SEAL OF EVIL

SEAL OF EVIL

7.0

Klasické izometrické RPG sa stále raz za čas objavia a zaujmú fanúšikov štýlu Diabla. Podobne na tom bude aj Seal of Evil od Object Software

Recenzia na PC verziu

Priaznivci RPG už určite zaregistrovali dva jedinečné online tituly, ktoré sa objavili na hernom trhu. Hoci sú to naozaj pozoruhodné hry, nie každý má možnosť a dostatok financií, aby si ich mohol vychutnať. Samozrejme mám na mysli EverQuest 2 a World of Warcraft. Našťastie sa stále objavujú zaujímavé tituly, ktoré nevyžadujú prístup k internetu. Jedným z nich je aj RPG Seal of Evil.

 

Dej je zasadený do obdobia historickej Číny. Nebudem podrobne rozpisovať, čo všetko sa odohralo do chvíle, kedy začína príbeh hry. Nie je to také podstatné a ak by som uviedol všetky fakty, pravdepodobne by ste pospali od nudy. Takže uvediem len to, čo je dôležité. Čína približne pred 2200 rokmi bola rozdelená na niekoľko štátov, ktoré medzi sebou bojovali o moc. Najväčšou a najsilnejšou bola provincia QIN. Možno si spomínate na hru, ktorá sa nie náhodou volala Prince of Qin. Dej tejto hry vykresľoval obdobie, keď sa krajina začínala stabilizovať. Seal of Evil sa odohráva 15 rokov pred udalosťami v spomínanej hre. Hlavná hrdinka musí s pomocou priateľov získať 5 magických kameňov, aby oslobodila krajinu od démonického vládcu. Samozrejme to nebude vôbec jednoduché, cesta za vzácnymi artefaktmi je náročná, plná prekážok a nepriateľov.

Hráč počas dlhého putovania ovláda päť postáv. Dve z nich, mladučkú čarodejnicu Lan Wei a robustného poločloveka má k dispozícii hneď v úvode. Ďalšie tri charaktery - čarodejník, vrahyňa a palatín sa do partie pridajú neskôr. Počas putovania je možné súčasne ovládať len vybranú trojicu. Ostatní hrdinovia sú izolovaní. Zmeniť zostavu je možné kedykoľvek, keď skupina nie je v ohrození. Všetky postavy, okrem čarodejnice sa dajú po úmrtí znovu oživiť, ale ak zahynie hlavná hrdinka, nezostáva iné, len nahrať poslednú uloženú pozíciu. Možnosť bojovať len s časťou skupiny je dosť obmedzujúce a nepraktické. Hlavne pri stretnutiach s mimoriadne silnými protivníkmi by sa hodila každá ruka. Keďže mŕtvi druhovia sa dajú vymeniť len mimo bojiska, hlavne v neskorších fázach hry, je oslabená skupinka často prinútená k úteku.

Seal of Evil
Seal of Evil
Seal of Evil

Všetky postavy sa vyvíjajú a získavajú skúsenosti, po nadobudnutí ďalšej úrovne hráč rozdelí päť bodov medzi základné atribúty. Hoci sú označené, ako prírodné elementy (drevo, voda, oheň, zem, kov) jedná sa o alternatívne označenie bežne používaných vlastností, ako je sila, počet životov, množstvo many, zručnosť a obranné číslo. Popri tom charaktery (väčšinou) automaticky získavajú nové schopnosti a vylepšujú sa tie, ktoré si už osvojili. Tieto špeciálne útoky, obranné, podporné a útočné kúzla sa používajú podobne, ako v hre Diablo. To znamená, že sa priradia k ľavému alebo pravému tlačítku myši a jednoduchým kliknutím sa aktivujú.

 

Päť elementov sprevádza hrdinov aj v boji. Každý útok alebo kúzlo spôsobuje poškodenie ohňom, vodou, zemou, drevom alebo kovom. Aj kreatúry sú vytvorené na báze týchto zložiek. Ideálne je použiť na nepriateľov element, ktorý im najviac škodí. Tak sa dosiahne väčšie poškodenie. Napríklad proti drevu je ideálny oheň. Naopak pri zlom výbere je poškodenie výrazne menšie - vodný útok sa na vodného súpera určite nehodí. V rozsiahlej hre vás čaká množstvo rôznych nepriateľov, od jedovatých hadov a pavúkov, cez chodiace stromy a obrovský hmyz, po nepriateľských ľudí a démonov. Hoci tu spozorujete zmeny v teréne, nie je tu až tak veľa odlišných území a niektoré lokality sa dosť navzájom podobajú. Keď vyčistíte územie od nepriateľov a odídete, po návrate vás čakajú obnovené hordy a ich opakované likvidovanie je neraz otravné.

 

Hoci počas dobrodružstva narazíte na rôznych obchodníkov, pravdepodobne sa zaobídete aj bez nich. Väčšinu užitočných predmetov, vrátene zbraní a odevov si totiž môžete zhotoviť sami. Dokonca sú častokrát kvalitnejšie a majú viac magických vlastností, ako tovar od kupcov. Celková hodnota a účinok vyrobených objektov závisí od použitej technológie. Hráč si ich počas putovania osvojí niekoľko, ale princíp je v podstate vždy ten istý. Predmety, ktoré zostávajú po nepriateľoch, alebo sa nájdu v krajine, treba vložiť do určených okienok. Po potvrdení voľby vznikne unikátne brnenie, helma, alebo iný objekt, ktorý hráč požaduje. Funguje to na princípe Diablovskej Horradrimovej kocky, až na to, že tu máte podstatne širšie možnosti a môžete experimentovať podľa chuti a nálady.

Seal of Evil
Seal of Evil
Seal of Evil

 

Priebeh hry je priveľmi lineárny a striktne stanovený. Hráč je nútený absolvovať základné úlohy v istom súlade a môže pokračovať až po splnení určených požiadaviek. Okrem primárnych cieľov je v hre obsiahnutých množstvo sekundárnych úloh. Sú nepovinné, ale ich splnenie spestruje priebeh hry a prináša cenné skúsenosti a artefakty. Nanešťastie ich splnenie je obmedzované hlavným dejom. Keď hráč postúpi do ďalšej fázy hry, vedľajšie úlohy, ktoré ešte neboli splnené sa automaticky počítajú za nesplnené. Potešiteľné je, že autori sú ústretoví aspoň vo finále a stanovili niekoľko rôznych zakončení.

 

Pri potulkách svetom vhodne poslúži priehľadná mapka okolia, umiestnená v pravom hornom rohu obrazovky. Mne osobne postačila, ale nie všetci hráči sa uspokoja s týmto riešením. Hodila by sa možnosť zväčšiť mapu na celú obrazovku so širším rozhľadom. Hoci je v denníku obsiahnutý stručný prehľad o situácii a záznam aktuálnych úloh, neraz neviete, čo si počať. Napr. mne veľmi prekážalo predovšetkým to, že dôležité postavy neboli zvýraznené, povedzme ako v Diablovi svietiacim výkričníkom. Niekedy musíte pracne obiehať všetky postavy, aby ste narazili na niekoho, kto vám podá kľúčovú informáciu, bez ktorej nemôžete pokračovať v hre. A zvyčajne je hľadaný úplne inde, ako predpokladáte. Toto chaotické blúdenie rozhodne neprispieva k dobrej zábave. Ďalším mínusom je absencia sieťovej hry. Zanedbať multiplayer u akčnej RPG je podľa môjho názoru dosť hrubá chyba, ktorá môže odradiť časť hráčov.

 

Seal of Evil je vytvorený v GFX3D grafickom engine, ktorý spája prvky 2D a 3D technológie, to tvrdia aspoň autori. Ja osobne som tam veľa 3D prvkov neobjavil, hra je v podstate statická, bez možnosti rotácie mapy a približovania terénu. I keď musím povedať, že mne osobne bolo stvárnenie terénu aj postáv sympatické, nijako nevybočuje zo šedého priemeru. Produkt dopĺňajú priemerné zvuky a príjemná melódia, ktorá, ale čoskoro omrzí. Nebolo by zlé, keby aspoň najdôležitejšie postavy mali hlasový prejav, ale toho sa tu nedočkáte. Požadované minimum je: PII 300 MHz, 128MB RAM a 4MB grafická karta.

Seal of Evil
Seal of Evil
Seal of Evil

Seal of Evil je celkom príjemná akčná RPG, ktorej nepopierateľným vzorom je legendárne Diablo II. Prináša so sebou nielen mnoho hodín zábavy, ale aj časť čínskej histórie a filozofie, ktoré sa odrážajú v deji a využívaní elementárnych prvkov. Grafika a ozvučenie nevybočujú z priemeru, ale sú postačujúce. Ako negatívna sa mi javí nemožnosť voľby herných charakterov a ich zameranie, striktne stanovená herná línia, občas neprehľadná situácia a hlavne absencia multiplayeru. Ako celok však pôsobí prijateľne a má šancu zaujať širšie pole hráčov. Ak ste niekedy vyskúšali titul Prince of QIN, budete sa v tejto hre cítiť ako doma.


napísal uni 15.2.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
7.0
Ohodnotiť
SEAL OF EVIL
+ niekoľko zakončení
+ vlastnoručná výroba predmetov
+ množstvo hlavných a vedľajších úloh
+ elementárne prvky
- príliš lineárna hra
- niekedy neprehľadná situácia
- chýba multiplayer
- pevne určené hlavné postavy


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: GMX Media / Object Software
Štýl: RPG
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  september 2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Televízor k ps5 (7)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (0)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (2)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19750)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk