LINK'S CROSSBOW TRAINING

LINK'S CROSSBOW TRAINING

6.0

Potrebujete ale kus plastu na umocnenie zážitku z držania zbrane, ktorú už tak evokuje samotný Wiimote?

Recenzia na Wii verziu

Nintendo uvádza na vianočné svetové trhy dve nové periférie. Fitness podložka Wii Fitt sa nás, Európanov, netýka. Na mušku sme si zobrali Wii Zapper, plastový nástavec pre Wiimote a Nunchuk, ktorý dvojicu ovládačov štandardne dodávaných ku každej konzole premení na nefalšovanú light gun. Potrebujete ale kus plastu na umocnenie zážitku z držania zbrane, ktorú už tak evokuje samotný Wiimote? Rázne nie, pri pohľade na cenu Wii Zapper s dodávanou virtuálnou strelnicou môžeme doplniť diplomatickým prečo. Odpoveďou na rečnícku otázku je potom, prečo nie?

Ozbrojený a nebezpečný

Wi Zapper tvarom pripomína malú ručnú poloautomatickú zbraň s vysunutou sklopkou. Plast s drsnou povrchovou úpravou nepôsobí lacno a ani pri dlhšom používaní sa nešmýka z rúk. Presné lícovanie jednotlivých prvkov, z ktorých je zložený, len dokazuje kvalitu rozbustného vyhotovenia. Ovládače Wiimote a Nunchuk sa po zasunutí nekývu a prepojovací kábel je schovaný (omotaný) za spodným krytom. Škoda, že sa nemyslelo na šnúrku na zápästie, ktorá pri hraní bude zavadzať.

Ergonómia Zappera myslela ako na pravákov, tak aj na ľavákov. Univerzalita pre všetky typy rúk sa trochu vypomstila v tŕpnutí ruky, ktorá zviera prednú rukoväť (zásobník) s kohútikom spúšte. Po intenzívnom hraní sa dostavuje bolesť, pretože rukoväť nevyplňuje celú dlaň. Väčším rukám bude znepríjemňovať život aj kúsok prepojovacieho kábla trčiaceho zo spodného krytu. Rukoväť tak kvôli nemu nebudete môcť poriadne zovrieť.

Pocti z držania zbrane je však výborný. Na skutočnosť, že Zapper držíte oboma rukami, si netreba dlho zvykať najmä u light gun akciách, pre ktoré je táto periféria stvorená. Muška je presnejšia a mierenie stabilnejšie vďaka ruke obopínajúcej pažbu. Je to však individuálne. Krivka zábavy stúpa každým zabitým protivníkom a počas prvých hodín vás len ťažko niečo odtrhne od kosenia zombíkov v Resident Evil: Umbrella Chronicles. Možno tá bolesť rúk.

Link's Crossbow Training

Okrem terčov môžete zasiahnuť aj poschovávané objekty v prostrediach.
Link's Crossbow Training

Trafte každý cieľ a body vám utešene budú naskakovať na konto.
Link's Crossbow Training

Každá jedna úloha je obmedzená časom.

Zapper v podstate nie je plnohodnotou perifériou, ide o kozmetický zlepšovák a umocnenie pocitu z držania zbrane. Aj preto nie je vhodný na iné hry ako light gun akcie. Dôvod je prostý. Po uchopení Zapperu máte bezproblémový prístup iba k prednej spúšti, ktorú by som osobne v hrách vybavil sekundárnou funkciou a skutočný kohútik namapoval na jedno z dvoch tlačítkom zadného Nunchuku, tak ako to býva u skutočných zbraniach. Nezávislé mávanie Nunchuku a Wiimotu je znemožnené ich ukotvením. Hranie Red Steel a Call of Duty preto nepricháza do úvahy, teda pokiaľ nie ste samovrah. Zážitok je asi taký, ako keby ste hrali Burnout na gitare alebo FPS-ku na volante.

Pozor, lebo vystrelím

Z herného katalógu Wii prichádzajú do úvahy: Duck Hunt z kompilácie Wii Play, Resident Evil: Umbrella Chronicles, februárový Ghost Squad, Medal of Honor: Heroes 2 a dodávaná zábavka Link's Crossbow Training. Virtuálnej strelnici, ktorej meno prepožičal hlavný hrdina The Legend of Zelda, obsahuje celkovo 9 levelov každý rozdelený na tri ďalšie úrovne. Malou násobilkou sa dopracujete aj k celkovému hraciemu času, ktorý zhruba potrebujete na zdolanie všetkých 27 úrovní.

Link's Crossbow Training nie je idálnym príkladom párty hry ani prísľubom skvelého multiplayer zážitku, so Zapperom však tvorí ideálny. Hra motivuje hráča k znovu prechádzaniu tých istých úrovní zdolávaním dosiahnutého skóre a získavaniu medailí, za ktoré si bohužiaľ neodomknete ani nové postavičky, ani skryté levely. Motivácia je podporovaná samotným kumulovaním bodov a chytro nastavených limitov, ktoré sa spočiatku budú zdať nezdolateľné. Za každý zásah terča, nepriateľa alebo množstva predmetov v prostrediach (sudy, strašiaky, dekorácie, krabice) sa zvyšuje nielen vaše konto, ale aj index násobiča, podľa ktorého vám body narastajú.

Nekonečná zásoba šípov (nie je nutné nabíjať) zo začiatku diktuje rozstrieľať všetko, čo vám príde pod mušku, neskôr zistíte, že každý zbytočne vystrelený šíp nuluje násobič, ruší vaše kombo a snahu o získanie zlata. Zbieranie bodov ľahko preverí vašu rýchlosť a pevnú ruku. Všetky levely si môžete na nečisto vyskúšať v Practice móde a potom naostro ísť do Score Attack a zdolávať rekordy. Tretím a posledným herným režimom je hot seat multiplayer pre štyroch hráčov. Žiadne kooperatívne hranie, alebo súperenie na jednej obrazovke.

Link's Crossbow Training
Wii Zapper umocňuje zážitok z držania zbrane, potrebujete to?

Každý chce strieľať

S Linkom nebudete strieľať iba na statické, pohyblivé a lietajúce ciele, ale budete obraňovať svoju pozíciu s možnosťou otáčania sa o 360° a čistiť postredie od predpísaného počtu nepriateľov ako v bežnej 3rd person akcii, čo patrí medzi najzábavnejšie pasáže celej hry. Kým v prvých dvoch prípadoch je presná muška a pevnejšia ruka vítaným pomocníkom, Zapper posledný typ hry komplikuje. Nezávislé ovládanie pohybu analogom a pohľadu Wiimotom pôsobí nemotorne a neohrabane. Ideálne je vytiahnuť Nunchuck a uchopiť ho druhou rukou, čo je aj jediný spôsob, ako dosiahnuť najvyššie skóre pred vypršaním času.

Link's Crossbow Training vás postaví pred známych nepriateľov a bossov z Twilight Princess, s ktorou zdieľa aj prostredia. Je dobré vrátiť sa na miesta, kde začal boj s temnotou a kde ste zvádzali boj s temným rytierom, hre by však prospela aspoň ľahká príbehová linka spájajúca jednotlivé levely a deštrukčnejšie prostredie. Explodujúcimi šípmi nemôžete zničiť drevené konštrukcie, posedy ani múry, nanajvýš tak prestrelíte okná, zničíte sochy a debny.

Úmysel vytvoriť interaktívnu strelnicu s Linkom ako hlavným hrdinom bol dobrý ťah, v konečnom dôsledku však pôsobí ako mierne vylepšený Duck Hunt, čo je na dnešnú dobu trochu málo. Link's Crossbow Training postráda hĺbku, neobsahuje žiadne online rebríčky, bonusové úrovne ani poriadny multiplayer. V prospech však hovorí cena a periféria, ktorá ešte viac evokuje držanie zbrane v rukách. Wii Zapper nie je potrebný na hranie, zlepšuje však mierne mušku a ak plánujete kúpiť masaker Resident Evil: Umbrella Chronicles, alebo fandíte light gun akciám, rozhodne sa oplatí uvažovať o kúpe.

Link's Crossbow Training

Chodenie a kosenie patrí medzi najlepšie časti, škoda nemotorného ovládania.
Link's Crossbow Training

Nie, táto úroveň nebola v Zelde. Strieľanie do melónov je nové.
Link's Crossbow Training

Linkova kuša môže zmeniť kadenciu a vystreliť vybuchujúci šíp.

napísal spacejunker 13.12.2007
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
6.0
Ohodnotiť
LINK'S CROSSBOW TRAINING
+ pocit držania skutočnej zbrane
+ motivácia prekonávať samého seba
+ cena
- krátka kampaň
- žiadne bonusy
- slabý multiplayer
- slabý odvar poriadnej lightngun akcie


RECENZIE HRÁČOV
Wii

Vývoj: Nintendo / LOGUS / Nintendo
Štýl: Akcia
Dátum vydania:  november 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19870)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk