ktorých musíte ulice svojho mesta vyčistiť, či musíte chytiť unikajúce auto, alebo zneškodniť bomby (buď hackovaním „ručne“, alebo svojim Spider-Botom). Potom tu máte hľadanie skrytých obrazov, ktorú sú v bežných veciach, ktoré musíte rozbiť. No a nakoniec sú tu výzvy v podobe časoviek, kedy musíte zničiť nejaké objekty/zlikvidovať nepriateľov/použiť v boji určitý spôsob v danom časovom limite, aby ste získali čo najvyššie skóre.

No kým v pôvodnej hre to s Taskmasterom malo aspoň nejakú šťavu, tu vám tieto výzvy pripravuje Screwball, čo je v komiksoch pomerne málo známa postava, no tu je to vlastne len jedna otravná streamerka, ktorá pácha zločiny, ktoré streamuje, a vy jej v tom máte zabrániť, prípadne na určitých miestach „bojiska“ využiť aj QTE, aby ste získali čo najlepší záber. Navyše sa zdá, že Screwball v tejto epizóde neskončila a vráti sa v budúcnosti. Jupí.

Marvel's Spider-Man: The Heist
Marvel's Spider-Man: The Heist Nové kostýmy pôsobia ako nevyužitá príležitosť.
Nové kostýmy pôsobia ako nevyužitá príležitosť.

Marvel's Spider-Man: The Heist Aspoň v niektorých výzvach si vyskúšate nové schopnosti.
Aspoň v niektorých výzvach si vyskúšate nové schopnosti.

Marvel's Spider-Man: The Heist MJ sa opäť vracia aj ako hrateľná postava.
MJ sa opäť vracia aj ako hrateľná postava.

Sklamania sa nemožno zbaviť ani v oblasti Spider vychytávok. Gadgety v tomto DLC neprišli prakticky žiadne, no ak ešte nemáte maximálne vylevelované všetky zo základnej hry, tu to aspoň máte šancu dobehnúť. Obleky pribudli síce 3, no sú to skôr reskiny. Jednak sú veľmi podobné tým, ktoré už pravdepodobne máte, no taktiež so sebou neprinášajú vôbec žiadne nové schopnosti. Každý má len sloty, kam si môžete nahádzať tie už odomknuté. To mi osobne pripadá ako obrovské plytvanie potenciálom, nakoľko sa autori mohli s kostýmami viac pohrať čo do ich vizuálu, to aj po stránke schopností.

A to je vlastne niečo, čo by sa dalo povedať o celom tomto DLC. The Heist neprináša nič navyše oproti základnej hre. Všetko ste hrali pred necelými dvomi mesiacmi. Nie je tu žiadne prekvapenie či už v hrateľnosti, alebo v príbehu. Aj napriek množstvu výčitiek však dostanete v jadre chytľavú hrateľnosť v skvele spracovanom meste a s vynikajúcimi postavami, ktorých dynamika vás tu udrží snáď aj na jeden záťah. Len sa teda musíte uspokojiť s tým, že ak čakáte niečo iné v porovnaní so základnou hrou, ste na zlej adrese. Snáď si ale autori uvedomia, že by to chcelo aj nejaké skutočné novinky a v ďalšej epizóde nám ich naservírujú. Zatiaľ ale aspoň tá cena nie je až taká strašná.

napísal matus_ace 5.11.2018
Páči sa mi! (+3)
7.0