DRAGONSHARD

DRAGONSHARD

Dragonshard je pripravovaná hra, ktorá sa pokúša zjednotiť prvky stratégie a RPG vo svete plnom fantázie.

Dojmy

Dragonshard je pripravovaná hra, ktorá sa pokúša zjednotiť prvky stratégie a RPG vo svete plnom fantázie. Vydanie tohto zaujímavého titulu sa rýchlo blíži a tak sa poďme pozrieť, čo pre nás vývojárska firma Liquid Entertainment vlastne chystá.

 

Jedná sa o prvú real-time stratégiu postavenú na základoch Dungeons & Dragons. Dej sa odvíja v novom svete D&D - v Eberrone. V hre sa vyskytujú tri rozsiahle frakcie a každá z nich sa pokúša o získanie absolútnej moci v krajine. Tú však získa len ten, kto vlastní  unikátny artefakt Srdce Siberysu. Každá strana má odlišný dizajn budov a rozdielne jednotky.


Rád ohňa (The Order of Flame) je organizácia, ktorá bojuje proti démonickým silám. Združuje ľudí, trpaslíkov a elfov, ktorí dominujú v úlohe barbarov, zlodejov, klerikov a palatínov. Temné postavy, ktoré stoja na strane zla a hovoria si "The Umbragen“ predstavujú padlých hrdinov pochádzajúcich z ušľachtilej rasy elfov. Sú to skazení kňazi, rytieri strachu a krvaví bojovníci. Napokon je tu národ jašterov (Lizardfolk). Ich hlavné sídlo je vlastne masívny drak - veľká matka. Zastávajú povolanie šamanov, nájdete tu pteradonských jazdcov a bojové korytnačky.

 

Dragonshard
Dragonshard
Dragonshard

 

Základom hry je podobne ako v iných RTS zabezpečenie surovín, výstavba budov, výskum a boje. Systém budovania a získavania zdrojov v danom titule je však trochu odlišný. Dragonshard obsahuje dve suroviny - zlato a dračie pozostatky. Nezískavajú sa ťažbou pomocou robotníkov, ako je to obvyklé, ale zbierajú ich všetky jednotky pri putovaní krajinou. Ostatky drakov sa dajú objaviť na povrchu, zlato naopak v tuneloch, bludiskách a ruinách, kde ho strážia nebezpečné monštrá.

 

Budovy sa dajú vybudovať len na určených priestoroch v okolí hlavného sídla. Obvykle sú k dispozícii štyri pozície, kde sa môžu postaviť ľubovoľné objekty z ponuky danej rasy. Celkovo je to desať možností pre každú stranu. Každá budova produkuje jeden vybraný druh jednotiek. Podobný princíp výstavby ste mohli vidieť už v hre Battle for Middl-Earth, vytvorenej podľa trilógie Pán prsteňov. Čo je však zaujímavé, každá postavená budova má vplyv na všetky jednotky produkované v okolí. Ak postavíte baraky, nové posily získajú  bonus k obrane + 1, ak máte magickú vežu, zrýchli sa im regeneácia many. Ak postavíte viacero rovnakých budov, účinok sa znásobí. Takže napríklad štyri baraky znamenajú zvýšenie brnenia pre všetky jednotky o štyri body.


Budovy majú vplyv aj na množstvo populácie. Čím viac vystavaných objektov, tým väčšia kapacita jednotiek. Veľké množstvo postáv znamená  dominantnú silu v boji, ale súčasne so sebou prináša aj určité nevýhody. Za početné vojská totiž platíte čosi ako daň v podobe produkovaných surovín. Prísun cenných zdrojov sa spomalí a tak sa obmedzí ďalší rast  základní.
 

Na základe uvedených skutočností je možné použiť rôznu taktiku a kombinácie. V boji môžete uprednostniť početné hordy s vyváženými atribútmi, alebo malú, ale extrémne silnú tlupu vybraných bojovníkov, povedzme lukostrelcov s ďalekým dostrelom a vysokým útočným číslom. Kombinácií tu nájdete naozaj veľa. Ďalším nezanedbateľným faktorom je trieda vašich jednotiek. Celkovo sú tu štyri rozdielne úrovne, ktoré majú vplyv na efektivitu jednotiek v boji.

 

Dragonshard
Dragonshard
Dragonshard

 

Šampióni sú hrdinovia - veľmi drahí, ale aj veľmi silní. Sú označení menom a hrajú kľúčovú úlohu najmä v kampani pre jedného hráča. Majú špeciálne schopnosti a útoky.

 

Veliteľské jednotky majú osobité postavenie a obvykle sú zamerané na vykonávanie špecifických úloh a úkonov. Sem patrí klerik, ktorý lieči alebo zlodej určený na odstraňovanie pascí. Tieto jednotky získavajú skúsenosti a zvyšujú sa im úrovne. Okrem toho im môžete zakúpiť nové vylepšenia.

 

Veliteľské jednotky vedú do boja svojich nasledovníkov. Sortiment, počet a úroveň týchto jednotiek závisí od schopností vodcu. Barbar môže byť podporovaný skupinkou bojovníkov, mág je doprevádzaný svojimi učeníkmi atď.

 

Poslednú, štvrtú skupinu tvoria deštrukčné a obliehacie zbrane, určené na masívne ničenie nepriateľských základní. Len šampióni a velitelia majú prístup do bludísk a tunelov, kde hľadajú zlato. V ceste za pokladom im stoja železní golemovia, nemŕtvi, minotauri a množstvo kadejakej inej hávede.


Dragonshard ponúkne singleplayer, ale aj sieťovú hru a malo by to byť už čoskoro (17.jún, pozn. Junker). Zaujímavá hra s prepracovanou grafikou a inovovaným herným systémom má šancu zaradiť sa medzi elitu. Fanúšikovia Dungeons & Dragons, ale aj všetci milovníci stratégií sa majú na čo tešiť. Veď čoskoro medzi nich zavíta prepracovaná hra plná dobrodružstiev, bojov  a mágie.

 

Dragonshard
Dragonshard
Dragonshard

 


napísal uni 14.6.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
DRAGONSHARD


Dragonshard
PC

Vývoj: Atari / sevenM / Liquid entertainment
Štýl: stratégia
Dátum vydania:  2005
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19863)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk