IRON HARVEST MÁ BYŤ STRATÉGIA, AKÚ RTS HRÁČI NAOZAJ CHCÚ

RTS od fanúšikov pre fanúšikov

Už čoskoro sa dočkáme vydania novej RTS Iron Harvest, za ktorou stojí nemecké štúdio King Art Games a prinesie nám netradičný pohľad na alternatívnu históriu, kde v 1. svetovej vojne bojovali ľudia v obrovských mechoch, čo zmenilo dejiny. Aktuálne si hru môžete zahrať v bete, no my sme o nej chceli vedieť viac, tak sme vyspovedali Tobiasa Stolz-Zwillinga. Toho poznáte ako jednu z tvári a medzinárodného PR manažéra Warhorse Studios, no teraz zastrešuje komunikáciu práve tejto novej stratégie.

Poznáme ťa ako jednu z tvárí štúdia Warhorse a v minulosti si nám predstavil Kingdom Come: Deliverance. Ako si sa dostal k Iron Harvest?

Je pravda, že ma väčšina ľudí pozná práve z Kingdom Come: Deliverance, ale keďže Warhorse Studios práve pracuje na ešte neohlásenom projekte, tak nemáme čo verejne prezentovať. Naša materská spoločnosť Koch Media mi dala svoju dôveru a ponúkla mi, že môžem svoje schopnosti využiť pri inom projekte z „rodiny“. No a potom prišla práve Iron Harvest, nová RTS, ktorá vyjde 1. septembra 2020. Vývojárov z King Art Games som už poznal, hra sa mi páčila...voľba bola jednoduchá.

Priblíž nám svet Iron Harvest. Prečo práve takáto alternatívna história?

Ide o alternatívny svet 1920+ vytvorený poľským umelcom Jakubom Różalskim, práve on vytvoril povojnový svet roku 1920, kedy práve končila 1. svetová vojna, ale namiesto tanku ľudia používali gigantické roboty alebo mechy. Znalcom stolových hier to môže pripomenúť hru Scythe – a majú pravdu. Stolovka aj videohra spolu zdieľajú ten istý svet, ale kým Scythe sa viac zameriava na ekonomiku, tak Iron Harvest zas vyložene na vojnu a veľké prestrelky.

Čím sa líšia herné frakcie Plania, Rusviet a Saxony?

Všetky tri frakcie sa hrajú tak trochu inak. Zatiaľ čo Rusviet vyžaduje relatívne agresívnu hru, tak Polania sa naopak spolieha na takzvanú „hit and run“ taktiku – teda krátke a silné útoky z utajenia. Saxony sa zase spolieha na inžinierstvo a silné mechy. Zatiaľ čo všetky tri frakcie zdieľajú rovnaké pešiacke jednotky, tak mechy má každá frakcia úplne unikátne. Koniec koncov je potrebné si všetky frakcie vyskúšať a zistiť, ktorý štýl vám vyhovuje najviac.

Iron Harvest má byť stratégia, akú RTS hráči naozaj chcú

V akej miere autorov inšpirovala séria Company of Heroes či iné stratégie?

Company of Heroes je mechanicky najväčšou inšpiráciou pre Iron Harvest. Cover systém a squad based combat je základ celej hry. Do toho ale autori namiešali ďalšie prvky iných hier, ako sú napríklad Dawn of War 1 alebo WarCraft 3. Už od začiatku vývoja je Iron Harvest dielo fanúšikov. Ešte pred Kickstarterom sa autori poradili s komunitou o tom, čo ľudia očakávajú od dobrej RTS – no a výsledok tohto brainstormingu je práve Iron Harvest.

Aké jednotky v hre môžeme čakať? Budú tam aj nejaké letecké alebo námorné? Plánujete pridať do hry aj priame ovládanie jednotky, ako bolo napríklad v Men of War?

Veľkým highlightom celého 1920+ sveta a Iron Harvestu sú práve obrovské mechy, ktoré má každá frakcia unikátne. Zatiaľ čo Polania má tie najrýchlejšie, tak Saxony má skôr tradičné protitankové a protipechotné mechy. Rusviet zase používa veľmi kreatívne mechy, ako napríklad SHM-69 „Serp“ – gigantický mech, ktorý obrovskými kosákmi prerazí aj to najsilnejšie brnenie. Letecké a námorné jednotky v hre nie sú. A to, či ešte do hry budeme pridávať niečo okrem opráv chýb, je otázka úspechu hry. Takže...uvidíme :).

Hra ponúkne viac ako 20 druhov mechov. Aký bude ich vplyv na hrateľnosť? Bude tu nejaký klasický systém kameň-papier-nožnice?

Samozrejme, nejaký takýto systém bude platiť. Ale taktiež platí, že pri súboji nutne nevyhrá najsilnejšia jednotka, ale vždy jednotka s lepšou pozíciou. Ak teda vaša pechota obkľúči mecha, tak dokáže zničiť aj toho najväčšieho. Iron Harvest tak odmení hráčov, ktorí tak trochu mikromanažujú vlastné jednotky. Všeobecne je tiež nutné dodať, že v hre je veteran systém. Jednotky si nielen posilnia svoje štatistiky, ale tiež sa naučia nové silné útoky. Je teda v záujme hráča vlastné jednotky chrániť a radšej opraviť alebo uzdraviť, ako si ich postaviť znovu.

Hru vyvíjate na základe spätnej väzby od komunity. Ako hráči ovplyvnili jej formovanie?

Iron Harvest je rozhodne spoločné dielo King Art Games s jej komunitou. Už pred Kickstarterom sa vývojári spojili s komunitou, aby zistili, na čom ľuďom záleží. Vyšlo napríklad, že mnohým ľuďom v RTS chýba práve silný singleplayer príbeh, alebo že systém z Company of Hereos, teda squad based a cover based hra, je niečo, po čom hráči túžili. No a výsledok tejto spolupráce je práve Iron Harvest.

Hra ponúkne rozsiahlu kampaň a viac ako 20 misií. Koľko času to hráčom približne zaberie?

To je ťažko povedať, ale s istotou môžem povedať, že v Iron Harvest hráčov čaká viac ako 15 hodín len čisto hracej doby v kampani – a mne osobne to trvalo oveľa viac. A nie sú to len nejako nezmyselne zložené misie jedna za druhou, ale obsahujú veľa prestrihových scén, zvratov a podobne. Do toho ešte King Art Games pripravujú rôzne singleplayer mapy, výzvy, skirmishe a tak ďalej, takže tu bude čo hrať.

Už počas bety ste odštartovali aj prvý turnaj. Plánujete sa výraznejšie zamerať na esport? Ako to ovplyvnilo dizajn multiplayeru v hre?

No určite sa nechceme zamerať na esport. Navyše som pevne presvedčený, že to má fungovať naopak a hráči a esport si vyberú hru. Ale turnaj sme spustili v spolupráci s ESL úplne zámerne. Tým, že sme ešte v bete, je to skvelý spôsob zbierania metadát o správaní hry a hráčov, kde sú silné a slabé stránky v kompetitívnom prostredí. Výsledky potom zapracujeme do hry a verím, že to bude mať pozitívny dopad na všeobecný balans hry. A pre mňa osobne práve v multiplayeri ukazuje Iron Harvest svoj plný potenciál.

Iron Harvest okrem PC vyjde aj na konzolách, čo sa často nevidí pri RTS. Aké úpravy si vyžiadali konzolové verzie? Budete tam používať aj ovládanie myšou a klávesnicou?

Áno, aj konzoly sa dočkajú novej RTS. Práve kompromisy sme ale nechceli robiť žiadne. Aby to ale naozaj tak bolo, museli sme kvôli pandémii nového koronavírusu posunúť vydanie konzolových verzií na prvý štvrťrok 2021. Avšak aj konzoly sa dočkajú citlivého prístupu od vývojárov s prispôsobeným ovládaním aj podporou ovládania myšou a klávesnicou na konzole.

Aké sú vaše ďalšie plány s hrou v budúcnosti? Plánujete napríklad podporu modov?

Zatiaľ očakávame výsledky turnaja a spätnú väzbu z otvorenej bety, ktorú si každý môže zadarmo vyskúšať. Otvorená beta je k dispozícii na Steam stránke hry a bude k dispozícii až do vydania plnej verzie hry. No a čo bude ďalej...to uvidíme :).

Ďakujem za rozhovor.

napísal matus_ace 14.8.2020
Páči sa mi! (+5)