AKO VYZERÁ CHEATOVANIE V HRÁCH V ROKU 2021?

Cheatujem, cheatuješ, cheatujeme

Interview

IDDQD a IDKFA som na klávesnici vedel vyťukať takmer skôr ako som sa naučil písať. Tieto dva kódy sú rovnako legendárne ako Konami code alebo „god mode“ v iných hrách. Cheaty sú tu s nami dlho, priniesli hromadu radosti, umožnili nám užiť si hry, ktoré sme možno nezvládali, prípadne aj zaexperimentovať alebo sa zabaviť tým, že sme v Need for Speed II jazdili na tyranosaurovi. Postupne však cheaty upadli do úzadia a spolu s nimi z očí hráčov zmizli aj trainery, ktoré umožňujú podobne „podvádzať“ v hre. To ale neznamená, že zmizli úplne. Dokonca sa na nich dá vyskladať biznis, čoho dôkazom je napríklad aj Plitch – aplikácia poskytujúca cheaty pre tisícky hier.

Plitch zároveň ukazuje, ako môže vyzerať cheatovanie v roku 2021. Už to nie je o tom, aby ste si spustili konzolu, do ktorej naťukáte kód, ktorý ste našli niekde v časopise, prípadne vám ho povedal kamarát (a jemu ho povedal bratranec a jemu kamarát a tomu zase strýkov pes a možno aj preto kód nefungoval). Jednoducho si spustíte intuitívnu aplikáciu, nájdete v nej svoju hru, rovno cez aplikáciu ju zapnete a už si len aktivujete cheaty. Vyrastal som na tom pôvodnom vyťukávaní do klávesnice, ale dá sa na tento nový systém zvyknúť.

Plitch funguje ako dnes prakticky všetko – zaregistrujete sa na stránke, stiahnete si klienta, ten si v PC spustíte, prihlásite sa v ňom so svojím účtom a idete podvádzať v hrách. Plitch aktuálne podporuje zhruba 2800 rôznych hier a nechýbajú indie tituly, veľké tituly (napríklad Cyberpunk 2077, Assassin’s Creed Valhalla, Hitman 3, Outriders, Resident Evil Village a mnoho ďalších) a dokonca tu nájdete aj kopu hier, o ktorých ste doteraz nepočuli. Vybrať si tak môže každý a ak vás zaujíma, či sú tam aj vaše obľúbené hry, jednoducho si ich vyhľadajte na oficiálnej stránke.

Ako vyzerá cheatovanie v hrách v roku 2021?

Veľmi sa mi páči čisté a jednoduché rozhranie aplikácie, v ktorej sa zorientujete hneď, vyberiete si ideálny skin, nastavíte si jazyk (teraz len angličtina a nemčina) a už browsujete hrami, ktoré chcete hrať s cheatmi či trainermi. Tiež môžete hry filtrovať podľa žánrov, podľa odporúčaných hier alebo podľa najhrávanejších. Aplikácia navyše trackuje vaše hranie, a teda si rovno na úvodnej obrazovke viete rovno spustiť z posledných hraných hier. Viete si tiež vytvoriť zoznam obľúbených hier. V menu nechýba možnosť kontaktovať podporu alebo prejsť na platenú verziu. Tá ponúka viac cheatov, nejaké bonusové funkcie a dá sa kúpiť v dvoch plánoch – trojmesačnom (6,99€) a ročnom (53,88€). Pohodlne si ale vystačíte aj so základnou verziou zadarmo.

Z drobných funkcií kvitujem počítanie vlastných štatistík – teda použitia cheatov a odohraný čas. Pochváliť musím mobilnú aplikáciu (dostupná len pre Android), ktorá vám to celé ešte zjednoduší, ak sa nechcete prepínať do desktopovej aplikácie. Ako som už písal, hry môžete spúšťať priamo z Plitchu a aplikácia pracuje s takmer všetkými PC digitálnymi platformami. Na niektorých ale niektoré funkcie chýbajú a napríklad Windows Store hry z nej neviete spustiť. Navyše podporuje aj rôzne verzie hier, takže sa môžete medzi nimi prepínať. To je dôležité najmä kvôli samotným trainerom, keďže iná verzia hry si môže vyžadovať iný trainer.

S takouto aplikáciou sa však otvárajú aj otázky etiky. Mnohí z vás zažili ten pocit, keď si chcete užiť nejakú multiplayerovku a kazí vám ju cheater. Tu ale nenájdete veci, ktoré by ovplyvňovali multiplayerový zážitok, ale všetky možnosti sú obmedzené len na singleplayer. No a to nie je jediná otázka, ktorú otvára takáto aplikácia. A preto sme veľmi radi využili možnosť vyspovedať tím, ktorý za ňou stojí. Konkrétne nám na otázky odpovedal Rob Maroschik, Managing Director a spoluzakladateľ spoločnosti MegaDev, ktorá má Plitch na svedomí.

Čo je Plitch a ako vlastne funguje?

Plitch je herný asistent, ktorý vám dáva maximálnu slobodu pri prispôsobovaní takmer každej singleplayerovej hry pre PC, aby ste ju mohli hrať tak, ako sa vám páči: ťažšie, ľahšie, s odstránením opakujúcich sa prvkov alebo ešte s ešte silnejšími nepriateľmi – pri hraní na PC nemusíte robiť kompromisy vzhľadom na vaše preferencie a životný štýl.

Tieto prispôsobenia hier sa vykonávajú aktiváciou kódov iba v okamihu, keď ich potrebujete. Tieto Plitch kódy (často nazývané „cheaty“) dočasne menia hodnoty, vlastnosti alebo atribúty, keď hráte. Integrujú sa bez problémov, bez prerušenia hrania, podobne ako to robil Game Genie v 90. rokoch - iba pre PC a s obrovskou podpornou komunitou viac ako milióna používateľov.

Prečo ste sa vlastne rozhodli vyvinúť cheat/trainer aplikáciu pre hráčov? Je po niečom takomto vôbec dopyt?

Spoluzakladateľ Christian (Jänicke, pozn. red.), ktorý vymyslel PLITCH a predtým jeho predchodcu MegaTrainer, rád hrával jednu hru za druhou (keď som ho stretol v roku 2013, mal Steam knižnicu s viac ako 1 000 hrami, ktoré hral všetky!). Bol to v zásade fanatik, ale keď už museli väčšinu času venovať manželke a práci, vždy sa snažil eliminovať repetitívne prvky. Cítil, a tu absolútne súhlasím, že keď to v singleplayer hrách robí len pre seba, nie je na tom nič zlé. Neskôr sa čoraz viac ľudí dozvedelo o Christianovom vlastnom softvéri, a tak začal zdieľať svoje kódy a okolo prvého MegaTraineru sa zhromaždila malá komunita. Vtedy sme sa stretli.

Ako bývalý hráč, predtým, ako mi „život“ prišiel do cesty v podobe manželky, syna a práce na plný úväzok, som okamžite spoznal slobodu, ktorú som opäť mohol získať pri používaní Christianovho MegaTraineru – teraz už nemusím zabudnúť na nákup hry, ktorá by ma zaujala, pretože by som nemal dostatok času a schopnosti na to, aby ma zabavila. Christianov MegaTrainer bol môj stroj času, doslova stroj, ktorý mi prinavrátil radosť z hrania. Otestoval som to s pár hrami a hneď som sa zamiloval. Mohol som jednoducho hrať akúkoľvek hru, kedykoľvek som chcel, a baviť sa na nej bez ohľadu na to, ako málo času mi na to život poskytne.

Tieto dva príklady úvah nášho zakladateľa presne popisujú, prečo je taký veľký dopyt po Plitchi: sú milióny a milióny hráčov v rovnakej situácii, ktorí sa chcú vrátiť k svojmu koníčku, ale nemôžu, ak si hry nemôžu prispôsobiť tak, aby vyhovovali ich potrebám a schopnostiam. A táto cieľová skupina sa bude len a len zväčšovať, keď sa objaví čoraz viac mladých hráčov, ktorým nakoniec tiež „život“ príde do cesty. Takže im tu ponúkame perfektné riešenie.

Čelíte s takouto aplikáciou aj nejakým právnym výzvam? Spolupracujete napríklad priamo s hernými vývojármi?

Podľa európskych právnych predpisov (ktoré sú mimochodom v tomto sektore zvyčajne najprísnejšie v porovnaní so zvyškom sveta) neexistujú vôbec žiadne právne obavy. Plitch pracuje iba v pamäti počítača a nemení ani jeden riadok kódu hry. Všetky vykonané akcie majú iba dočasný charakter, a preto sa nevykonávajú žiadne dlhodobé zmeny. Veci by sa však dramaticky zmenili, ak by Plitch kódy fungovali aj pri multiplayerových alebo online hrách, alebo by ovplyvňovali model a meny vo free to play hrách. Považujeme sa však za súčasť skvelého a kreatívneho odvetvia, myslenie na obchodné prípady a etika hrajú zásadnú rolu, ak chcete existovať a prosperovať vedľa vydavateľov a vývojárov hier.

Naozaj už spolupracujeme s niekoľkými vydavateľmi a vývojármi v Európe a USA a spúšťame vzájomne výhodné predajné a marketingové kampane. Momentálne tiež pracujeme s renomovaným nemeckým vývojárom hier na integrácii Plitchu do procesu tvorby hry od základov, čo umožní napríklad sledovanie času pri speedrunoch a väčšiu kontrolu prelínania singleplayeru a multiplayeru.

Ako je vaša aplikácia chránená proti zneužitiu napríklad v multiplayeri?

Vytvorili sme vlastný jedinečný firewall s názvom „PLITCH Gateway“, ktorý rozpoznáva komunikáciu hry porovnaním komunikačných vzorov so servermi a príslušné pripojenie odreže. Takto je nemožné, aby používateľ podvádzal s Plithom v multiplayeri a chránime tak aj všetky formy online hi-score tabuliek rovnakým spôsobom.

Ako sa vám podarilo Plitch prepojiť s populárnymi digitálnymi distribúciami a aké hlboké je vlastne toto prepojenie?

Pre fungovanie Plitchu je v podstate irelevantné, ktorý digitálny obchod licencoval konkrétny predaj hry, pretože my, opakujem, fungujeme iba dočasne v pamäti PC počítača. Aktivácia hry pomocou tlačidla „PLAY“ v aplikácii Plitch si však vyžadovala hlbšie pochopenie interoperability softvéru, napriek tomu to bola zvládnuteľná úloha. V dôsledku toho neexistujú žiadne priame spojenia so službami Steam, GOG a podobne - zatiaľ, pretože doteraz to jednoducho nebolo potrebné.

Aké sú vaše ďalšie plány do budúcnosti s Plitchom?

Máme víziu prebudovať Plitch veľkú medzinárodnú platformu pre všetky možnosti úpravy hier. Ste zaseknutí v akejkoľvek hre a/alebo opakujúca sa rutina zabíja vašu zábavu? Vyskúšajte Plitch. Máte radi hádanky, ale neznášate boje? Vytvorte si s aplikáciou svoju vlastnú hrateľnosť. Chcete sa stať profesionálnym hráčom a potrebujete spôsob, ako precvičiť hru inak, akoto  zamýšľal vývojár? Plitch vám v tomto pomôže. A všetko uvedené bude podporované ústretovou a rôznorodou komunitou,  -ktorá je jednotná v jednej veci: hraní hier podľa ich vlastných pravidiel.

Ďakujem za rozhovor.

napísal matus_ace 12.5.2021

|Svet, ukrajina, vojny ... (19541)