Unity sa podvolilo tlaku vývojárov, zmenilo ceny |
Engine už nebude nevyhnutne pýtať platby za inštalácie. Vývojári si budú môcť vybrať.
Po veľkom tlaku zo strany vývojárov nakoniec sa Unity ospravedlnilo a zrušilo svoju snahu o speňažovanie inštalácií, teda aspoň čiastočne. Pôvodne chceli dávať platby všetkým nad 200 tisíc inštalácií a pre všetky predplatné, teraz to posunuli vyššie a dávajú na výber. Zároveň rušia aj spätné platby za už vydané hry, ktoré plánovali.
Presnejšie Pro a Enterprise vývojári teraz budú platiť, ak splnia dve podmienky a to prekonajú 1 milión tržieb a 1 milión inštalácií. Budú následne platiť 2.5% podiel, alebo podľa počtu nových používateľov (inštalácií / hraní novými používateľmi), môžu si vybrať. Pritom tieto inštalácie budú vývojári reportovať sami.
Zároveň toto začne platiť potom, ako prejdú na novú LTS verziu Unity v roku 2024. Teda ak majú teraz hru vo vývoji na aktuálnej verzii a neprejdú na novú, nemusia prejsť na nové podmienky používania ani po vydaní.
Pritom Unity Personal používatelia neplatia nič, ak nepresiahnu 200 tisíc dolárové tržby za rok (zvýšili to zo 100 tisíc). Ak presiahnu tieto tržby musia zmeniť predplatné na Pro, ale stále ak neprekonajú miliónové tržby, neprechádzajú na percentuálne platby. Nakoniec už Unity ruší nutnosť nechávať Made With Unity titulnú obrazovku.
Vyzerá, že Unity dostalo právne rady, keďže v pôvodnej verzii išli vyslovene proti zákonom a na súde by prehrali. Nehovoriac, že išli proti vývojárom.
V zásade to nakoniec dopadlo dobre, ale nikto nevie, prečo sa najskôr vývojárov nespýtali. Teraz je totiž otázne, nakoľko budú vývojári Unity veriť, keď robila veci tajne, poza ich chrbát a potichu menia aj zmluvné podmienky. Firmy si už dvakrát premyslia, na akom engine začnú vyvíjať. Unity si to práve u nich výrazne pokazilo. Na druhej strane, veľmi teraz pomohli menším enginom rásť, hlavne Godotu.
Už tu máme aj výpočty, ako Unreal a Unity enginy vyjdú teraz cenovo. Špeciálne pre menšie firmy je stále výhodnejší Unreal, pre väčšie firmy a väčšie hry by bol výhodnejší Unity, ale ten pre veľké hry nie je tak vhodný ako Unreal, a teda napriek väčším platbám firmy radšej zoberú Unreal.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvé zábery na Liama Hemswortha ako Geralta v Zaklínačovi 40
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 260
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- GTA VI vyjde na jeseň 2025 99
- Take 2 je za posledný štvrťrok v 2.9 miliardovej strate 64
- Ghost of Tsushima práve vyšlo na PC 151
- Predobjednávky Assassin's Creed Shadows sú vraj vysoké 184
- Nová Xbox konzola vraj vyjde na jeseň 2026 151
- RECENZIA: Senua's Saga: Hellblade II 127
- Do ktorých miest sa dostaneme v Assassin’s Creed Shadows? Ako hre pomôže vývoj len 108 zobraziť viac článkov >