RATCHET & CLANK: ALL 4 ONE

RATCHET & CLANK: ALL 4 ONE

6.5

Starí nepriatelia bok po boku

Recenzia na PS3 verziu

Ratchet a Clank sú na zaslúženom odpočinku a práve keď si užívajú najviac s (teraz už) prezidentom Quarkom na scénu vstupuje ich odveký robotický nepriateľ Nefarious. No len na chvíľku, pretože vzápätí prichádza ešte strašnejší nepriateľ Ephemeris. Veční rivali musia spojiť sily, aby zabránili ďalšej záhube sveta a vesmíru. Ratchet, Clank, Quark a Nefarious vyrážajú do boja!

V sérii Ratcheta a Clanka sme zvyknutí na rozmanité prostredia a zbrane. Ani tento raz tomu nie je inak. Kúpiť si môžete vyše desať podivností s ešte podivnejšími názvami Combuster, Arc Lasher, Warmonger, Thundersmack, Plasmabomb Launcher či Doplebanger alebo Blitzer. Ide o rôzne variácie známych zbraní ako raketomet, granátomet alebo základná pištoľka, ale nájdete aj špeciality vytvárajúce rôzne druhy katastrof a efektov. Thundersmack vytvorí nad nepriateľom búrkový mrak a kontinuálne zraňuje bleskom, Criter Strike vie z tuhých poskokov narobiť nevinné zvieratká, ktoré vám navyše pomáhajú v boji a taký Blitzer funguje na nepriateľov ako nárazník. Ďalej sú tu zbrane podporné, ktoré využijete hlavne pri hre viacerých hráčov. Elektrický bič Arc Lasher na pár momentov znehybní nepriateľov, plameňomet ich zasa pekne zahreje a zmrazovač spomalí. Malý robot Doplebanger pripúta paľbu na seba a iná verzia zasa aktívne bojuje s vami. V multiplayeri sa tak pekne dajú kombinovať možnosti, kedy jeden hráč robí support a zameria sa na znehybnenie alebo odlákanie a druhý aktívne likviduje. Jediný problém spočíva v tom, aby ste sa v tom grafickom guláši dúh, výstrelov a farieb nestratili. 

Ratchet & Clank: All 4 one
Ratchet & Clank: All 4 one Quark a Nefarious ako kámoši? Nemožné!
Quark a Nefarious ako kámoši? Nemožné!


Ratchet & Clank: All 4 one Romantický pohľad na západ slnka.
Romantický pohľad na západ slnka.


Ratchet & Clank: All 4 one Boss vstupuje na scénu.
Boss vstupuje na scénu.





Pekné malebné prostredia si Insomniaci nevedia odpustiť v žiadnej ich hre. All 4 One obsahuje deväť rôznych miest a každá je po piatich leveloch. Začnete v technologickom Luminopolise, prejdete po zelených, no gravitačne nestálych pláňach Aldarosu, objavíte robotické továrne N.E.S.T spravované taktiež robotmi, pošmýkate sa po polárnom mori a v závere skočíte do rozpadnutého mesta Uzo. Budete sa opäť kĺzať po trubkách a kmeňoch stromov ako tomu bolo naposledy, ovládať vznášadlá pomocou balansu či používať jet pack v úzkych priestoroch na únik pred bossom.

Tí by, apropo, mali byť zvláštnou výzvou, no ich zneškodnenie predstavuje len prach sprosté držanie tlačidla a občasné poskočenie. Dlhšia je len likvidácia finálneho bossa, no nie je ani takou výzvou ako skôr zdĺhavá a stereotypná. Logické rébusy a environmentálne puzzle mali byť dôvodom pre podporu viacerých hráčov, no až na pár výnimiek musíte opäť len držať tlačidlo Len nie sám, ale so spoluhráčom. Zopár málo nápadov ako streľba zo slizometu na zvýšenie gravitácie skál a tlačidiel jedným hráčom a aktivovanie spínača druhým za týmito prekážkami, prehodenie spoluhráča Vcuc-o-metom na vzdialenú plošinu alebo Tarzanovské prehupovanie cez rokliny vo dvojici/trojici/štvorici, či synchronizované stláčanie spínačov sa mi pozdávali, no napríklad rozbíjanie skál vŕtačkou, či odrážanie laserových lúčov refrakčným štítom nie je nič, čo by jeden nezvládol. 

Sony aj v tomto prípade pridáva 3D podporu pre televízory a monitory tak, ako sme to mali možnosť vidieť u remastrov Shadow of the Colossus, ICO, resp. druhej kolekcii God of War. V All 4 One ale táto podpora vyzerá ako by bola šitá horúcou ihlou a nebola veľmi dobre otestovaná. Vo väčšine prípadov hra vyzerá plocho ako 17 ročná gymnastka. Vystupovanie objektov pred obrazovku sa nedeje vôbec a hĺbka pozadia je tiež diskutabilná. Niekedy začne obraz nechutne blikať a vy tak dostanete pecku do hlavy (ak máte nábeh na epilepsiu, nie je lepší spôsob ako to vyskúšať), inokedy ako keby vypadla synchronizácia oboch obrazov a pekne vám skríži oči, inokedy sa objekty nevedia rozhodnúť, kde sa majú vlastne nachádzať na Z osi a mozog to proste neberie. Po pár minútach už oči žobrú o milosť a vy sa vrátite k normálnemu zobrazovaniu bez 3D.

Odhliadnuc od tejto (ne)podpory toho ale Ratchet s Clankom po stránke bugov a nedorobkov ponúkajú viac. Medzi menej závažné patrí možnosť hru takmer instantne dohrať napojením sa na hru hráča v poslednej úrovni, čím sa vám odomknú aj všetky predchádzajúce, tiež možnosť preskakovať animácie počas hry (potvrdenie od všetkých hráčov na preskočenie by sa hodilo) absentuje a chýbala mi aj možnosť vykopnúť dementných alebo ignorantských hráčov z hry. Závažnejšie sú častá desynchronizácia a následná strata konektivity, zamrznutie vibrácií na DualShocku, že po desiatich minútach sa cítite ako pracovník zbíjačky po šichte a pre niekoho môže byť poslednou kvapkou Network Pass. 

Ratchet & Clank: All 4 one
Ratchet & Clank: All 4 one Sústredená paľba všetkých hráčov na jedného nepriateľa pridáva deštrukčný bonus.
Sústredená paľba všetkých hráčov na jedného nepriateľa pridáva deštrukčný bonus.


Ratchet & Clank: All 4 one Obrana platformy.
Obrana platformy.


Ratchet & Clank: All 4 one Superhrdinovia pokope, no na ako dlho?
Superhrdinovia pokope, no na ako dlho?





Ak ste o ňom náhodou ešte nepočuli, tak ide o obmedzenie pre bazárových hráčov, kedy pre plnú online funkcionalitu musíte aktivovať túto službu. Ak máte hru z bazáru a predchádzajúci majiteľ už si Network Pass aktivoval, musíte si ho znovu pre danú hru dokúpiť v PSN Store. U niektorých hier, kde je multiplayer len ako pridaná hodnota vám to môže byť fuk, no tu sa s online multiplayerom priam počíta a offline mód je len takou rozcvičkou s jednou AI riadenou postavičkou alebo ďalšími troma živými hráčmi. Ale kedy ste mali naposledy v dobe internetu u seba takýto počet hráčov a kto už má dnes doma štyri gamepady?

Možno si hovoríte, že vám je to fuk a kúpite si celofánovú verziu (originál nová zabalená), ale po dohraní za nejakých 10 - 12 hodín hra bohužiaľ nemá ďalej čo ponúknuť. Online sa dá hrať len jeden mód a to kooperatívny postup hrou. Žiadny deathmatch, arény ani iné výzvy. Aj keď Ratchet & Clank: All 4 One nesie značku Insomniac, čo by mala byť sama o sebe zárukou úspechu, kvalitu a hlavne zábavnosť predchodcov sa dosiahnuť nepodarilo, aj keď narazíte na klasické vtipy podobné tejto sérii. Zbraní je veľký počet, prostredí je hojne, no to čo chýba, je obsah a viac nápadov. Nehovorím, že podpora viacerých hráčov je zlý nápad, no majú slabú subvenciu, chýba ťah na bránu a lepšie dopĺňanie jednotlivých postáv pri puzzloch.


napísal fendi 31.10.2011
Páči sa mi!
6.5
Vo svete
7.0
Ohodnotiť
RATCHET & CLANK: ALL 4 ONE
+ humor
+ arzenál zbraní
+ podpora až 4 hráčov
- multiplayer len ako Co-op
- technické bugy & Network Pass
- slabá integrácia 3D podpory


RECENZIE HRÁČOV
PS3

Vývoj: SCEE / SONY Czech / Insomniac Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 21. október 2011
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19555)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk