SPYHUNTER: NOWHERE TO RUN

SPYHUNTER: NOWHERE TO RUN

5.0

Diabolská organizácia NOSTRA nemá kam utiecť. Po jej stopách ide sám The Rock.

Recenzia na PS2 verziu

Diabolská organizácia NOSTRA sa rozhodla ukoristiť posledný výstrelok technológie z rúk vlády. Interceptor - sofistikované vozidlo. Je len na Alexovi Deckerovi, vyslúžilému vojakovi, ktorý momentálne pracuje, nájsť chýbajúcu technológiu a zachrániť svet od hroziaceho zániku. NOSTRA sa totiž s Interceptorom chystá vykonať pekelný plán.

Po niekoľkých pokračovaniach klasickej arkádovky z automatov prilieta ďalší a dúfajme aj posledný diel Spy Hunter. Ako tomu zvyčajne býva, okrem hry sa na nás chystá aj nový akčný blockbuster béčkovej produkcie, céčkovej výpravy, s déčkovými hercami a efkovým režisérom (Michael Brandt – napr. 2 Fast 2 Furious). Do úlohy svalnatého kladného hrdinu bol povolaný Dwayne 'The Rock' Johnson (Doom, Kráčajúca skala) a už teraz, aj keď je film zatiaľ len v pre-produkcii, všetci vieme ako dopadne. Neprísluší nám ale súdiť film, ale hru a tí bystrejší už vedia, ako to dopadlo.

Spy Hunter (SH) je zmesou arkádového simulátora a 3rd person akcie. A dalo by sa povedať, že je inovatívny a dobrý. Len, čo je inovatívne, nie je dobré a to čo je dobré, nie je inovatívne. Začíname momentom, kedy Alex prenasleduje poskokov Nostry a je spolu s jeho kolegyňou vlákaný do pasce. Vlastnou nešikovnosťou však prichádza o Interceptor. Ha, keby tam bol John Rambo, tak by mu na tých 240 nepriateľov stačilo len 5 nábojov a jeden by mu zostal určite aj v komore pušky. The Rock je ale socka a tak sa musí vydať hľadať Interceptor na vlastnú päsť. Vláde asi krátili financie a viac agentov na misiu proste nemohli povolať. Nevadí, že ide o záchranu sveta, rozpočet proste nepustí.

SpyHunter: Nowhere to Run

Búúúm
SpyHunter: Nowhere to Run

Wiiiiii, vlastne PS dvaaaaaa
SpyHunter: Nowhere to Run

A rakety svišťali vzduchom

A čo je to vlastne ten Interceptor? Predstavte si, keby KITT z Knight Ridera strávil jednu noc s niektorým z Transformerov. Vznikol by tak hyper-ultra-giga-mega-turbo-WS2000 automobil, schopný sa v okamžiku premeniť na loď alebo motorku. Tu by som apeloval na výrobcov, pretože mi ešte osobne chýbala premena na lietadlo, vrtuľník a vákuový vysávač. Samozrejme by sa Alex bez výzbroje veľmi ďaleko nedostal a preto má v hyperpriestore auta odložené rakety zem-zem, palubný guľomet, svetlice-volavky na cudzie rakety, navádzané strely zem-vzduch, asi 200 litrov oleja na spôsobenie šmyku protivníka, výsuvné hroty na kolesách pri blízkych stretnutiach s lakom nepriateľov a dymovnice na vytvorenie clony. Po premene na loď sú miesto oleja k dispozícii vystreľovacie míny a pri jazde na motorke je vo výbavičke už len palubný guľomet alebo elektrická pulzná zbraň.

Všetky misie na dopravných prostriedkoch majú spoločný jeden faktor, a tým je chaos na obrazovke. Nájazdy nepriateľov sa nesú v duchu nájazdov Somálcov na zásoby potravín, čiže po zemi dotierajú vozidlá, prípadne lode, zo vzduchu nalietavajú vrtuľníky, z diaľky vás odstreľujú vežičky a palposty, ktoré treba tiež ničiť a v tom celom bordeli treba ešte udržať auto na ceste a ukočírovať jeho smer. Samozrejme pokiaľ možno v plnej rýchlosti. A aby toho nebolo málo, dostávate od velenia ešte špeciality typu; zničiť špecifické zariadenia. Zameriavanie rakiet prebieha automaticky, palubný kanón treba mieriť manuálne. Nakoniec teda nepoužívate patričnú zbraň v pravý moment, ale držíte 4 - 5 tlačidiel pre streľbu naraz a svete čuduj sa, ono to funguje!

S klesajúcimi zásobami munície si až na pár prípadov nemusíte robiť starosti, pretože sa vždy v pravý moment zjaví zásobovací vrtuľník, ktorý zhodí nejaký ten proviant a môžete pokračovať. Zaujímavé momenty alebo premeny auta na loď a naspäť sú obohatené o animované vložky. Väčšinou sú patrične spomalené, aby ste si ich mohli vychutnať vo všetkej paráde, no po zhliadnutí tridsiatej piatej premeny to už začína liezť trocha na nervy. Pri riadení motorky si síce autori odpustili veľký arzenál zbraní, no nakládli do cesty rôzne silové polia, ktorým sa treba vyhnúť, alebo urobiť popod ne šmyk položením motorky až na zem. Samozrejme nechýba už spomínané spomalenie a vychutnanie záberu z iného pohľadu.

SpyHunter: Nowhere to Run

"Záhadná" explózia lode
SpyHunter: Nowhere to Run

Toto nie je moja práca, takéto zničené už to bolo.
SpyHunter: Nowhere to Run

šmyk sem, šmyk tam

V peších misiách dostaneme pod taktovku samotného Alexa a The Rock je fakticky frajer. Po grafickej stránke sa autorom jedine on ako-tak podaril. Začíname síce neozbrojení, ale to bývalému wrestlerovi nerobí nijaké problémy. Alex vie rozdávať slabé a silné údery, ktoré vie kombinovať do komb a tretím tlačidlom nepriateľa zdvihne nad hlavu. Potom sa treba rozhodnúť, ako sním naložiť. Buď odhodiť v diaľ ako vrece krumpľov alebo ho len pustiť na koleno a dolámať mu chrbticu. Potiaľto nemám až na mizernú grafiku veľa výhrad. Naraz sa dajú zvládnuť aj viacerí nepriatelia a akcia má spád. Ooops si však poviete, ako náhle schmatnete do ruky strelnú zbraň. Ovládanie je úplne nepresné a mierenie trvá aj niekoľko sekúnd.

Tu by som vážne prijal radšej auto aim a zbavil sa zásahových zón na nepriateľoch. Peklo zažijete hlavne v poslednej úrovni, kedy sa nepriatelia hrnú zo všetkých strán a vďaka strašnému miereniu sa vám to možno podarí až na 50. pokus. Arzenál zbraní, ako to už v podobných hrách býva, predstavuje zhruba veľkosť štandardného vena 14-ročnej afganskej dievčiny. Teda AK47, 9mm pištoľ, granáty, míny, plynové granáty a aj nejaké útočné pušky a bazuky. V dvoch prípadoch Alex osedlá aj mechanického arachnida s palubným delom a dôjde aj na riešenie logických hádaniek, napr. presmerovanie toku vody v trubkách na zahasenie ohňa ala Pipemania. Alex asi nie je až taký tvrďák a pri preskoku ohňom by si mohol zmoliť necht. 

Grafiku som už trocha spomenul a ako ste pochopili, nie je to žiadny zázrak, plejka aj pri stávajúcom frame rate dokáže vytlačiť viac a kľudne hru mohli ešte doladiť, keďže je film len v pre-produkcii. Väčšina vnútorných scén sa odohráva v industriálnych zónach s nevýraznou architektúrou, výnimku tvorí len level s vniknutím do sídla hlavného záporňáka. Hudba je už ale iná káva, veľmi ku hre sadne. Pripomína to naozaj hudbu z akčných blockbusterov, niečo podobné Jamesovi Bondovi a spol. Autori zlanárili na nahovorenie Alexa samotného Dwayne Johnsona, ale zabudli dodať viac charizmy a suchého humoru, teda vlastne hocijakého humoru do jeho postavy. Herná doba sa pohybovala do ôsmych hodín, čo je dosť málo a navyše sú odomknuteľné bonusy veľmi slabučké. Najzaujímavejšia je pôvodná automatová verzia Spy Hunter, ktorá sa sprístupní po vhodení mince do coin-up automatu v sídle bossa.

SpyHunter: Nowhere to Run

a šup do vody
SpyHunter: Nowhere to Run

Its just you and me Mr. Fly
SpyHunter: Nowhere to Run

Nie, nemám tam nabité diabolky, tak to odhoď.

 

Priemerná hra, s podpriemerným grafickým spracovaním, zavrhnutia-hodným ovládaním mierenia v peších misiách, zaujímavým soundtrackom, podpriemernou hernou dobou a minimálnymi bonusmi. Šedivý priemer hodný zapadania prachom.


napísal fendi 25.9.2006
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
5.0
Ohodnotiť
SPYHUNTER: NOWHERE TO RUN
+ rýchla akcia v interceptore
+ “bondovský“ soundtrack
- podpriemerná grafika
- veľmi zle ovládanie mierenia v peších misiách
- kratučké (no vlastne to by mohlo byť aj ako plus)
- minimálne bonusy a znovuhrateľnosť


RECENZIE HRÁČOV
PS2
Xbox

Vývoj: Midway / Midway
Štýl: Akcia
Dátum vydania:  2006
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19942)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk