SINDIBÁD-LEGENDA SIEDMICH MORÍ

SINDIBÁD-LEGENDA SIEDMICH MORÍ

článok

OBSAH

Sindibád je známy pirát, ktorý nemá okrem svojej posádky žiadnu rodinu a zároveň ani zľutovania s niekým iným, až jedného dňa stretne svojho dávneho priateľa Protea. Proteus vezie domov do Sirakúz vzácnu knihu uzmierenia, no o túto knihu má záujem aj Sindibád a tak zaútočí na Proteovu loď. Po krátkom rozhovore s Proteom zmení svoje rozhodnutie. Hneď na to sa na scéne objaví bohyňa sváru Eris, ktorá presvedčí Sindibáda, aby ukradol knihu uzmierenia. Keď Sindibád zistí, že ho Eris použila ako obetného baránka a s knihou má vlastné plány, je pre Sindibáda už neskoro robiť akékoľvek plány. Ale predsa pre Sindibáda prichádza záchrana zhmotnená v Proteovi. Ten ponúkne svoju hlavu za Sindibádovu, pokiaľ Sindibád sľúbi, že získa knihu späť a dokáže tak svoju nevinu. Tým sa pre Sindibáda začína ďalšie dobrodružstvo.....

Sindibád-Legenda siedmich morí Sindibád-Legenda siedmich morí

DVD

Hneď na rovinu poviem, že tento rok sa mi ešte nedostal do rúk lepšie urobený disk ako tento. Ale pekne po poriadku. Spustením disku sa objaví výber jazykovej verzie a čo poteší, nechýba čeština. Po nej nasleduje pekne animované a ozvučené menu. Obraz má výborný digitálny prepis a popri skvelom 5.1 anglickom dabingu exceluje aj 5.1 česká stopa. Zatiaľ je to pre mňa najlepší tohtoročný český dabing na DVD. Výber scén je rozdelený po štyri kapitoly na jednu stranu v slušne animovanom a ozvučenom menu.

Čo sa bonusov týka, tak tých je tu neúrekom. Počínajúc filmom o filme, galériou, Drakovým hlasom, teasrom - Cat In The Hat, komentárom tvorcov, cez rôzne hry pre stolné DVD až po interaktívnu krátku rozprávku Ostrov kiklopov (počas rozprávky si môžeme voliť z koho pohľadu chceme sledovať príbeh) a končiac bonusmi pre DVD-Rom (kartové hry). A čo je na tom najlepšie? Všetko je plne lokalizované do češtiny.

ZÁVER

Pri tomto projekte sa tvorcovia odhodlali kombinovať 2D grafiku postáv (ručne kreslené) s 3D počítačovou grafikou (more, loď, príšera...) a podarilo sa im to výborne. K tomu je to plne lokalizovaný disk (menu, bonusy) s nádherným grafickým prevedením. Dabing sa tiež vydaril, nechýba mu nič, priestorovosť, mix, no proste nádhera. Môžete si vychutnať plavbu Chiméri pomedzi sirény a rozbúrené more. Radšej sa nebudem ďalej rozpisovať, lebo na tento disk budem pieť iba ódy a nič iné. Aj keď je DVD-čko určené predovštetkým detským divákom, tak aj dospeláci budú unesení jeho technickým prevedením. Ja ho odporúčam každému všetkými dvadsiatimi...

FILM: 100%
DVD:  100%

autor Erik (dvdspace.sk) 21.7.2004