TOM CLANCY'S THE DIVISION 2

TOM CLANCY'S THE DIVISION 2

8.0

Biely dom v ohrození

Divízia agentov v teréne pokračuje v zachraňovaní kolabujúcej Ameriky. Tentoraz vo Washingtone, kde sa však situácia ani veľmi nelíši od tej v New Yorku, ktorý sme bránili v prvej časti. Vývojári sa zjavne nesnažili robiť žiadne výraznejšie zásahy do systému, ktorý vcelku dobre fungoval v pôvodnej hre. Ale predsa len priniesli aj nejaké menšie úpravy a snažili sa vyladiť najmä boje, prístup k vybaveniu a endgame obsah.

V úvode sa ako osamelý agent pohrniete priamo do Bieleho domu, ktorý ohrozujú gangstri vyzbrojení samopalmi. A hoci ich útoky odrážajú statoční obrancovia, je celkom dobrý nápad vpadnúť teroristom do chrbta. Pritom využijete najmä praktické krytie za rôznymi objektmi s možnosťou rýchlo prebehnúť k ďalšej bariére. A tiež streľbu s vykláňaním a aj bez toho, aby ste vystrčili hlavu, čo je však prirodzene, nepresné. K tomu nejaké kotrmelce, prostriedok na doplnenie úrovne poškodeného brnenia a, samozrejme, zbrane, ktoré treba nabíjať. Majú obmedzenú muníciu, ktorú ale spolu s rôznym vybavením pozbierate pri telách padlých alebo dobijete pri  debničkách s nábojmi, priebežne rozmiestnenými v teréne. Zaujímavosťou je zmätenie, keď vás zaskočia nepriatelia. Vtedy sa naruší vaše ovládanie a zhorší viditeľnosť a je vhodné stiahnuť sa do ústrania, kým negatívny efekt nepominie.

Po vyčistení oblasti vstúpite do provizórnej operačnej základne, ktorá je presne v štýle tej z prvej časti hry. Môžete tam komunikovať s dôstojníkmi, technikmi a ďalšími NPC postavami, pričom si postupne odomykáte personál. Taktiež kupovať alebo predávať prebytky - ak ich radšej nerozoberiete a nevyužijete takto získaný materiál na zhotovenie kvalitnejšej výbavy pri výrobných stoloch podľa plánov. Alebo na dokončenie projektov, ktoré zveľaďujú základňu. Okrem surovín vyžadujú projekty súčasne aj obetovanie nejakých kúskov z vašej výbavy a splnenie menších cieľov, napríklad zlikvidovanie určitého počtu členov nejakého gangu, či darovanie súčiastok a proviantu. Odmenou  sú najmä plány a modifikácie zbraní, ktoré zlepšujú ich presnosť, účinnosť a stabilitu. U proviantného dôstojníka si zas nazbieranou SHD technikou odomknete užitočné prednosti, napríklad slot druhej primárnej zbrane, väčší úložný priestor, extra skúsenosti za zásahy do hlavy či slabých miest, ale aj tlmiče a doplnky.

Tom Clancy's The Division 2
Tom Clancy's The Division 2 V uliciach vám niekedy asistujú hliadky, ale nie vždy skutočne pomôžu.
V uliciach vám niekedy asistujú hliadky, ale nie vždy skutočne pomôžu.

Tom Clancy's The Division 2 Projekty vám prinesú nové konštrukčné plány a modifikácie.
Projekty vám prinesú nové konštrukčné plány a modifikácie.

Tom Clancy's The Division 2 Zbrane sa oplatí upravovať,  aj keď ich často musíte meniť za lepšie.
Zbrane sa oplatí upravovať, aj keď ich často musíte meniť za lepšie.

V sektoroch, ktoré budete postupne dobýjať, nájdete najmä rôzne menšie kryty a vysunuté základne, trochu zveličene nazývané osady, s úlohami od ich obyvateľov, vďaka čomu lepšie zabezpečíte oblasť a získate aj nejaké výhody. A hlavne výbavu, skúsenosti, vyššie úrovne a body, ktorými si sprístupníte užitočné schopnosti v ôsmich kategóriách. Pulz vám skenovaním odhalí polohu blízkych nepriateľov a ukáže ich na displeji. Útočná vežička zas asistuje v boji, svetluška oslepí nepriateľov, pátracia mína ich sleduje a exploduje. A potom je tu ešte pomocný dron, štít a chemický odpaľovač, ktorý vystuží zbroj spojencov. To sú úvodné voľby, ale prostredníctvom SHD sprístupníte v každej odomknutej kategórii viacero modifikácií s odlišným alebo vylepšeným efektom. Zistíte však, že viaceré schopnosti majú podobný účinok a niektoré nikdy nevyužijete.

