AIRBORNE TROOPS

AIRBORNE TROOPS

4.0

Widescreen games sa pokúsili o skĺbenie stealth akcie a druhej svetovej vojny. Či to zvládli dočítate sa v recenzii.

Recenzia na PC verziu

Prvé informácie o akčnej strieľačke Airborne Troops hovorili o ľahko nadpriemernej hre odohrávajúcej sa počas druhej svetovej vojny. Spoločnosť GMX Media plánovala na (momentálne trošku zaspatý) trh s vojnovými strieľačkami priniesť B-čkovú hru, ktorá by si okruh svojich fanúšikov našla v radách hráčov, čakajúcich na Brothers in Arms.

Hrať budete za výsadkára Johna, ktorý je počas operácií v Normandii vysadený nepriateľovi do tylu, aby sa stretol s partizánskym oddielom Comet Network a jeho prekrásnou veliteľkou Valmy. Ehm... Na stránke výrobcu sa dočítate, že príbeh bol vytvorený na základe skutočných udalostí. Tiež sa dočítate, že modely zbraní a uniforiem boli navrhnuté podľa reálnych predlôh. Tomu sa ešte ako tak dá veriť, ale o pravdivosti slov, ako „jedinečná kombinácia prestreliek a stealth misií“ alebo „staňte sa hrdinom“ mám vlastný názor.

Celá hra pozostáva zo siedmych misií; prejdenie každej z nich trvá cca pol hodinu. Výsledný čas: 3 a pol hodiny. Bieda. Po prejdení prvej (ruiny mesta) a druhej (ruiny dediny) misie síce hra dá na výber smer pokračovania, prejsť však musíte tak či tak všetky. Okrem už spomenutých prostredí sa ešte pozriete do nemeckého veliteľstva alebo do tajnej fabriky na rakety. Akoby už nestačil fakt, že misií je málo, musí sa k tomu pridružiť aj to, že ich dizajn tiež dosť pokrivkáva. Väčšinou treba ísť na druhý koniec mapy po určité vybavenie (najčastejšie po výbušniny), potom sa celou mapou vracať, položiť výbušniny a potom znova kamsi ísť a po čosi sa vracať. Autori si zjavne mysleli, že keď sa budú nepriatelia do nekonečna respawnovať na určitých miestach, aj zbesilé pobehovanie z jedného konca levelu na druhý bude pre nás, hráčov, zábava. Opak je pravdou, zábavné sú momenty, keď treba dobehnúť po bazooku a zničiť s ňou nemecký Tiger a nie to, keď viem, že spoza tohto rohu na mňa vybehnú dvaja náckovia. Našťastie aj už zmieňované zaujímavé momenty s bazookov a Tigrom (alebo podobné) sa v hre vyskytujú. Nebyť ich, nechcem si radšej predstaviť záverečné hodnotenie.

Airborne Troops
Airborne Troops
Airborne Troops

Hra sa od začiatku snaží upozorňovať, že v hre existujú aj stealth prvky. Ako prvá zbraň je dostupný nôž, v prvej misii sa učíme s Johnom zakrádať a zabíjať zo zálohy. Je nám vysvetlené, že pri narobení veľkého hluku, Nemci spustia poplach a na scénu sa dostavia posily. Nič sa ale neje také teplé, ako sa to navarí, a tak sa v priebehu kampane na zakrádanie a tichú elimináciu drvivá väčšina hráčov zabudne a vydá sa klasickou „hlučnou“ cestou neohrozeného bojovníka.

Ďalší problém - hra ponúka možnosť SAVE až po ukončení misie. Po stránke obtiažnosti sa síce jedná o ľahší kúsok, hlavná postava sa ale často zasekáva (hlavne rebríky sú kritické miesta) a v takej situácii nepomôže nič iné, len reštart misie od začiatku. A propos, ciele misie. Z obrázkov pred začiatkom misie sa dozviete, čo v danej časti treba spraviť. Systém hry je ale taký, že ak urobíte niečo v inom poradí, než to vymysleli páni scenáristi, nemusíte už mať šancu sa vrátiť. Navyše pri ukončovaní levelu neexistuje upozornenie o nesplnení cieľov. Po pol hodine hrania bez SAVE teda dobehnete na miesto určenia, hrá vám položí otázku, či si prajete uložiť pozíciu a potom vám s radosťou oznámi, že ste nesplnili ten a ten „mission objective“.

Čo Airborne Troops stráca na krátkosti a jednoduchosti singleplayeru, mohol aspoň čiastočne dohnať v multiplayeri. Mohol, ale nedoženie, pretože hra multiplayer neobsahuje. V dobe, keď sa samozrejmosťou stalo niekoľko MP herných módov v každej hre a tisíce hráčov si to dennodenne „rozdávajú“ cez Internet alebo LAN, je absencia hry pre viacerých hráčov veľmi závažným nedostatkom.

Umelá Inteligencia. UI. Súbor programového vybavenia a skriptov, ktoré sa starajú o to, aby mal hráč pocit, že bojuje proti rozmýšľajúcemu protivníkovi. Ak sa pri hraní tento pocit dostaví, je zážitok z hry ďaleko hlbší a intenzívnejší. V Airborne Troops som si pracovne UI premenoval na UD. Jednak už je z prvého pohľadu jasné, čo si o nej myslím a jednak aj rozkódovanie tejto skratky na Umelú Demenciu dáva pomerne jasnú predstavu, ako je na tom hra aj v tejto oblasti.

