ACE COMBAT 7: SKIES UNKNOWN

ACE COMBAT 7: SKIES UNKNOWN

7.0

Lock and „roll“

Recenzia

Po dlhšej pauze tu máme opäť leteckú akčnú sériu, tentoraz aj na PC. Na konzolách sa teší veľkej obľube a vysokým oceneniam, ale či to bude stačiť aj na PC, kde je v tomto žánri podstatne väčšia konkurencia, to sa uvidí hneď po prvom vzlete.

Príbeh bol v tejto sérii vždy považovaný za akúsi silnú stránku. Prestrihové scény, rozprávanie príbehu počas letu cez vysielačku, rôzne komunikácie mimo misie počas brífingov a debrífingov. Ťažko povedať či je to neznalosťou predošlých dielov, ktoré som nehral, ale príbeh je nudný. Na druhej strane minimálne jeho podanie sa dá zhodnotiť aj bez znalosti predošlých udalostí. Bojujete vo svete, ktorý je fiktívny, ktorého história je taktiež fiktívna, ale tak trochu akoby si bral niečo z nášho sveta. Nasvedčujú tomu podobné názvy alebo aspoň názvy, ktoré majú evokovať napríklad skutočné krajiny či politické zoskupenia. Už tu budú mať zrejme mnohí problém vyznať sa, keďže názvy dvoch hlavných znepriatelených strán a kontinentu, kde sa odohrávajú boje, sú veľmi podobné. Usean, Erusea, Osean - mätúce? Tomu verte. Hneď od začiatku ste vrhnutí do víru udalostí bez akéhokoľvek vysvetľovania kto je kto a prečo. Ani sa to nedá v nejakej encyklopédii dočítať, jedine ak budete hľadať na internete. Udalosti sú veľmi chaotické, podávané nevýrazne, prestihové scény majú navodiť pocit niečoho hĺbavého, ale vyznievajú pateticky. Sú vyslovene nudné.

Ace Combat 7: Skies Unknown
Ace Combat 7: Skies Unknown Malý cieľ zostrelený.
Malý cieľ zostrelený.


Ace Combat 7: Skies Unknown Veľký sci-fi cieľ zameraný.
Veľký sci-fi cieľ zameraný.


Ace Combat 7: Skies Unknown Veľký ciel zostrelený...
Veľký ciel zostrelený...





Nudný je aj letový model. Niežeby sa očakával od takejto hry prepracovaný simulátor, to ani náhodou. Ale aj akčné arkádové letecké hry majú svoj letový model, ktorý môže byť menej alebo viac komplexný. Tu je letový model totálne plytký, jednoduchší ako v nejakej lacnej sci-fi akčnej „arkádovine". Môžete sa točiť do kruhu donekonečna bez straty rýchlosti, letieť akokoľvek a robiť čokoľvek, lietadlo je ovládateľné stále rovnako. Nesiete desiatky rakiet, ktoré sa po ich minutí samé dopĺňajú a, samozrejme, nekonečno nábojov do palubného kanóna. Z tohoto vyplýva, že gameplay je veľmi rýchly, výbušný a nemusí sadnúť každému. Je až taký rýchly, že efektívne použitie palubného kanóna je veľmi sporadické. Samozrejme, máte rakety vzduch-vzduch a vzduch-zem. Tie prvé protivzdušné môžete používať na všetky ciele, letecké aj pozemné. Škoda, že tu nie sú zvlášť bombardéry a k tomu prispôsobené misie, kde by zmena mechaník len prospela.

Misie sú celkovo veľmi jednoduché, rýchle, väčšinou všetko zničiť na zemi aj vo vzduchu, ibaže občas to máte na čas. Ciele sa zvyknú meniť a sem-tam máte aj niečo ochrániť - nič výnimočné čo ste už veľakrát nevideli. Počas letu stále niekto niečo kričí do vysielačky. Má to znieť cool a pôsobiť dojmom akoby ste boli na dobrodružnom ťažení, vytvárať kulisu, akože sa tam okolo vás všetkého veľa deje. Často to znie trápne a nezapadá do kontextu. Pravdou je, že vaši  spolubojovníci robia totálne minimum a keď sa zapne skript, pokojne sa okolo vás v sekunde objavia alebo zmiznú desiatky lietadiel, čo na dobrom pocite z hry nepridáva. Nepriatelia sú celkom obratní, snažia sa vyhýbať strelám, stále vám posielajú na pozdrav riadené rakety a raz za čas vypúšťajú klamné ciele. Tie môžete vypúšťať aj vy, ale úplne postačuje, ak rakety vo väčšine prípadov ignorujete, netrafia vás, pokiaľ aspoň trochu manévrujete. Aspoň toto je jedna z mála vecí spracovaná trochu s hĺbkou. Ak totiž raketa letí k cieľu pod príliš veľkým uhlom, zvykne minúť.

Čo naopak poteší, je veľký letecký park. Na výber máte z troch základných vetví, kde si postupne odomykáte a vylepšujete stroje. Americká vetva, európska a ruská. Každý fanúšik lietadiel si tu nájde to svoje. Lietadlá sú tu od éry druhej generácie prúdových stíhačiek po poslednú piatu generáciu. Aj keď je to skvelé a nejedno srdce leteckého nadšenca zrýchli od radosti, určite si položíte otázku ako tieto stroje z nášho sveta zapadajú do toho imaginárneho. Hlavne ak sú tam dva rôzne národy a pritom bojujú všetky stroje proti všetkým od úplne starých po tie najnovšie bok po boku. Nejako to nedáva logiku. Ako bolo spomenuté, na jednej strane sa príbeh hrá na niečo hĺbavé, na druhej strane to nemá hlavy ani päty. Navyše stroje sú si veľmi podobné vlastnosťami aj výbavou, takže je jedno, ktorý ovládate, a tak odpadá taký ten skvelý pocit z postupu či lepšej stíhačky a zľahčovania zabíjania.

Najlepší pocit nebudete mať ani z ovládania. Pri joysticku sú problémy s citlivosťou, alebo vám nejde vôbec. Myš plus klávesnica, ktorá v podobných hrách funguje na jednotku s hviezdičkou, je tu ako z doby kamennej. Nedá sa to tak, že namierite nejakým smerom a lietadlo sa bude stále otáčať tam, kam mierite. Namiesto toho zamieri, zastaví sa v pohybe, takže musíte stále myšou hýbať, zdvihnúť ju zo stola, znova pohnúť, zdvihnúť, pohnúť a tak stále dookola ako autista. Kto si pamätá prvý X-Wing, vie, o čom hovorím. Až na to, že tam ovládanie joystickom fungovalo bezproblémovo, tu je problém aj to. Jedine ak máte gamepad, ale to PCčkári často nemajú.

Ace Combat 7: Skies Unknown
Ace Combat 7: Skies Unknown Občas sa budete vyhýbať radarom.
Občas sa budete vyhýbať radarom.


Ace Combat 7: Skies Unknown Takto vyzerá útok na pozemné ciele.
Takto vyzerá útok na pozemné ciele.


Ace Combat 7: Skies Unknown Treba ochrániť sci-fi výťah.
Treba ochrániť sci-fi výťah.





Čo sa bude páčiť aj konzolákom aj PCčkárom, je prostredie. Celkovo technické spracovanie prostredia i modelov hlavných lietadiel je na dobrej úrovni. Na druhej strane ostatné modely lietadiel aj pozemných jednotiek sú už spracované poslabšie, čo hlavne zblízka dosť vidieť. Pekné výbuchy, meniace sa mapy a najrôznejšie efekty. Hudba je generická, žiadne tóny vás nechytia, ani si nebudete pamätať akékoľvek pasáže či nedajbože sťahovať soundtrack do počítača.

Pri Ace Combat 7 sa dá zabaviť a dá sa aj odporúčať. Ak máte radi akčné letecké arkádovky, určite skúste, ale optimálne by bolo najprv demo. Ak čakáte niečo hlbšie, budete sklamaní a ak hľadáte niečo na skrátenie dlhých chvíľ, možno to bude pre vás až príliš jednoduché. Príbeh si nebudete pamätať, pravdepodobne ho budete preskakovať, epické chvíle, ktoré sa snaží hra navodiť, tiež nezažijete. Na jednej strane hra, ktorá sa snaží prezentovať vážne, ale chýba jej hĺbka, na druhej strane čistá rýchla akcia, ktorej ale zas chýbajú tie správne gule spôsobujúce husiu kožu a zimomriavky. Nie je to zlé, autori išli aj správnou cestou, ale tak nejako omylom pristáli na vedľajšej dráhe. No ak ste fanúšikmi série a nedáte na ňu dopustiť, pokojne si k hodnoteniu pripočítajte 2,5 bodu.

Ace Combat 7: Skies Unknown
Ace Combat 7: Skies Unknown Zaujímavý záber alias prestrihová scéna.
Zaujímavý záber alias prestrihová scéna.


Ace Combat 7: Skies Unknown Po misii si môžete pozrieť záznam, ale nebude sa vám chcieť.
Po misii si môžete pozrieť záznam, ale nebude sa vám chcieť.


Ace Combat 7: Skies Unknown Dá sa zvoliť aj pohľad z kokpitu.
Dá sa zvoliť aj pohľad z kokpitu.






napísal andrei 1.2.2019
Páči sa mi! (+4)
7.0
Vo svete
8.0
Používatelia
7.8
Ohodnotiť
ACE COMBAT 7: SKIES UNKNOWN
+ najrôznejšie modely stíhačiek, ktoré si môžete vylepšovať
+ vyzerá a hýbe sa to pekne
+ niektoré sci-fi nápady a prvky v hre i príbehu
+ skalných fanúšikov série uspokojí
- príbeh s jeho patetickým a plytkým podaním
- letový model je až príliš jednoduchý
- celková (ne)komplexnosť herných mechaník
- veľmi malé (takmer žiadne) rozdiely medzi stíhačkami
- nezaujímavé a chaotické pozadie univerza, v ktorom sa AC odohráva
- predpotopné a problematické ovládanie (na PC)
- nevýrazná hudba
- akcii aj celej hre chýbajú gule
- 2D pes :D
Hardverové požiadavky:
Minimálne požiadavky: 64-bit processor, Intel Core i3-7100, NVIDIA GeForce GTX 750Ti(2GB), 4 GB RAM
Doporučená konfigurácia: 64-bit processor, Intel Core i5-7500, NVIDIA GeForce GTX 1060 (3GB), 8 GB RAM


RECENZIE HRÁČOV
PC
PS4
Xbox One

Vývoj: Bandai Namco / Project Ace
Štýl: Akcia / Arkáda
Dátum vydania: 1. február 2019
 1.2. 2019 (PC)
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SECTOR MAGAZÍN

pdf

Sector magazín #115


SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
| 4k notebook do 1000€ (6)
Ahojte Potreboval by som poradiť ohľadne 4k not...
| Alza emailova adresa a kvalita... (9)
Čaute mám otázku chcel by som počítač aký som už p...
| Enjin a kryptomeny v hrach (3)
Zavedenie kryptomien do Hier. Poznáte projekty,hry...
| Airflow a vytvorenie pozitivny... (4)
Caute, technicka otazka: Idem pouzit Fractral ...
| Gta 5 story mod (2)
Zdravim, chcem sa opytat ci je nutnost k prejdeniu...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
network
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk