DEVIL'S HUNT

DEVIL'S HUNT

7.0

Peklo s ručením obmedzeným

Desmond má v živote všetko čo si prial - obrovskú vilu s bazénmi, atraktívne dievča a je riaditeľom v nadnárodnej korporácii. Jednoducho život bez chybičky. Zrazu akoby sa to otočilo, postupne začne prichádzať o všetko. Firme sa nedarí a vlastný otec ho vyrazí. Svoju polovičku, ktorú tesne predtým požiadal o ruku, prichytí s iným v posteli. Všetko sa začína sypať a hlavnému hrdinovi nenapadne nič lepšie ako vraziť športovým autom v plnej rýchlosti do zvodidiel. Ocitne sa v pekle a tam sa začína jeho nová cesta!

Anjeli a démoni sú odvekou témou pre rôzne príbehy. Autori zo štúdia Layopi Games sľúbili, že budú nasledovať rozprávanie príbehu ako z vynikajúceho The Last of Us.  Námetom je kniha  Equilibrium od poľského autora Pawła Leśniaka. Treba uznať, že do istej miery vie titul minimálne zaujať tak, aby ste mali snahu zaujímať sa o osud hrdinu. Príbehová os sa pohybuje medzi peklom, zemou na území Miami, ale aj inými lokalitami. Z tohto hľadiska nehrozí, že by sme sa niečoho prejedli. Rozhodne najnápadnejšie úrovne ponúka Luciferovo peklo. Tam, v útrobách temnoty a ohňa, sa zrejme ukryje slabé grafické spracovanie a nízka kvalita textúr. Najmä mestské prostredie akoby vypadlo z minulého desaťročia, a to je už naozaj dávno. Navyše s dizajnom sa nikto príliš nepohral. Na druhej strane chápeme veľkosť štúdia a nízky rozpočet.

Devil's Hunt
Devil's Hunt V podobe démona ste nezničiteľným.
V podobe démona ste nezničiteľným.

Devil's Hunt Niet nad športové nasadenie.
Niet nad športové nasadenie.

Devil's Hunt Pyroman sa nezaprie.
Pyroman sa nezaprie.

Lenže ani herná zložka nie je to pravé orechové. Tu sa autori inšpirovali súbojovým systémom, ktorý sa prvýkrát objavil v Batman: Arkham Asylum. Ale viac pripomína ten, ktorý sme mohli zažiť v hre Mad Max. Spracovaný je dostatočne a nudiť tak skoro nezačne, navyše súboje bývajú sem-tam aj výzvou. Užívateľské rozhranie totiž nie je vôbec prívetivé, ale ak tomu dáte šancu a zoznámite sa s ním, tak už to nebude problém.

Ako služobník pekla máte rôzne schopnosti, ktoré môžete využívať v zápale boja a zároveň aj tri rôzne stromy schopností, ktoré si postupne podľa voľby odomykáte. Stromy musíte medzi sebou prepínať, ale využívať môžete všetky. Je to mierne chaotické. Spočiatku som si dokonca myslel, že sa jedná o technickú chybu a strom schopností nefunguje. Najatraktívnejšou schopnosťou, ktorá je však dostupná vždy len na chvíľu, je forma démona, kedy ste takmer neporaziteľným. Ostatné schopnosti sú rôzneho charakteru, od rozličných pascí, cez kúzla, ktoré dopĺňajú zdravie alebo sú tu aj vražedné ohne.

Zasadenie pripomína upírsku ságu Twilight. Môže za to naivné mestské prostredie Miami, ale aj jednotlivé vzťahy medzi postavami. Miestami je titul taký zlý, až je dobrý, ako keď zámerne pozeráte nejaký béčkovy film. Keď sa zoznámite s vašimi temnými spolupracovníkmi, alebo anjelmi z nebeskej agentúry, bude vám jasné, že tu sa príbeh na úrovni The Last of Us ani vybudovať nedal. Keď uvidíte ulízaného Lucifera, ktorý akoby vypadol z dámskeho magazínu, bude vám jasné, že tvorcovia stavili na iróniu. Knižná predloha nemusí byť zlá, ale autori ju zobrali z iného uhla, no stále sa jedná o hru, ktorú budete chcieť dohrať.

Animácie postáv, ako aj hlavného hrdinu, sú na tragickej úrovni. Žiaľ, ani technické spracovanie nie je zatiaľ dobré. Prepady snímkovania sú tu častým sprievodným javom. Pritom koncept je veľmi zábavný a súbojový systém solídny. Lenže potom si všimnete postavy, ktoré nič nerobia a čakajú, kým sa dostanú na rad. Umelá inteligencia neoslní, a tak sa len posúvate dopredu hrou a naraz si uvedomíte, že je to naozaj príbeh, čo vás ťahá dopredu. Tak aspoň niečo, nejedná sa o nejaké terno, ale v tomto smere si vývojári zaslúžia pochvalu.

Grafická stránka je teda slabá, presne ako sme sa obávali z dostupných materiálov pred vydaním,. Spoliehame sa však na to, že autori aspoň opravia chyby. Oceňujeme ale snahu a nápad zobrať do rúk takýto odvážny námet a dotiahnuť vývoj do konca. Navyše bolo príjemné po čase si zas pripomenúť stále zábavný súbojový systém. Zaujme hudobný sprievod, o ktorý sa postaral človek predtým pracujúci v CD Project RED. Do hry rozhodne hodí a nevyrušuje, hoci nie je ničím výnimočný. Hudba, zvuky, dabing – to sú všetko atribúty, ktoré sú prívetivé a neurazia.

Devil‘s Hunt nie je výnimočným ani bezchybným titulom, ale určite si svoju cieľovú skupinu nájde. Berme to ako taký nezávislý pokus o Devil May Cry, ktorému chýbal zo všetkého najviac patričný rozpočet. Tí, ktorí majú radi lineárne príbehové akcie, kde majú najväčší priestor súboje, sú na správnom mieste. Ostatným, žiaľ, hra nič nepovie.

Devil's Hunt
Devil's Hunt Brať duše je vaším cieľom.
Brať duše je vaším cieľom.