TRAINING DAY

TRAINING DAY

článok



Každý deň sa vedie vojna na uliciach. Vojna medzi obyvateľmi, drogovými dílermi a ľuďmi, ktorí prisahali chrániť jeden druhého. Táto vojna má svoje príčiny, o nič väčšie ako detektív policajného zboru v Los Angeles, seržant Alonzo Harris (D.WASHINGTON), ktorý už 13 rokov pôsobí na oddelení narkotík. Jeho optimizmus sa vytratil odkedy mal pravidelné služby na uliciach, kde mohol byť zabitý podľa knižného návodu kriminálnych príbehov a ktorý už dávno nepozná hranice medzi právom a korupciou.

Je to drsná realistická dráma situovaná do dvojzmyselného sveta tajného policajného vyšetrovania. Sleduje Alonza ako sa pokúša rozhodnúť o idealistickom začiatočníkovi Jakeovi Hoytovi (ETHAN HAWKE), ktorý sa pokúša deň za dňom zlepšiť a podobať sa svojmu prudko charizmatickému nadriadenému. Počas nasledujúcich 24 hodín, bude Jake ťahaný stále hlbšie a hlbšie do etického vnímania Alonzovej logiky, kedy obaja muži obetúvajú svoje životy a kariéru na hranicu, aby slúžili konfliktnej predstave a chápaniu spravodlivosti.

Training Day je nafúknutá dráma, ktorá žiada od divákov, aby rozhodli, čo je dôležité, nevyhnutné, čo je hrdinské a čo prekračuje líniu temnej zóny mestského zločinu. Môže právo zabrániť nárastu zločinu alebo zvýšené výdavky na justíciu potvrdia a zaručia bezpečnosť verejnosti? Ak je to tak, budem požadovať bezpečné ulice za každú, akúkoľvek cenu? Alebo budeme riskovať bezpečnosť trvajúc na tom, že tí biedni, ktorí nás chránia, tak konajú prekračujúc hranice zákona?

 V čase, keď polícia v celej krajine vytvára verejný imidž na likvidáciu korupcie, používania drog, dôkazy o ich pestovaní a prechovávaní , stretávajúc sa s brutalitou hliadkujúc na hlavných uliciach Ameriky, Training Day vykresľuje realistický portrét vojny, ktorá sa uskutočňuje na mestských líniách a ukazuje aké vysoké ceny tejto vojny môžu byť..

Musíš sa rozhodnúť, či budeš ovca alebo vlk, či chceš
ísť do hrobu alebo domov.

Hovorí Detektív Alonzo Harris nováčikovi Jakovi Hoytovi.

Training Day Training Day


Training Day je film, ktorý vchádza priamo z ulíc, ktoré zobrazuje - je to produkt, kde sa stretli vízie scenáristu Davida Ayera, ktorý vyrástol v južnej časti centra Los Angeles, a režiséra Antoina Fuqua, ktorý vyrástol v drsnej štvrti Pittsburghu. Obaja muži sú intímne zoznámení s dennými, potenciálne výbušnými potýčkami medzi policajtmi a zločincami v mestách Ameriky.

"Naša generácia nepozná Vietnam a nezažili sme na vlastnej koži vojny mimo našej krajiny, ale vojny, ktoré sa udiali priamo v srdci Ameriky", hovorí Antoine Fuqua. " V mestách a v komunitách naprieč celou krajinou sa denne zvádzajú boje medzi občanmi a políciou a naopak. Je to výbušná a neudržateľná situácia, o ktorej sa musí hovoriť".

Los Angeles Times uvádza, že v roku 1998 v 51 mestských policajných oddeleniach , v priemere každá policajná jednotka môže očakávať, že bude mať 10 policajných príslušníkov obvinených zo zneužitia policajnej autority, troch za krádež, štyroch za domáce násilie. Los Angeles, New York, Chicago, Philadelphia, New Orleans and Washington D.C. sú medzi mnohými americkými mestami, ktoré majú skúsenosť s policajnými škandálmi v posledných niekoľkých rokoch, najmä v súvislosti so zapojením do afér s narkotikami . Los Angeles, obzvlášť, bolo označené za najväčšie policajné škandály
nezvyčajnú brutalitu, dôkazy o vykonštruovaných klamstvách v kriminálnych správach, neoprávneného získavania peňazí za "ochranu" a pod.

Mladý scenárista David Ayer vyrástol v tej istej oblasti Los Angeles, kde mal osobnú skúsenosť s tvrdými a hrubými spôsobmi členov gangov, rovnako tvrdými spôsobmi policajných príslušníkov, ktorí si vzájomne pomáhali. Dlho pred tzv. "Rampart " škandálom.

Ayer chcel ukázať, ako to skutočne vyzerá v kriminalistických a zločineckých kruhoch a ako je ťažké udržať hranicu medzi políciou a kriminálnymi činmi, kde nie je možné dovoliť si ukázať akékoľvek zľutovanie alebo milosť . V roku 1995 začal písať scenár , ktorý by bolo možné ohodnotiť ako prorocký, predpovedajúci skutočnosť.

"Chcel som zachytiť hrubú a ozajstnú realitu dodržiavania práva vo vnútorných štvrtiach veľkých miest a pozrieť, čo z nich prichádza a kde to môže viesť" , hovorí Ayer. "Chcel som položiť otázku, kam sa uberá nielen jednotlivec ale spoločnosť, ak polícia koná zle ?"   

Ayer strávil mnoho času pozorovaním a rozprávaním s ľuďmi , ktorí žijú a pracujú v zónach zločinu. Pozoroval prácu gangov, policajných príslušníkov a robil si záznamy. Chcel do hĺbky poznať ich zmýšľanie, čo sa skrýva pod povrchom ich počinov a ako sa na to díva miestna komunita.

Ayer využil väčšinu svojich pozorovaní, ako sa policajti utiekajú k špinavým metódam vnesúc ju do postavy Alonza, ktorý mal repliku " chlap, ktorý je dobrý v svojom džobe, koná na úkor svojej duše". Chcel ukázať Alonza ako človeka, ktorému chcete veriť, ale ktorý sa nachádza v sivej morálnej zóne, kde dobro a zlo nie sú celkom jasné. Sám mal dosť nejednoznačné názory na túto postavu. Boli obdobia, keď chcel , aby bol Alonzo najlepšou osobou na svete a vzápätí bol na pochybách o svojom vlastnom uvažovaní. Alonzo sám o sebe nie je stelesnené zlo, vo svojom srdci si myslí, že robí to najlepšie pre každého.

Ako protipól vytvoril Ayer postavu Jake Hoyta, mladého policajného nováčika, ktorý nemá ani zdanie, ako to na uliciach funguje. Jake je mladý, neostrieľaný policajt z Valley. Stal sa policajtom, lebo verí v spravodlivosť, v justíciu . Ale čím viac vidí Alonza, ktorý je neskutočne charizmatický a efektívny, tým viac má otázok o svojej viere a nakoniec robí vlastné rozhodnutia o tom, čo je a čo nie je správne.

Keď Ayer vytvoril hlavné osoby, rozhodol sa povedať príbeh o adrenalínovej 24- hodinovej perióde jedného dňa. Zapáčila sa mu myšlienka, ako sa Ethan Hawke zobúdza ráno, pobozká svoju ženu, ide do práce a prichádza domov ako úplne iný človek. Už nikdy nebude taký ako predtým.

Producentov Bobbyho Newmyera a Jeff a Silvera uchvátila neuveriteľná realita príbehu zobrazeného v scenári. . Príbeh ich zaujal svojou aktuálnosťou , tým, čo sa deje na uliciach v skrytej aj skutočnej forme. "Je to vzrušujúca jazda , adrenalínové dobrodružstvo, ale je to aj príbeh dvoch mužov, ktorí sa ocitnú v morálnom bahne, ktoré ich ovplyvňuje.
Na konci je film o výbere a divák je nútený urobiť si svoj vlastný záver . Nastoľuje sa mu mnoho otázok. Keď sa začína bojovať so zločinom, existuje jeden morálny kódex alebo je ich viacero? Č o chceme viac - efektívnu políciu, ktorá postupuje v literách zákona? Môžu byť nejaké kompromisy medzitým?

Intenzita filmu Training Day vychádza z vízie režiséra Antoina Fuqua, ktorý sa pokúsil vniesť diváka nielen do vonkajších skúseností policajných príslušníkov, ktorí prichádzajú denne zoči-voči zločinu, prestrelkám a smrti, ale aj do ich vnútorného sveta- ako sa vysporadúvajú s amorálnym svetom drogových dílerov, zabijakov, zlodejov a násilníkov.

Od momentu, kedy Fuqua čítal scenár Davida Ayera, mal na mysli číry realizmus ako napr. v "Dog Day Afternoon", "Serpico", ale podľa súčasného vizuálneho štýlu ulice. " Pripomenulo mi to policajné drámy zo 70-tych rokov, ale navyše som okrem toho, podľa scenára, musel vsunúť neuveriteľné množstvo akcií do jedného dňa. Bolo potrebné ukázať jasnú každodennú skúsenosť zo života ľudí, kde sa stretávajú so skutočným zločinom, rozmýšľajú o ňom a musia sa s ním vnútorne vysporiadať ".

Fuqua využil príležitosť a zobrazil hlavné ulice L.A. v počestnej, honosnej polohe, ale súčasne ich použil na vzrušujúce sekvenčné scény alebo len na "obyčajný" rozhovor dvoch mužov v aute.

Režisér využil schopnosti a danosti hereckého potenciálu D. Washingtona, ktorý dokázal vniesť do jednej postavy výnimočné ostrie profesie, cit, nebezpečenstvo, čo zvýraznilo charakter tohto filmu od bežných štandardných policajných thrillerov.

Training Day Training Day Training Day


O HERCOCH:

DENZEL WASHINGTON (Alonzo Harris) získal niekoľko ocenení počas svojej rôznorodej kariéry. V roku 1987 bol ocenený cenou Akadémie za Najlepšiu vedľajšiu úlohu vo filme o občianskej vojne Glory. Ďalej bol nominovaný za Najlepšiu hlavnú úlohu The Hurricane (1999), Malcolm X (1992) a Cry Freedom (1987).

K jeho nezabudnuteľným filmom patria Mo' Better Blues and He Got Game, s režisérom Spike Leem; Fallen; The Siege a Courage Under Fire, režírované Edom Zwickom; The Preacher's Wife; Crimson Tide; Virtuosity; Devil in a Blue Dress; Much Ado About Nothing; Philadelphia; The Pelican Brief; Ricochet; Mississippi Masala; The Mighty Quinn; Heart Condition a For Queen and Country. 

Pochádza z Mt. Vernonu, New Yorku, jeho kariéra sa začala vo Washingtone na Fordhamskej univerzite, kde študoval medicínu. Počas jeho práce v letnom tábore, zahral si v divadelnej produkcii a hneď sa pustil do herectva. Ešte v tom istom roku sa vrátil do Fordhamu a študoval s profesorom Robinsonom Stoneom. Po ukončení štúdia, bol prijatý na presťížne americké divadelné konzervatórium v San Franciscu.

Jeho profesionálna Newyorská divadelná kariéra začala s Josephom Pappom v Shakespearovom parku, a rýchle nasledovalo množstvo mimobroadwayských produkcií, vrátane "Ceremonies in Dark Old Men"; "When The Chickens Came Home to Roost", "One Tiger to a Hill"; "Man and Superman"; "Othello"; a "A Soldier's Play," za ktorú získal cenu Obie.

Svoj televízny debut urobil v roku 1979 s filmom Flesh and Blood. Nasledovali televízne filmy 
St. Elsewhere, The George McKenna Story, License to Kill a Wilma.


ETHAN HAWKE (Jake Hoyt) v 14 rokoch urobil svoj filmový debut s filmom The Explorers, a neskor na to v roku 1989 hral vo filme Dead Poet's Society ocenenom cenou Akadémie.
K jeho ďalším filmom patria Dad s Jackom Lemmonom a Tedom Dansonom; White Fang; Rich in Love s Albertom Finneym; Waterland, s Jeremy Ironsom; A Midnight Clear; Alive; Reality Bites, s Winonou Ryderovou a Ben Stillerom; Before Sunrise, s Julie Delpyovou; Great Expectations, s Gwyneth Paltrow a Robertom De Nirom; Gattaca, so svojou ženou Umou Thurmanovou; The Newton Boys, s Matthew McConaugheym a Vincentom D'Onofrio, a Snow Falling on Cedars, s Maxom von Sydow. 

Jeho vlastným režisérskym debutom je film Chelsea Walls,ktorý bol uvedený na filmovom festivale v Cannes v r.2001 a bude premietaný na jar 2002. Hrajú tu Uma Thurmanová, Natasha Richardsonová a Kris Kristofferson. Hawke napísal a režíroval krátky film Straight to One, ktorý je uvádzaný na filmových festivaloch.

Na javisku účinkoval v hre "The Seagull" v Národnom divadle, v hre Johna Marc Shermana "Sophistry" a v hre Sama Sheparda "Buried Child", v réžii Gary Sinise. Najnovšie hrá v poslednej hre Sama Sheparda "The Late Henry Moss" v New Yorku. Bol umeleckým režisérom a zakladajúcim členom Malaparte, divadelnej skupiny v New Yorku.

SCOTT GLENN (Roger) nedávno hral v thrilleri Vertical Limit a slávny filmový debut režisérky Sofie Coppolovej Virgin Suicides. Ďalej ho uvidíme vo filme Buffalo Soldiers s Joaquin Pheonixovou a Edom Harrisom, a v The Shipping News režírovanom Lasse Halström,v hlavnej úlohe Kevin Spacey, Julianne Mooreová a Judi Dench. 

Hral napr.vo filmoch Absolute Power s Clint Eastwoodom a Gene Hackmanom; Courage Under Fire, s Denzel Washingtonom a Meg Ryanovou; The Player s Timom Robbinsonom; Backdraft, s Kurt Russellom a Robertom De Nirom; oceneným filmom cenou Académie Silence of the Lambs, s Anthony Hopkinsonom a Jodie Fosterovou; The Hunt for Red October, so Sean Connerym a Alecom Baldwinom; Miss Firecracker, s Holly Hunterovou a Mary Steenburgenom; Man on Fire; Silverado, s Kevin Kline a Kevinom Costnerom; The River, s Mel Gibsonom.

Training Day Training Day Training Day


O FILMOVÝCH TVORCOCH:


ANTOINE FUQUA (režisér) verí, že kariéra si nás nájde. A najlepšie pre Hollywood je, že filmárčina si našla jeho. Schopnosť predstavujúca zručný komplex - aj keď kontroverzný - otázkou je produkt Fuquovej túžby robiť filmy, ktoré rezonujú s obecenstvom tématicky aj kreatívne. Práve teraz pracuje na filme Bloods pre Castle Rock. Je to adaptácia novely Wally Terryho,dráma skúmajúca život čiernych vojakov vo Vietname.

Pochádza z Pittsburghu, študoval inžinierstvo a hral basketbal na Univerzite v Západnej Virgínii, v roku 1987 odišiel do New Yorku, kde pracoval na hudobnom videu. Po vytvorení svojej vlastnej produkčnej spoločnosti, Reel Power, režíroval svoj krátky debut Exit, a video pre p.Lee a spoločnosť Jive Records, ktoré pritiahli pozornosť spoločnosti Propaganda Films, kde Fuqua začal zbierať skúsenosti ako režisér.

Dlho predtým, Fuquove vizuálny a rozprávačský zmysel mu dopomohol, že sa stal z jedným z priemyselne najvyhladávanejším hudobným a komerčným režisérom. K jeho zásluhám sa zaraďujú reklamy pre Miller Genuine Draft, Reebok, Toyota a Sprite, takisto spolupráca s vynikajúcimi umelcami akými sú Arrested Development, Prince, Stevie Wonder a Toni Braxton. Bol to aj trailer pre hitový film Dangerous Minds - taktiež aj video pre Cooliovu pieseň "Gangsters Paradise" - ktorá zabezpečila Fuquovi známe meno v Hollywoode, cenu za Najlepšie rapové video spoločnosči MTV Award a dve prestížne ocenenia za hudobné video: The Young Generators Award a The Sinclair Tenenbaum Olesiuk and Emanual Award.

JEFFREY SILVER a BOBBY NEWMYER (producenti) vyrobili mnoho nezávislých filmov a veľkých celovečerných filmov za posledných 13 rokov ako partneri spoločnosti Outlaw Productions. Pod vedením spoločnosti Outlaw Productions, Newmyer a Silver vyrobili film Stevena Soderbergha sex, lies and videotape, ktorý vyhral cenu Palme D´Or na Filmovom festivale v Cannes; úspešný hit The Santa Clause v hlavnej úlohe Tim Allen; Don Juan De Marco, s Marlonom Brandom a Johnny Deppom, a Addicted to Love, v hlavnej úlohe s Meg Ryanovou a Matthew Broderickom.

Ďalej pracovali na filmoch Crossing the Bridge, Indian Summer, Don't Tell Mom the Babysitter's Dead, Three to Tango, Gossip. Ich nasledujúcim projektom bude film National Security, v hlavnej úlohe s Martinom Lawrenceom.

DAVID AYER (Scenárista/Co-producent) napísal Training Day na základe sčasti jeho vlastnej skúsenosti ostrých výmien názorov medzi policajtami a kriminálnikmi v Južnej časti Los Angeles, kde vyrastal. Scenár napísal v r.1995, podľa skutočných udalostí Los Angelského policajného škandálu.

Ayer, ktorý slúžil na vojne, sa predtým venoval písaniu scenára pre Jonathana Mostowa U-571, thrileru o ponorke z obdobia 2. svetovej vojny, ktorý bol vysielaný v roku 2000. Napísal scenáre filmov The Fast and the Furious, Officer Involved, 

MAURO FIORE's (Kameraman) najnovšie budeme môcť vidieť jeho prácu vo filme spoločnosti Warner Bros. Driven, v réžii Renny Harlina, a film Wayne Wanga The Center of the World. K jeho prácam patria samozrejme filmy Get Carter, Leonard Cohen's Afterworld, Lost Souls, Love From Ground Zero, An Occasional Hell, Breaking Up, Soldier Boyz a Dominion. 

Bol druhým hlavným kameramanom vo filmoch Stevena Spielberga The Lost World a Amistad, a kameramanom pre film Schindler's List.

MARK MANCINA (skladateľ) nedávno pracoval na filme režiséra Antoine Fuqua Bait. 
Trikrát ocenený cenou Grammy a nomináciou Tony, Mancina zložil, vyrobil a zosúladil komplet muziku pre film "The Lion King", takisto ako skomponoval muziku pre mnoho piesní z blockbusterových filmov.

Zaradil sa medzi úspešných filmových skladateľov a komponoval hudbu pre takéto filmy:
Tarzan; Speed; Twister; Con Air; Bad Boys; Moll Flanders. 






autor distribučný list 4.2.2002
  • Training Day (28.02.2002 10:29:47)
  • Training Day v seriálovej verzii (10.02.2016 18:14:42)
  • Training Day 2 (28.05.2003 11:53:54)
  • Training Day 2 (20.03.2002 2:05:31)
  • Meno:
    ODOSLAŤ
    :)

    Žáner: Akcia
    Minutáż˝: 120 min
    Krajina: USA
    Rok výroby: 2001
    Homepage www

    Premiéra:
    Premiéra SK:
    0 z 10
    0 z 10
    FILMOVÉ PREMIÉRY
    18.4 |
    hodnotenie 7/10
    18.4 |
    hodnotenie 8/10
    18.4 |
    hodnotenie 3/10
    25.4 |
    2.5 |
    2.5 |
    9.5 |
    hodnotenie 8/10
    16.5 |
    NAJČÍTANEŠIE
    |SMRŠŤ
    1
    hodnotenie 5/10
    |KOLAPS
    0
    hodnotenie 8/10
    |GODZILLA A KONG: NOVÁ RÍŠA
    1
    hodnotenie 5/10
    |ZÓNA ZÁUJMU
    0
    hodnotenie 8/10
    |OPIČÍ ČLOVEK
    0
    hodnotenie 7/10
    |SAMOTA
    0
    hodnotenie 7/10
    |VYSVETLENIE NA VŠETKO
    1
    hodnotenie 7/10
    |KUNG FU PANDA 4
    1
    hodnotenie 6/10
    FILMOVÉ NOVINKY
    REBRÍČEK SK
    01 |
    návšt. 6379
    02 |
    návšt. 3868
    03 |
    návšt. 3865
    04 |
    návšt. 3518
    05 |
    návšt. 2098
    06 |
    návšt. 1798
    07 |
    návšt. 2057
    08 |
    návšt. 1557
    09 |
    návšt. 764
    10 |
    návšt. 551
    REBRÍČEK US
    01 |
    $80,0 mil.
    02 |
    $16,0 mil.
    03 |
    $11,0 mil.
    04 |
    $10,0 mil.
    05 |
    $3,3 mil.
    06 |
    $2,4 mil.
    07 |
    $2,2 mil.
    08 |
    $1,9 mil.
    09 |
    $1,5 mil.
    10 |
    $1,4 mil.
    SOCIÁLNE SIETE
    KOMENTÁRE
    Kinema.sk - filmy, seriály

    sector logo
    network
    ISSN 1336-4197. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / Kinema s.r.o.