Sims 3

The Sims je hra ve které ovládáte virtuální život jedince nebo skupiny. Vytvoříte si postavu, charakter, postavíte si dům a mnoho dalšího

pridal Rippy 17.3.2011 o 18:19 pod používateľské recenzie

7.5

The Sims je hra ve které ovládáte virtuální život jedince nebo skupiny. Vytvoříte si postavu, charakter, postavíte si dům a mnoho dalšího. Již s příchodem prvního dílu si tato hra získala obrovské množství fanoušků, a vytvořila se jaká si subkultura The Sims. Druhý díl spolu s obrovským množstvím datadisků se prodával ještě lépe a společnosti MAXIS a distributorovi Electronc Arts vydělal velké množství peněz. V cestě k dalšímu titulu, The Sims 3, nic nestálo a právě tento titul zabral jedno z prvních, ne-li první místo prodejních žebříčků…

Zásadní změna, která vám hned na první pohled bouchne do očí je otevřenost herního světa, kterou si uživatelé The Sims 2 tak moc přáli. Od celého města vás z vašeho obydlí nedělí ani jeden loading. Konečně váš pohyb není omezen na pouhý jeden pozemek, a pohybovat se nelze jen po pozemcích ale po celém městečku a okolí. Můžete si zajít k moři, na pláž nebo na vysoké kopce, sbírat brouky z trávy. Dělat se dá cokoliv. Návštěvy vašich přátel a některých simíků také nejsou omezené. V cizím domě se v řádu slušnosti můžete chovat jako doma, tedy pokud tím nebudete štvát své hostitele. Obecní pozemky nabízí místo k rekreaci a relaxaci. Některé budovy jsou ale na celé město až moc omezené. V obchodech se nelze procházet. Váš simík do budovy vejde a za chvíli vyjde. Nemůžete jej ani pozorovat, ani se za něj nějak šíře rozhodovat. To samé platí pro práci, školu nebo místa jako jsou lázně a nemocnice. Je ale pravda že ne všechny budovy jsou „uzavřeny“. Například v knihovně se můžete volně procházet a číst si knihy nebo surfovat po internetu.

Tvorba simíků je také velmi důležitá věc. Simíci vypadají zase o něco krásněji, při tvorbě lze zacházet do nejbližších detailů vizáže. Na výběr máte velké množství účesů, které přivítají hlavně dívky které, si tak rády pohrají s vzhledem svého simíka nebo simky. Vlasy se dají barvit na jakoukoli barvu. Barvu můžete měnit od kořínků po konečky nebo můžete nanést melír. Velké množství máme k dispozici i u oblečení. To lze různě kombinovat, svého simíka obléknete od trička po ponožky, boty nebo módní doplňky rozhodně nemohou chybět. Také barevné variace lze měnit, navíc u oblečení můžete vybrat různé textury, které dále modifikujete. Tvorba charakteru bude mít mnohem větší vliv na navazování kontaktů s ostatními simíky, a to jak pracovních tak vztahových. Vlastnosti vašeho simíka už neovlivňuje znamení zvěrokruhu a tak máte na výběr mnohem více vlastností, od kterých se pak odvíjí celoživotní přání vašeho sima, které se po jeho celý život snažíte vyplnit. Velmi mě překvapily i vlastnosti jako oblíbené jídlo, barva a dokonce možnost simíkovi vybrat hlas. A to ne jen z původních tří předvolených. Ty totiž můžete dále modifikovat, a určíte, jak vysoký nebo hluboký váš simík bude mít hlas. Tvorba simíků se posunula o krok dál, a velmi pěkně, není co vytknout.

Stavba domů, nabízí více možností, ale je více komplikovaná než tomu bylo u The Sims 2. Materiály jsou neomezené, můžete si vytvářet a barvit své vlastní. A na výběr máte opravdu nespočet již předvolených textur. Tak jako samotná stavba i výbava domů zůstává celkem stejná. Objekty ale můžete zarovnávat na šikmo (do úhlopříčky), ne pouze do čtvercové sítě. Objekty lze opět upravovat, od textury po barvu, a barvit se dají různé části nábytku nebo jiných objektů. Je pravda, že některé objekty se vyskytovaly i v The Sims 2, ale čeká na vás i velmi velké množství nových objektů s novými funkcemi. Pokud si rádi hrajete s tvorbou a výbavou domů, budete velmi potěšeni.

Konverzace a celkové chování simíků je věc, na kterou dali tvůrci důraz. Svého budoucího partnera nebo kamaráda nenalákáte na opakování vtipů, objímání nebo polibku. Navazování veškerých vztahů je velmi propracovanější. Když spolu simíci mluví, máme k dispozici nový panel, ve kterém je zobrazeno o čem simík zrovna mluví, a vy tak dokážete lépe odhalit jeho zájmy, koníčky a oblíbené téma. Zároveň se můžete dozvědět čemu se vyvarovat, a předejít tak třeba i hádce. Na cizí simíky si ale také nemůžete dovolit to co v předešlém díle. Přece nemůžete objímat člověka, kterého znáte pár minut, nebo si nemůžete pochovat dítě simky, kterou jste potkali na ulici před chvílí a vůbec nic o sobě nevíte. Je dokonalé jak si tvůrci dali záležet i na těch nejmenších detailech.

Simíci za které zrovna nehrajete, jsou velmi inteligentní (pokud umělou inteligenci nevypnete). Dokáží se o sebe postarat sami, pokud zrovna nemáte čas, se o ně starat. Samozřejmě se nebudou cítit tak dobře, jako když je ovládáte a můžou si dokonce ublížit v podobě požáru nebo špatné práce s technikou. Ale i přes to nemůžu vlastní vůli simíků nic vytknout. S tou si autoři dali záležet a je až překvapivé, jak dobře a reálně se simíci chovají.

Pokud jste se dívali na nějaká videa ze hry, screenshoty a podobná média hru propagující, nemohli jste přehlédnout záběry simíků kteří mají spoustu volného času na pikniky, zahradní radovánky a válení se u bazénu. Realita je ale trošku jinde. Když vezmeme v potaz péči o dům, tří člennou rodinu, pravidelné chození do práce a spoustu dalších nezbytných činností, rozhodně nebudete mít čas ani chuť jít posnídat někam do parku a půl dne pozorovat ptáky na stromech. Hra je zase o něco obtížnější. Nemusíte totiž dbát jen o potřeby simíka jako jsou hlad, hygiena nebo pohodlí. Jeho nálada se odvíjí od věcí co má, a co nemá rád. Například pokud budete nutit, simíka který nenávidí televizi, se na ni dívat. Jeho nálada klesne, a může mu vydržet i několik (Simích) hodin. Pokud svého simíka nebudete udržovat šťastného, bude se mu méně dařit v práci, nebo dostane vyhazov, bude stále hůře zvládat domácnost anebo se z toho všeho úplně zblázní. V opačném případě je vše naopak. Je tedy důležité dbát na to co má simík rád a nenutit jej do toho co ne, i když, někdy to jinak nejde.

Podívejme se ale na technické zpracování hry. The sims 3 rozhodně graficky postoupilo vpřed. Kvalita textur, samotných simíků a osvětlení se mnohem zlepšila. Velmi pěkný je průběh osvětlení dne, sluncem anebo měsícem. Když si hru zrychlíte, můžete pozorovat, jak se stíny pomalu pohybují a zahalují napřed nížiny, a pak celé kopce a vysoké budovy. Ovládání je velmi jednoduché, velmi podobné, ne-li stejné jako v The Sims 2. Zvuky jsou zase o něco reálnější, stejně tak jako animace. Trošku mi vadil nepřirozený pohyb aut na vozovce. Také taxi změnilo prioritu, a objeví se ihned, když chcete cestovat na delší vzdálenost. Tím trošku ztrácí význam vlastnit auto, které nám v předešlém díle šetřilo čas, strávený čekáním na taxi. Hudba je v rádiích simíků, podle mě dobře zvolená, ale například ta u stavění domů nebo výroby simíků vám za chvíli poleze na nervy a raději ji vypnete. Hra je celkem okleštěná, a hráčům nabízí opravdu jen zlomek toho, s čím přišly, a ještě přijdou datadisky, které mohou ještě ledacos doladit, jako je absence domácích mazlíčků, nebo měnění ročních období, stejně tak jako tomu bylo u The Sims 2. Bez datadisků by to přece nebyl MAXIS.

Celkově bych chtěl hru na závěr zhodnotit jako povedený titul, který stojí alespoň za zkoušku. Fanoušci série Simíků rozhodně váhat nemusí, a mohou se rovnou vydat do obchodů. Maxis hru posunul zase vpřed, do další dimenze našeho virtuálního života, a povedlo se mu ukojit potřeby některých z hráčů. Některé ale hra může kvůli stereotypu omrzet již po několika hodinách nebo dnech hraní. Ostatní si musí počkat na doladění detailů, pomocí datadisků. Hra ve svém žánru nemá konkurenci, krom předchozího dílu a dostala by 9/10, dávám jí ale 7,5, protože má co dolaďovat, zároveň toho ale není tolik, aby dostala nějaké nízké hodnocení.

KLADY:

• Grafika, zvuk
  • Tvorba simíků a domů