TIME CRISIS 4

TIME CRISIS 4

5.5

Strieľačka s „naozajstnou“ zbraňou prichádza už aj na PS3. Berieme ju na letisko odprásknuť niekoľko všivákov.

Recenzia na PS3 verziu

Keď sa počas prechodu históriou počítačového hrania zastavíme pri zlatej ére automatov, narazíme na niekoľko kapitol, ktoré majú spoločného menovateľa. Strieľačky zo zbraňou. Fenomén reálna (pozor, nie realistická) zbraň vs. virtuálny nepriatelia sa natoľko rozšíril, že sa takéto hry dostali postupom času aj na domáce konzoly. Možno si niekto bude ešte pamätať jednoduché kačičky na vietnamských superstrojoch, odvtedy sme ale museli bojovať s ďaleko horšími protivníkmi - virtuálni policajti, zombie z najznámejšej pesničky od Rihanny, obyvatelia domova mŕtvych dôchodcov alebo lumpovia v časovej kríze. A práve séria Time Crisis sa dočkala svojho nového pokračovania, exkluzívne na platformu PlayStation 3.

Spolu s premiérou série na next-gen konzoliach sa nám predstavuje aj úplne nová zbraň, GunCon 3. Po vybalení zo škatule sa naskytne pohľad, ktorí väčšine ľudí vyčarí drobný úškrn na tvári. GunCon je totiž smiešny a nie práve v tom najlepšom slova zmysle. Ovládač je sýto oranžový a jeho dizajn sa zrejme snaží byť mierne sci-fi, no nedarí sa mu to a pôsobí skôr ako lacná hračka. Továrenské spracovanie a kvalita použitých materiálov tiež nezodpovedajú moderným štandardom, ale budiž, jedná sa len o maketu zbrane a nie jej funkčnú kópiu. Farba a dizajn boli zvolené zrejme práve kvôli tomu, aby sa zbraň nedala použiť na nekalé účely. Ak by sa niekto s oranžovým, smiešne vyzerajúcim GunConom pokúsil vylúpiť banku, miesto očakávaného vreca peňazí by sa mu dostalo akurát tak hurónskeho výsmechu personálu v doprovode veľavravného poťukávania na čelo.

Time Crisis 4

Dámy a páni, zoznámte sa s grafikou na úrovni roku 2008.
Time Crisis 4

Počas svojej púte zavítate aj do jaskýň.
Time Crisis 4

Júúú, nožík. Načo mi bude?

Zatiaľ čo farba a dizajn sú subjektívne dojmy, funkcionalita zbrane sa dá zhodnotiť pomerne objektívne. Namco úplne prepracovalo technológiu a prechod na infračervené mierenie je jasne cítiť na presnosti. Tvorcovia dokonca tvrdia, že zbraň je presnejšia ako Wiimote a my nemáme dôvod im neveriť. Aby ste si mohli vychutnať život v koži Jožka Gonciho, musíte najprv svoj TV prijímač skrášliť dvoma dodávanými senzormi. Našťastie sú senzory čierne a ich uchytávanie pomocou protizávažia je vymyslené skvele, takže vám veľmi nepokazia estetický dojem z obývačky. Horšie to už je s káblami, ktoré musíte zapojiť do USB portu PS3 a ak máte konzolu od televízora ďalej, môže to byť problém.

Všeobecne sú káble v prípade Time Crisis mínusom, pretože aj GunCon patrí medzi „káblové“ periférie, takže môžete zabudnúť na voľnosť pohybu. Po pridaní akumulátora by sa asi zvýšila už aj tak dosť otravná váha pištole. Mimochodom, zabudnite na frajerské hranie jednou rukou, nevydržíte to viac ako niekoľko minút a pri dlhších game sessions budú aj dve ruky málo. Zbraň je naozaj ťažká. Dizajnéri sa túto skutočnosť snažili vybalansovať pridaním držiaku pre druhú ruku, ktorý zároveň obsahuje niekoľko tlačidiel a jednu analógovú páčku (druhá sa nachádza v priestore kohútika). Lenže ani toto riešenie nie je celkom domyslené. Totálne totiž diskriminuje ľavákov a tým pádom sa pre nich hranie titulu posúva do teoretickej roviny.

Rovnako dôležitý ako hardvér je v prípade Time Crisis bez pochýb softvér. Hra ponúka 3 režimy, klasickú arkádu, Complete Mission a extrahry. V jednoduchosti je krása a táto múdrosť je základným kameňom arkády, ktorá sa najviac podobá tomu, čo poznáme z automatov. V koži jedného z dvoch agentov budete musieť vyšetriť (rozumej prestrieľať sa) záhadu biologickej hmyzoidnej zbrane nazvanej Terror Bite a odhaliť, kto stojí v jej pozadí. Jednoduchosť módu spočíva v tom, že hra sa sama pohybuje po vopred vytýčených trasách, na konštantne určených miestach sa pohyb zastaví a tu nastupuje do akcie pištoľ. Mierením zbraňou na obrazovku a stláčaním spúšte zbavujte svet teroristov, prípadne nebezpečnej chrobače, druhé tlačidlo slúži na zalezenie do krytu (lavička, roh steny, schody, atď).

A to je všetko, s týmito dvoma tlačidlami si vystačíte počas všetkých troch kapitol režimu arkáda. Vystrčíte sa z krytu, zastrelíte pár maníkov, zaleziete, prebijete alebo vymeníte zbraň (pištol má nekonečne veľa nábojov, ale musí sa nabíjať, brokovnica, samopal a granátomet strieľajú bez prestávky, ale sú limitované počtom nábojov, ktoré vypadajú zo zabitých nepriateľov), znova sa vystrčíte, vyčistíte zvyšok nepriateľov, hra sa posunie na ďalšiu pozíciu, dovalia sa ďalší nepriatelia a tak dookola. Jednoducho povedané, automatovka.

Time Crisis 4

Tri kapitoly sa môžu zdať na prvý pohľad strašne málo, hlavne ak jedna kapitola je otázkou niekoľkých desiatok minút. Vďaka nie práve najľahšej obtiažnosti a nutnosti začínať hru po minutí všetkých continues vždy od znova sa ale aj takýto krátky príbeh stáva nočnou morou. Našťastie sa dá postup v hre natrénovať, postupom času zistíte, kde na vás čakajú nepriatelia s účinnejšími zbraňami, ako sa rýchlejšie vysporiadate s bossmi alebo aká zbraň platí na ktorý druh Terror Bites. Po odhalení týchto trikov sa obtiažnosť trochu zníži, ale rozhodne nečakajte prechádzku ružovým sadom. A hlavne, akonáhle hru prejdete, motivácia na jej opätovné hranie je viac ako otázna.

Väčšina levelov prebieha na vlastných nohách, ale povozíte sa aj vo vrtuľníku a otestujete jeho zabudované zbrane, budete sa strieľaním snažiť dostať z pohyblivých pieskov a k aspoň troche variability prispievajú tiež dve hrateľné postavy. Agenti síce cestujú tými istými prostrediami (letisko, kancelárie, podzemné chodby, ulice mesta, jaskyne, lesy atď), ale ich akčné zastávky sú na iných miestach, čo mierne pozmení gameplay. Vítaným osviežením sú viacobrazovkové bitky, kedy na vás nepriatelia vyskakujú z dvoch či troch strán a vy musíte pohybom pištole „vyliezať“ z obrazovky a prepínať sa do iného pohľadu.

Všímavejší čitatelia určite zaregistrovali narážku na dva analógy. Tie spolu s ďalšími tlačidlami, ktoré sa nachádzajú na tele GunConu, využijete v FPS móde Complete Mission. Ovládanie v tomto režime kombinuje pohyb a otáčanie hlavy dvoma analogmi plus mierenie pištoľou. Chvíľu trvá, než si zvyknete na to, že nestačí vystrediť kameru na nepriateľa a stlačiť spúšť, ale ešte sa aj v rámci nastaveného pohľadu musíte oháňať pištoľou. Hra je svojím FPS spracovaním diametrálne odlišná od arkádového režimu, tu totiž ako v každej inej akčnej hre chodíte, beháte, skáčete, podliezate prekážky, zbierate kľúče, používate rôzne zbrane (pribudne nožík) atď. Príbeh je podobný, znova je tu agent, teroristi, záchrana sveta blabla, ale prostredia sú úplne iné a bohužiaľ musím povedať, že oveľa horšie. Návrat do „starých dobrých“ automatových časov je prevedený až do takých detailov, že jednotlivé úrovne sú totálne mŕtve, neinteraktívne, nezáživné a fádne. Prostredia často tvoria jednoduché steny, veľké železné kontajnery alebo ploty, jednoducho návrat do minulosti ako vyšitý.

Time Crisis 4

Presnosť GunConu využijete napríklad pri strieľaný do pneumatík.
Time Crisis 4

Terror Bites útočia!
Time Crisis 4

V FPS móde vás naviguje k cieľu kompas, aj keď zablúdiť sa nedá.

Zoznam módov, ktoré Kríza 4 ponúka, uzatvárajú extrahry a mutiplayer. Druhý menovaný mód bude asi pre väčšinu hráčov problém, keďže druhý samostatný GunCon je takmer nemožné zohnať. Minihry spočívajú v zostreľovaní tanierov, pričom aj tu je možnosť zapojenia dvoch hráčov a keďže je podporovaný aj hotseat, vyšantia sa aj dvaja strelci s jednou zbraňou.

Oldschool level dizajn v FPS móde kráča ruka v ruke s grafickým spracovaním. Tak škaredú a zastaranú grafiku budete rozdýchavať len veľmi ťažko, kvalitu animácií alebo detailnosť modelov už asi ani netreba veľmi rozoberať. Okolité obrázky dávajú jasne najavo, že grafici buď za svoju prácu nevedia robiť poriadne, alebo za ňu nedostali poriadne zaplatené, pretože takáto vizuálna prezentácia by sa v roku 2008 a na PlayStation 3 veru objaviť nemala. Presnosť GunConu je vďaka novej technológii a senzorom naozaj výborná, po nakalibrovaní zariadenia a s trochou cviku budete nepriateľov kosiť jedna radosť. Aspoň malá náplasť na inak veľmi úbohé technické spracovanie....

Time Crisis 4 má jedinú výhodu – v momentálnej situácii nemá na trhu konkurenta. Kto sa chce hrať s pištoľou, musí chtiac nechtiac stiahnuť práve po tomto titule. Bude sa ale musieť vysporiadať s niekoľkými závažnými nedostatkami po softvérovej (strašná grafika, krátka herná doba v režime arkáda s nulovou znovuhrateľnosťou, totálne odfláknutý level dizajn v prípade Complete Mission) i hardvérovej stránke (ťažká zbraň, prakticky nepoužiteľná pre ľavákov). Fanúšikovia žánru si k hodnotenie môžu pripočítať pol až jeden bodík, ale ani to hru nevytiahne z ťažkého, hustého, lepkavého a zapáchajúceho podpriemeru.
Time Crisis 4

GunCon 3 v plnej kráse


Time Crisis 4

Držiak prakticky znemožnuje hrať hru ľavákom


Time Crisis 4

Zbraň spolu so senzormi



napísal je2ry 30.5.2008
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
5.5
Ohodnotiť
TIME CRISIS 4
+ dva rozdielne módy
+ presnosť zbrane
- zbraň je ťažká a určená len pre pravákov
- obtiažnosť arcade módu a jeho nulová znovuhrateľnosť
- neuveriteľná fádnosť v Complete Mission
- hrozivo zastaralá grafika


RECENZIE HRÁČOV
PS3

Vývoj: Namco Bandai / SONY Slovakia / Namco Bandai
Štýl: Akcia
Dátum vydania:  november 2007
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (13)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (9)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (20039)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk