EA sa teší na pomoc AI pri vývoji hier a plánuje pridať reklamy do AAA hier |
AI bude čoskoro vyvíjať hry.
EA plánuje využívať nové technológie naplno a to špeciálne AI. Nakoniec všetky firmy sa na to tešia a dúfajú, že im zmysluplne pomôže. Konkrétne Andrew Wilson, šéf EA, hovorí, že vďaka AI chcú "rýchlejšie priniesť viac zábavy ľuďom na celom svete". To je aj očakávané, keďže vývoj hier teraz trvá veľmi dlho a AI to bude vedieť v rôznych oblastiach zrýchliť.
„Vykonali sme analýzu všetkých našich vývojových procesov a práve teraz, na základe nášho prvotného hodnotenia, sa domnievame, že viac ako 50 % našich vývojových procesov bude pozitívne ovplyvnených pokrokom v generatívnej AI,“ povedal Wilson v odpovedi na otázku o tejto technológii. „A máme v celej spoločnosti tímy, ktoré sa skutočne snažia o realizáciu v súlade s týmto cieľom.“
Do AI chcú natlačiť 40 rokov ich vývoja a dát, vďaka čomu by sa AI naučila všetko o vývoji hier. Pričom odhadujú zvýšenú efektivitu práce počas nasledujúcich troch rokov a počas piatich rokov budú môcť vďaka AI budovať "väčšie svety s viac postavami a zaujímavými príbehmi"
„A povedal by som vám, že medzi našimi vývojármi je skutočný hlad po tom, aby sme sa k tomu dostali čo najrýchlejšie,“ povedal Wilson, „pretože naším svätým grálom je opäť rýchlejšie vytvárať väčšie, inovatívnejšie, kreatívnejšie a zábavnejšie hry, aby sme mohli rýchlejšie zabávať viac ľudí na celom svete.“
Zo zaujímavostí na GDC konferencii už vývojári v štatistikách uviedli prácu s AI a 31% z vývojárov už používa generatívnu AI na niektorú z činností. Pritom 25% pre programovanie alebo 21% pre dizajn.
Ale nechcú to len pre seba, následne chcú tieto nástroje, ktoré vytvoria ponúknuť aj komunite hráčov, moderov alebo vývojárov. Toto sa dá spraviť v rámci v určitých hier, ako si tlačí napríklad Epic vo Fortnite, možno aj EA si niečo také postupne vytvorí:
„A možno v časovom horizonte viac ako piatich rokov,“ povedal Wilson, „premýšľame o tom, ako využiť všetky tieto nástroje, ktoré sme vytvorili, a ponúknuť ich širokej komunite, aby sme skutočne získali nové a zaujímavé, inovatívne a rôzne typy herných zážitkov, ktoré by nenahradili to, čo robíme my, ale rozšírili, zlepšili, rozšírili povahu interaktívnej zábavy podobne, ako to urobil YouTube pre tradičný film a televíziu.“
Zároveň, aby zvýšili aj zisky, už uvažujú, ako pridať do AAA hier reklamy. Hovoria, že na to pôjdu veľmi opatrne. Ale toto nie je nič nové, veľa veľkých hier má product placement v titule alebo billboardy. Nakoniec prvou hrou, ktorá v sebe mala reklamu, je Adventureland z roku 1978. Alebo svojho času aj klasický Tapper mal reklamu na Budweiser.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Live action trailer približuje Call of Duty: Black Ops 6, hra bude aj v Game Passe 38
- PS5 Pro vraj bolo pripravené na vydanie minulý rok, ale bolo odložené 59
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 94
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Days of Play akcia práve začína 57
- Sony prinesie nové State of Play o polnoci 119
- Call of Duty Black Ops 6 je najdlhšie vyvíjaný Call of Duty titul 48
- CD Projekt už plne ukončil vývoj Cyberpunku 2077, teraz už naplno robí na Witchero 52
- FIFA 2K25 má vyjsť ešte tento rok 16 zobraziť viac článkov >