V teréne sa orientujete pomocou mapy a GPS navigácie s jasne viditeľnými čiarami, ktoré vás vedú nebezpečnými ulicami s barikádami, vrakmi áut, pobehujúcou zverou (ako v post-apokalyptickom meste vo filme Ja legenda) a gangmi. Týchto výtržníkov, prirodzene, môžete pozabíjať, ale na vybraných miestach ešte treba signálnou pištoľou privolať AI posily a odraziť nepriateľský protiútok. Zabezpečený uzol slúži ako kontrolný bod a môžete sa tam aj oživovať v prípade úmrtia. V uliciach a najmä budovách sa nachádzajú aj hlavné a vedľajšie misie, ktoré môžete plniť sólo, alebo použijete výzvu na vyhľadanie iných agentov - hráčov, ktorí sú ochotní bojovať to po vašom boku. Mnohé z týchto vecí už veteráni z Division poznajú, podobne ako vyhľadávanie audio záznamov, debien s technikou SHD, krytov a echo pozostatkov s vidinami minulých udalostí.

V teréne sa pripravte na časté náhodné stretnutia s nepriateľmi, ale aj menšie zadania, ktoré vám poskytnú taktické výhody a menšie odmeny. Napríklad zmeníte vysielanie propagandy a zmocníte  sa systému reproduktorov. Alebo môžete oslobodiť a ochrániť rukojemníkov, ktorí majú byť popravení. Plnohodnotné misie sa často odohrávajú v interiéroch, pričom ostatné budovy sú, bohužiaľ takmer všetky neprístupné. V misiách sa však dostanete na zaujímavé miesta, ako sú múzeá a rôzne pamiatky, ktorými je preslávený Washington. Ideálne je privolať si na pomoc spoluhráčov, pretože budete bežne čeliť presile a vynaliezavým nepriateľom.

Protivníci síce nie sú dokonali a občas robia fatálne chyby, ale dokážu vás aj pekne dostať do krížovej paľby, obísť a prekvapiť z viacerých strán. To je aj dôvod, prečo je postup pre osamelého vlka náročnejší a viac stresujúci - samotár to totiž v hre skrátka neraz neustojí, lebo mu nikto nekryje chrbát. Niektorí protivníci sa k vám snažia pribehnúť a dostať sa na telo, iní vás zasypávajú granátmi. Neskôr použijú raketomet či mínomet. Do tuhého ide vo chvíli, keď sa pridajú silnejší nepriatelia s farebným ukazovateľom života a najmä extra tuhí bossovia - pomenovaní protivníci, ktorých v jednej misii môžete stretnúť aj niekoľko.

Zbrane, ktoré majú - podobne ako iná výbava - svoje levely, sa správajú realisticky. Hoci sa nedajú prepínať režimy streľby, treba počítať s nabíjaním aj trhaním a vychýlením pri mierení, najmä v prípade samopalov, keď pálite dávkami. V boji vám výdatne pomôže dron či iné už spomínané odomknuté schopnosti, hoci si do slotov priradíte maximálne dve z nich. A rozhodne využijete krytie za stenami a objektmi, hoci to je občas aj kontraproduktívne. Ak sa totiž potrebujete bleskovo presunúť, napríklad aby vás nezasiahol výbuch granátu, niekedy akoby vás objekt, za ktorým sa krčíte, nechcel pustiť a odlepíte sa až po pár sekundách, ktoré sú občas osudné.

Príbehové misie majú niekoľko fáz a ak nemáte spolubojovníkov, čo by vás v prípade úmrtia včas oživili,  pokračujete od posledného checkpointu. Náplň je pomerne pestrá (ničenie rušičiek, skenovanie systémov, hľadanie informácií alebo osôb) i keď sa všetko vždy zvrhne na sériu prestreliek. Celkovo to však pôsobí dobre, a to najmä vďaka rozmanitým lokalitám a ich nápaditému dizajnu. Napríklad budete bojovať aj vo hvezdárni či v historickej sieni s motívmi vietnamskej vojny.

Tom Clancy's The Division 2
Tom Clancy's The Division 2 Vďaka projektom sa zlepšia aj podmienky v osadách a pribudnú tam rôzne vymoženosti.
Vďaka projektom sa zlepšia aj podmienky v osadách a pribudnú tam rôzne vymoženosti.

Tom Clancy's The Division 2 Títo si sem určite neprišli čítať.
Títo si sem určite neprišli čítať.

Tom Clancy's The Division 2 Bojujete na rôznych zaujímavých miestach.
Bojujete na rôznych zaujímavých miestach.

Opäť vás čaká aj temná oblasť a nie len jedna, ale rovno tri. Sú však dosť malé a z jedného konca na druhý ich prejdete možno za minútu - dve. Prístup do týchto dekontaminačných zón získate po komunikácii s príslušným dôstojníkom a zachovali si svoje charakteristické prvky - dýchacia maska na tvári, agenti, ktorí môžu spolupracovať, ale aj sa zabíjať medzi sebou, oslobodzovanie významných miest, kontaminovaná korisť, ktorú treba zavesiť na vrtuľník privolaný svetlicou. V temnej oblasti hráči získavajú separované úrovne postavy a skúsenosti, o ktoré je možné aj prísť. Prebieha to však rýchlo. Behom pár hodín sa mi podarilo bez problémov narásť o 19 levelov. Za progresom získané body odomknete predností temnej oblasti rozdelené do niekoľkých stupňov. Prvý zväčšuje priestor v batohu, ďalšie napríklad podporujú schopnosti odpadlíka. To je status vášho agenta, keď v temnej oblasti hackuje systémy a poľuje na iných hráčov, ktorí však za jeho hlavu získajú odmenu.

Plnohodnotné PvP boje vás čakajú v režime Konflikt, ku ktorému máte podobne ako k ostatným voľbám prístup na základni. Nečakajte však nič mimoriadne prepracované. V rýchlej hre proti sebe bojujú dve štvorčlenné družstvá hráčov v tímovej prestrelke alebo režime nadvlády, kde tradične musíte okupovať a udržať čo najviac kľúčových bodov. Hra vždy ponúkne na výber tri veľmi malé mapy a v boji používate ľubovoľné zbrane aj schopnosti, ktoré ste si navolili do dvoch slotov. Hraním sa zvyšuje level konfliktu a na desiatej úrovni dosiahnete ďalší míľnik. Na spestrenie  a získanie dební konfliktu s výbavou je to celkom fajn, ale ak je pre vás PvP prioritou, v tomto smere určite nájdete aj lepšie tituly.

Po zavŕšení príbehových misií, ktoré sú síce nápadité, ale čo sa týka deja, veľmi sa nevytiahli, hra ponúka náročnejšie výzvy, agresia nepriateľov neklesá, ale naopak stúpa. Po dosiahnutí maximálneho levelu postavy si vyberiete špecializáciu svojho agenta a naplno si vychutnáte likvidovanie členov vyspelej nepriateľskej frakcie a pokročilé potýčky. A môžete počítať s novým obsahom, ktorý  budú tvorcovia priebežne dopĺňať.

Tom Clancy's The Division 2
Tom Clancy's The Division 2 Konflikt ponúka vzájomné prestrelky hráčov a obsadzovanie bodov. Je to však len malé spestrenie.
Konflikt ponúka vzájomné prestrelky hráčov a obsadzovanie bodov. Je to však len malé spestrenie.

Tom Clancy's The Division 2 Najlepšie to klape v tíme, najmä v temnej oblasti a hlavných misiách.
Najlepšie to klape v tíme, najmä v temnej oblasti a hlavných misiách.

Tom Clancy's The Division 2 Na mape sa postupne otvárajú nové sektory, je tam dostatok aktivít a tri temné oblasti.
Na mape sa postupne otvárajú nové sektory, je tam dostatok aktivít a tri temné oblasti.

V Division 2 skutočne nenájdete veľké novinky a je škoda, že sa tvorcovia nepokúsili zakomponovať aspoň nejaké dopravné prostriedky. Taká motorka by bola zaujímavá a určite by sa aj do ulíc posiatych vrakmi vozidiel zmestila.  Je tu však viditeľná snaha o precíznosť a dosiahnutie čo najvyššej kvality. Audiovizuálna stránka je výborná, grafika má patričnú hĺbku, lokality sú plné objektov a pekne vykreslených detailov.  Ak na hru máte dostatočne výkonný stroj, dosiahnete úžasný vzhľad na ultra nastaveniach a s podporou DX12. Všetko si môžete pohodlne nastaviť a nechýba podpora ultra širokých monitorov. V prípade problémov pomôže vlastné stanovenie snímkovania a zníženie jeho hodnoty. K tomu je tu vhodná, hoci nenápadná hudba a výborný dabing, ktorého je tu naozaj veľa. No a našincov poteší vydarená česká lokalizácia, hoci občas s malými nepresnosťami.

Division 2 je precízne spracovaná taktická akcia, ktorá sa snaží uspokojiť po obsahovej aj audiovizuálnej stránke. Nemá zásadné chyby, i keď natrafíte aj na určité slabiny, ako je napríklad biedna AI vašich spojencov v uliciach. Problém je v tom, že vás hra vlastne ničím neprekvapí. Priveľmi sa totiž podobá na prvú časť, neponúka žiadne výraznejšie novinky, len decentné úpravy a mierne odlišné, i keď veľmi pôsobivo spracované prostredie. Je však skvelá v kooperácii a celkom slušne môže pobaviť aj osamelých vlkov, hoci sa trochu viac potrápia. Na vyvražďovanie iných hráčov ale určite nájdete vhodnejšie tituly - PvP zložka je tu totiž len malým, hoci osviežujúcim spestrením. Division 2 sa drží osvedčenej taktiky príznačnej pre prestrelky, ktoré sme zakúsili pred pár rokmi v New Yorku. Ak na vás nezabrala vtedy, zrejme vás nepresvedčila ani voľne prístupná beta z Washingtonu. Je to však jasná voľba pre fanúšikov pôvodnej hry.

napísal uni 18.3.2019
Páči sa mi! (+11)
8.0