VENOM ARCADE FIGHT STICK

VENOM ARCADE FIGHT STICK

Pre každú bojovku a každú platformu

Snáď od polovice predchádzajúcej generácie slávi žáner bojoviek veľmi príjemnú renesanciu. Teda príjemnú najmä pre fanúšikov, ktorí sa teraz každá rok môžu tešiť na to, že sa o ich priazeň pobije hneď niekoľko adeptov a väčšina z nich tu nie je iba do počtu, ale ich autori sa naozaj snažia priniesť čo najlepšiu možnú hru. Vracajú sa staré známe značky, no svetlo sveta vychádzajú aj tie menej populárne z minulosti, tu a tam vznikne aj niečo nové. Je si tak z čoho vyberať a hlavne v čom bojovať o pozície tých najlepších, či už u vás doma na gauči, alebo vo svetových rebríčkoch.

K tomu sa neraz zíde aj to správne „náčinie“. Podobne ako sa racingovky najlepšie hrajú s volantom a na letecké simulátory je zas najlepší „knipel“, tak sa mnohé bojovky najlepšie ovládajú s fight stickom, teda ovládačom, ktorý napodobňuje ovládaciu schému klasických herných automatov, na ktorých tento žáner vznikal. Zakladá sa tak na páke pre ovládanie pohybu a rozmerných tlačidlách na ovládanie ofenzívy aj defenzívy. A k čomu by ste takéto niečo potrebovali? Kvalitný D-pad je síce na bojovky dobrý, ale v momente, ak máte robiť polkruhy, prípadne ešte komplikovanejšie pohybové vzorce, páka je rýchlejšia, intuitívnejšia a aj presnejšia.

Má to však jeden problém. Občas je niektorá bojovka exkluzívna pre hrnú platformu, ďalšia zas na tamtú. Posledné dve generácie hardvéru som mal všetky dostupné platformy, no nemalo príliš zmysel riešiť si fight stick, lebo by som si zahral tak na dvoch (PC + niektorá konzola). Venom Arcade Fight Stick tento problém rieši a je to jeho hlavná devíza. Dokážete ho totiž natívne pripojiť k PC, Xbox 360 a PS3 jednoducho USB káblom. Nie je to uvedené na krabici, no rovnako funguje dokonca aj na Nintendo Switch, kde ho stačí pripojiť do USB portu na dokovacej stanici. A aj keď trošku komplikovanejšie, dá sa s ním hrať aj na Xbox One a PS4. Ak sa teda potvrdia správy o spätnej kompatibilite hardvéru ďalších konzol, možno pôjde aj tam. A bohvie s čím všetkým ešte dokáže fungovať.

Venom Arcade Fight Stick

Toto môže pre mnohých byť naozaj zlomový bod, ktorý ich presvedčí práve pre nový Venom, aj keď na trhu nájdu možno kvalitnejšie alternatívy. Tento model vychádza zo základov Mayflash modelov, no ponúka aj niečo navyše. V balení toho veľa nie je a nenájdete tam bohužiaľ ani len manuál, čo je trošku hanba. Je tu len malý leták s odkazom na jeho stiahnutie. Ďalej samotný ovládač a už len jeden dodatočný USB kábel, ku ktorému sa ešte dostanem. Základný kábel je dlhý 3 metre. Cena Venoma je nejakých 70 eur, čo nie je zlé, no zároveň podľa nej aj viete, v akej kvalitatívnej hladine sa pohybuje.

Jednoduchému baleniu zodpovedá aj jednoduchý dizajn. Na pohľad je kombinácia čiernej základne a červených tlačidiel príjemná, no zároveň to celé pôsobí trošku fádne. Je však celý čierny, pokojne si môžete vytvoriť polep s motívom svojej obľúbenej bojovky a vizuál si takto jednoducho zmeniť. Rozmermi je Venom menší ako niektoré konkurenti (35x27x13 cm), no vďaka tomu dobre sadne nielen na stôl, ale aj na kolená, keď hráte pohodlne vyvalení na gauči. Dokážete tak odohrať aj niekoľko hodín. Pomáha tomu tiež fakt, že celý fight stick váži len zhruba 2 kg, čo rozhodne nie je veľa.

Veľmi ma potešila kvalita vyhotovenia. Čo sa týka materiálov, tak tu Venom skombinoval pevný plast a kovové časti, vďaka čomu to celé pôsobí naozaj pevne a robustne. A čo si budeme hovoriť, tu a tam v zápale hrania mi už fight stick spadol a zatiaľ na ňom nie je vidieť jediný náznak nejakého poškodenia. S ovládačom v rukách jednoducho máte dojem, že vydrží všetky tie rany, ktoré svojim súperom v najbližších rokoch rozdáte a to je len a len dobre. Potešia tiež gumené nožičky zo spodnej strany, aby sa vám nešmýkal. Chýba mi tu aspoň nejakí malá LEDka, ktorá by signalizovala, že máte ovládač zapojený.

Čo sa týka rozmiestnenia ovládacích prvkov, tak tlačidlá a joystick sú umiestnené klasicky, teda zaberajú najväčšiu plochu a akurát vám padnú do rúk. V ľavom hornom rohu je pásik s ďalšími tlačidlami (Select, Share, Home...) a hlavne trojicou prepínačov, ktoré budete pri hraní veľmi potrebovať, keďže si niektoré hry či konzoly vyžadujú špecifické nastavenie. Viete sa tu prepínať medzi Xinput a Dinput, X/Y a D-padom (napríklad Tekken Tag Tournament 2 z Xbox 360 na Xbox One potreboval prepnutie na D-pad) a tiež Turbo 1 a Turbo 2, keď využívate Turbo funkcie.

Zadná strana balenia obsahuje informáciu, že Venom podporuje Sanwa Denshi prvky, ktoré sú považované za kvalitný štandard, no bohužiaľ tu tieto nenájdete. Tlačidlá a aj joystick sú lacnejšie, čo síce neznamená, že sú nekvalitné, no ak ste niekedy mali šancu hrať na drahších a kvalitnejších fight stickoch, rozdiel poznáte. Pre menej skúsených či občasných hráčov je však kvalita postačujúca. Rovnako pre tých, ktorí chcú za ovládač zaplatiť menej. Tlačidlá majú 30mm rozmer, sú responzívne, trošku hlučnejšie, majú trošku pružinový dojem, sú však lepšie ako na podobnom Mayflashi. Joystick je menší, no taktiež responzívny a slušne použiteľný. Start tlačidlo je v strede hore nad všetkými ostatnými prvkami a je viac zapustené a menšie.

Výhodou je tiež to, že ak si vás takýto typ ovládača získa a časom si budete chcieť zadovážiť niečo lepšie, nebudete musieť kúpiť úplne nový fight stick. Vďaka kompatibilite si môžete kúpiť Sanwa Denshi, či iné kompatibilné prvky, a jednoducho si ich vymeníte aj sami. Koniec koncov fight sticky si ľudia vyrábajú sami aj doma, s týmto si hráči jednoducho poradia, stačia len správne nástroje a nové komponenty niekde z internetu.

Venom Arcade Fight Stick

Ako som už spomenul, v balení toho veľa nenájdete a chýba tam najmä popis k tomu, ako fight stick používať na Xbox One a PS4. Síce obsahuje podporu pre tieto konzoly, no je riešená trošku šalamúnsky a detailnejší popis v balení by rozhodne nezaškodil. Základný kábel totiž pripojíte ku konzole, no slúži len na napájanie. Teraz využijete druhý kábel a ten zapojíte do Xbox One/Dualshock 4 ovládača. Prepnete jeden zo spínačov do požadovanej polohe a až takto ho dokážete používať. Je to možno zbytočne komplikované a ak chodíte napríklad na turnaje, musíte si so sebou brať ďalší ovládač okrem sticku, no zároveň je to daň za bezkonkurenčnú kompatibilitu. Nie je to teda ideálne, no dokážete to pochopiť. Navyše to funguje veľmi dobre a bez lagu.

Venom Arcade Fight Stick nie je pre profesionálnych hráčov. Skôr práve naopak. Mieri na tých, ktorí chcú takýto ovládač, no nepotrebujú úplne top kvalitu a zároveň naň nechcú minúť veľa peňazí. Tam perfektne zapadá a v rámci ceny ponúka dosť dobrý výkon. Je menší, ľahší, no stále pohodlný. Menej skúsení hráči si jeho nedostatky možno ani nevšimnú, no úplne každý ocení jeho plusy. Môžete si tu vymeniť ovládacie prvky za kvalitnejšie, no hlavne dokážete ovládač pripojiť k bezkonkurenčnému množstvo zariadení. Sám som ho skúšal prakticky na všetkých konzolách doma a v množstve hier – Tekken Tag 2, Mortal Kombat 11, Injustice 2, SoulCalibur VI, trojica Guilty Gear hier, nový Samurai Shodown, The King of Fighters XIII, DragonBall FighterZ a hlavne Street Fighter. Niektoré z nich dokonca ani nie sú stavané priamo na takéto ovládanie, no fungovalo vo všetkých, na každej platforme, a to bez problémov, čo je to najdôležitejšie.

napísal matus_ace 27.6.2019
VENOM ARCADE FIGHT STICK

|Svet, ukrajina, vojny ... (18392)