Airborne Troops
Airborne Troops
Airborne Troops

Vojaci sú jednoducho tupí. Nielenže nepočujú, ako za nimi dupete a nevzrušia ich ani mŕtvoly kolegov na zemi, dokonca majú problém s takou elementárnou činnosťou, ako strieľanie. Neraz strieľajú do vlastných, alebo nestrieľajú vôbec. Celkom som sa pobavil, keď sa jeden vojak zacyklil a behal do kolieska okolo nákladiaku. Ak by som mal na UI (UD) niečo vyzdvihnúť, bolo by to asi to, že zhruba jeden z desiatich vojakov stojacich pri poplašnom zariadení je ho aj reálne schopný zapnúť. A to je dosť slabé.

Zlá UI? Nevadí, veď hrateľnosť môžu zachrániť aj iné elementy. Áno, môžu, ale nie v tomto prípade. Už sme toho na Sectore dosť popísali o prístupe novej generácie vojnových FPS (i keď toto vlastne nie je FPS, pretože kamera je nastavená za hráčom) k miereniu a k dopĺňaniu zdravia. Ak by som mal jedným slovom opísať mierenie v Airborne Troops, bolo by to slovíčko „príšerne“. Každá zbraň má iné mieritko – pištoľ má malú bodku (nikdy nestrieľa presne do toho bodu), pušky majú krúžok s dvojcentimetrovým priemerom (vždy sa trafíte niekde do plochy toho kruhu, ale nikdy neviete, kam presne), samopal Thomson pre istotu zameriavací kríž nemá. Najpresnejšou zbraňou sa tak stáva nôž, ktorý má pri prikradnutí sa za nepriateľa navyše 100% smrtiaci účinok. Samotné mieritká by možno neboli až také hrozné, nebyť rozdielnej senzitivity pri pohybe postavy a pri strieľaní. Po prepnutí do módu streľby totiž klesne senzitivita asi na jednu pätinu a tak kvôli otočke o 360° treba párkrát zdvihnúť myš. Keby sa to aspoň niekde v hre dalo nastaviť... Ale čo by sme chceli od hry, v ktorej sa aj ovládacie klávesy menia pomocou externého programu, že?

Postava sa doliečuje pomocou malých zelených krížikov rôzne rozmiestnených po leveloch. Tieto doliečovacie body sú samozrejme hojne rozmiestnené tam, kde ich netreba a v hustejších častiach hry chýbajú. Ku krížiku treba prísť, stlačiť klávesu a hoplá – ukazovateľ zdravia sa naplní na maximum. Krížik síce po použití zmizne, ale aj psie žrádlo v deduškovi Wolfensteinovi pôsobilo dôveryhodnejšie ako toto.

Jedna z mála vecí, čo hru ako tak drží nad vodou, je grafika. Prekvapivo je však grafika exteriérov lepšia ako to, čo sa dá vidieť vo vnútri budov. Vonkajšie priestranstvá sú navrhnuté vernejšie a akoby s lepšími textúrami. Naproti tomu všetky interiéri vyzerajú veľmi šedivo (nie v zmysle farebnosti, ale v zmysle monotónnosti). Zdalo sa mi, že textúry použité napríklad na steny sú už stokrát použité a vyprané z iných hier. Neexistuje tu takmer žiadna interakcia s prostredím, jediné zničiteľné predmety sú vybuchujúce sudy alebo visiaci zámok na niektorých dverách. Ku grafickej nekvalite interiérov sa pridáva aj problematická kamera. Stáva sa, že sa John postaví do dvier tak nešťastne, že nevidí nikoho v miestnosti, pričom nepriateľ môže stáť aj meter pred ňou a veselo si to do neho šije z Mauseru.

Airborne Troops
Airborne Troops
Airborne Troops

Ďalším drobným plusom je nízka hardvérová náročnosť hry. Oficiálne požiadavky na systém sú 1GHz procesor a 256 MB Ram. Takáto konfigurácia je v dnešných dňoch už skôr podpriemerná a tak si túto hru budú môcť „vychutnať“ aj hráči so staršími zostavami.

Keby som mal ohodnotiť Airborne Troops ako v škole, bola by z toho štvorka. Obávam sa, že bežného hráča nemá čim osloviť. Možno zaujme niekoho z fanúšikov histórie a druhej svetovej vojny zvlášť, ale pochybujem, že vojenská téma prevládne nad ostatnými nedostatkami hry. Ak si teda chcete zahrať FPS z 2.svetovej, oprášte prach z MOH alebo COD. Alebo zatnite ešte na chvíľu zuby a počkajte si na Brothers in Arms.


napísal je2ry 28.2.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
4.0
Ohodnotiť
AIRBORNE TROOPS
+ sem-tam zábavné
+ miestami grafika exteriérov
+ nízke HW požiadavky
- grafika interiérov
- AI (UD)
- krátke
- systém úloh v misiách
- absentuje multiplayer


RECENZIE HRÁČOV
PC

Vývoj: GMX Media / Playlogic International
Štýl: Akcia
Dátum vydania:  júl 2004
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19910)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk