Hitman 5: Absolution

Hitman strikes back...

pridal branco18 28.11.2012 o 17:31 pod používateľské recenzie

8.0

Dobrý deň, volám sa Branco a toto je môj prvý článok a to k hre Hitman Absolution, na ktorú som čakal 6 rokov.

Hitman Absolution (ďalej len HA) je aj nie je hrou pre každého. Ľady sa pohli od Bloodmoney a 6 rokov je dlhá doba odkedy sme posledný raz používali vernú a tichú strunu. Hitman sa jednoznačne vrátil. HA som dostal domov 21. novembra. Tešil som sa ako malé dieťa. Poznáte to, keď na niečo čakáte, potom to vrazíte do DVD romky a čakáte ešte dalšiu nekonečne dlhú dobu! Potom sa to doinštalovalo a prišiel Day 1 patch :D:D a tak som ďalej čakal! No ale nakoniec to dopadlo dobre a ja som začal hru hrať. Priateľka pochopila, že toto je stretnutie po rokoch, a tak si len ľahla na posteľ a učila sa na internu. Koniec koncov, ona mi hru kúpila a výmenou za kabát som ju mohol mať o mesiac skôr!!

Ako správny kanec som to dal na normal obtiažnosť. Som si hovoril, nechcem to iiizi ale ani príliš hard, chcem si to vychutnať. Hitman však nikdy nebol ľahkou hrou ale to čo som dostal na normále rozhodne neboli vánoce. Zo začiatku som si vravel, že som to mal rovno vypiecť ale neskôr som si trieskal hlavu. Ja patrím k tým ľuďom, že všetko musím rýchlo, rýchlo a tak som to dohral dokonca s tým, že konto mŕtvych bolo rozhodne väčšie ako to čo som mal na účte. Z hry som mal však rozporuplné pocity.

Táto hra nieje typický Hitman. Takže ľudia čo čakajú, že to bude len a len Bloodmoney alebo Silent Assassin. Pletú sa a tak môže dojsť k sklamaniu. Hra dokonca ani nepovoľuje navoliť si zbrane pred misiou. Lenže keď sa na to pozrieme uvedomíme si, že to ani nieje možné keďže hra sa rozhodla ubrať smerom ktorým sa uberá. Avšak, všetko sa dá nejako vyriešiť keď sa chce. Hitman má však v hre svoje silverballery o ktoré sa stará asi najviac na svete.

Poďme ale k deju:

Dej sa začína v krásnom dome Diany, Hitmanovej jedinej kamarátky na svete, ktorá mu zachránila život. No on ako to už býva jej ide na oplátku ten život vziať. Celým domom prejdete celkom rýchlo, je to taký tutoriál. Dostanete sa až k Diane kde uvidíte niečo, čo som v Hitmanovi nikdy predtým nevidel. Trasie sa mu ruka v ktorej držal svojú vernú .45ku. No ostal profesionálom a ten kohútik potiahol. Diana krásne spomalene padá k zemi a cestou rozbije okno na sprchovom kúte, ktorý určite lacný nebol. Ešte sa neradujte chlípnici, stiahne zo sebou aj plachtu a tak neleží nahá. Tunak sa Hitman rozhodne ju troška vyspovedať. Prečo ich vlastne zradila? Ona mu povie, že každý má svoje hranice. Hitman sa dozvedá prečo sa stalo čo sa stalo a sľúbi, že dá na mladú Viktóriu pozor. A tak sa z vraha stane klaďas.  Hitman však nieje taký, že by zobral Viktóriu na ruské koleso, kúpil jej zmrzku a v strelnici vyhral macíka. Nie, šlahne ju rovno do sirotinca a ide odstraňovať ľudí ktorý idú po krku mladej Viktórií.  Dej vlastne sám vykresľuje Hitmana ako morálneho a kladného hrdinu. Pretože ako idete hrou, vaše obete sú také špiny, že by ste ich najradšej zabili a to aj spravíte!

Herný štýl sa troška zmenil, dostali sme systém krytia ktorý Hitman mal mať od začiatku ,point shooting a Instinct.  Point shooting však bol znesiteľný až vtedy keď som vypol kill cams ktoré neboli ani zdaleka také krásne a guilty pleasure ako v MP3.  Instinct bol však niečo ako mapka ktorý vám uľahčoval život v hre. Lenže s inštinktom musíte nakladať rozumne čo je ťažké pri prvom hraní a tak ho rýchlo miniete. Problém však je, že tento istý inštinkt používate na akési klamanie okoloidúcich strážcov. Všetko by bolo fajn, lenže často ho miniete už pri tom prvom a keď vás čaká plná ulica ľudí ktorý vás prišli zlikvidovať. Je to ťažké. Vševidiaca a vševediaca AI vás prekukne hneď a môžete mať aj helmu. Ľahko sa ocitnete v situácii v ktorej pravdepodobne obdržíte ďalšiu dieru do zadku. Hlavne na konici hry kde je plná ulica nepriateľov a ten inštinkt vám jednoducho nevydrží. Musíte sa zašívať kade tade. Takže prevleky by si zaslúžili dáky ten patch. Rank Sillent Assassin je ťažké dostať z jednoduchého dôvodu. Telo musí byť jednoducho skryté. Nesmú ho nájsť.

No hrať hru na stealth spôsob je dobrá vec. Pretože popri plížení si môžete vypočuť mnoho zaujímavých rozhovorov ktoré vám rozširujú dej, dostanete viac informácii o svojej obeti a samozrejme dôležité veci ktoré môžete využiť vo váš prospech. Mapky už niesú také rozsiahle ako kedysi boli, sú rozštiepené do určitých checkpointov ale to nevadí, pretože každá časť má svôj malý príbeh avšak keď sa to snažíte hrať práve týmto stealth štýlom, je to frustrujúce keď niekedy musíte to znova reštartnúť. Chýba ten quicksave!

Contract mód.

Mód kontrakt je niečo o čim Hitman komunita mohla len snívať. Je to naozaj zábavná vec ktorá vás bude držať pri hitmanovi hodiny. Ľudia si navzájom vytvárajú úlohy a medzi sebou si ich plnia. Developery tiež neostávajú pozadu a prispievajú s ďalšími kontraktami. Je to zábava a zaistí, že ten Hitman sa bude ešte dlho hrať.

Snáď tento článok nebol príliš nudný, majte na vedomí keď mi budete nadávať, že je len prvý!!!:)

napísal branco18 28.11.2012

8.0