VIANOCE V REDAKCII

VIANOCE V REDAKCII

Hravé piatky aj sviatky

Článok

Čas letí ako raketa. Už dávno sme zabudli na koniec sveta, ktorý tu mal byť na prelome tisícročí či v roku 2012. Žijeme ďalej, hráme sa ďalej, pokračujeme v prejedaní sa počas vianočných sviatkov. A Vianoce máme aj v redakcii. Neochudobníme vás o novinky zo sveta hier ani počas voľných dní, ale predsa len je to slávnostnejšie a jednotliví redaktori rôznym spôsobom trávia tento čas pohody a lásky. Ste zvedaví ako?

Tentokrát sme redaktorom Sectoru nedávali konkrétne otázky a nechali sme im priestor, aby povedali 
/ napísali, čo majú na srdci. Väčšinou sa, prirodzene, ich slová týkali videohier a my vám ich teraz sprostredkujeme. Dozviete sa tak trochu viac o ľuďoch, ktorí pre vás každý deň v roku pripravujú recenzie, články, novinky, videá a ďalšie materiály, ktoré vás zaujímajú. A nebolo ich málo. Napríklad počas každého pracovného dňa, a dokonca aj niektorých sviatkov, sme vám priniesli vždy minimálne jeden a neraz aj dva články či recenzie (konkrétne čísla a štatistiky uvedie Saver v inom článku).

Náš Sector tím sa opäť obohatil o nových redaktorov, i keď, bohužiaľ, niektorých veteránov už tu vidíte menej často. Nezanevreli však na tento portál zábavy, ale majú menej času na videohry, napríklad kvôli svojim ratolestiam. A veríme, že aj z nich vyrastú noví hráči a čitatelia Sectoru, pretože tento rok síce pomaly končí, ale my tu s vami budeme aj naďalej. A budeme radi, keď zostanete aj vy s nami.

A teraz už slová  a úvahy konkrétnych redaktorov. Tentokrát to teda bude akýsi netradičný odkazovač, v ktorom sa redaktori zamýšľajú nad hrami, ale aj hráčmi, vyslovia vianočné priania alebo si len tak povzdychnú s nádejou, že ten ďalší rok bude o niečo lepší.

Vianoce v redakcii

 
Jakub Pokorný - Possol

Uplynulý rok bol pre hry veľmi štedrý a pokrokový. Vyšlo nadpriemerné množstvo titulov, ktoré zaujali svojím spracovaním a kvalitami. Príjemne prekvapili aj indie tituly, ktoré sú opäť o kúsok krajšie a zaujímavejšie. Takisto sa do mainstreamu zamiešala aj virtuálna realita. Pre masového hráča najmä v podobe Playstation VR. Keby som mal zhrnúť rok 2016, hodnotím ho pre videoherný svet ako rovnako dôležítý a zaujímavý ako ten, keď uzrelo svetlo sveta Xbox: Kinect. Dobrou správou je, že hry nevymierajú, práve naopak. Plusom je aj to, že sa AAA opäť zameriavajú na príbeh a samotný zážitok z hrania. Nech je aj ďalší rok v podobnom duchu!

Ondrej Džurdženík - Gam_er

Rok 2016 bol plný zaujímavých hier a verím, že ste si z nich mnohé užili. Pre mňa bol zaujímavý aj z hľadiska, že som sa stal novým členom redakcie, kde sa budem snažiť aj naďalej prinášať zaujímavé články a novinky tak, ako všetci moji kolegovia. Im ako aj vám všetkým želám krásne a pokojné prežitie Vianoc v kruhu rodiny a ľudí, ktorých máte radi. 

Rovnako vám želám aj úspešný vstup do nového roka 2017. Ten nám znovu spestrí mnoho očakávaných titulov, kde by som za mňa spomenul určite nový Assassin's Creed, ak teda vyjde, Horizon Zero Dawn, remastre Crasha, novú Spider - Man hru od Insomniac Games, Prey, DLC na Uncharted a tiež nové COD, v prípade, že by sa odohrávalo v minulosti. Nespomenul som moje najočakávanejšie The Last of Us lebo neverím, že by to vyšlo ešte v budúcom roku, no každopádne sa teším na ukážku prvého gameplayu. 

Okrem hier nás však určite bude čakať mnoho zaujímavých oznámení na čele s trhovým vstupom očakávaného Projectu Scorpio a Nintenda Switch. Obe z týchto konzol zamiešajú karty a vyostria konkurenčný boj platforiem, ktorý je pre nás hráčov iba prínosom. 

S príchodom nového roka tiež dúfam v menej trollovania, nadávok a platformových hádok v diskusiách, pretože je jedno, na čom hráte. Dôležité je to, že vás to baví. Tiež nám všetkým želám menej odložení, viac kvalitných titulov, menej nedokončených hier, ktoré nás budú pasovať do úlohy beta testerov, viac zaujímavých oznámení a kvalitnej technológie :)

Monika Erösová - Raina

Veľa hier čo som tento rok hrala je staršieho dáta, ale ja sa všeobecne veľmi nepozerám na dátum vydania a hrám všetko, na čo mám momentálne chuť. V januári vyšiel očakávaný Rise of Tomb Raider, v ktorom som strávila cez 30 hodín v hlavnej kampani a zvyšok v nedávnom DLC prídavku Endurance a Croftskom sídle. Dúfam ale, že tretí nový TR bude ešte viac zameraný na hrobky a menej výbuchov a strieľania, lebo tie úvodné super tri hodiny sa už ničomu neskôr v hre nevyrovnali (efekty brodenia v snehu mi ale doteraz utkveli v pamäti). Ďalej ma zaujalo vydanie DMC4SE, ktoré pridalo nové postavy (Vergil ftw!), ale nadšenie nakoniec vystriedalo sklamanie z plno chýbajúcich možností, bugov a nemožnosti nastaviť normálne rozlíšenie. Knižná séria Sorcery  ma milo prekvapila originalitou a rôznymi možnosťami napredovania príbehu, niečo čo som dovtedy ešte nezažila v čítano-hernej podobe.

Tento rok som konečne zahrala aj hru SOMA, ktorá je rozhodne tým naj čo som tento rok hrala, atmosférou, príbehom, hrateľnosťou. Amnesia bola dobrá, ale SOMA je skvelá a vidieť aký veľký pokrok autori urobili od ich prvej väčšej hry. Zaujal ma aj SUPERHOT, ktorý vyzerá na pecku, ale ten si ešte musím zahrať. Veľmi sa teším aj na ME: Andromedu, takže som si nedávno strihla celú trilógiu (a to hneď dvakrát) a zaspomínala na staré dobré časy stravené na Normandy s Garrusom, Tali a spol. Outlast a jeho prídavok sa zas postaral o pár dobrých ľakačiek a určite zahrám aj nadchádzajúcu dvojku. Layers of Fear bol taktiež zaujímavý ale krátky a prepracovanosti SOMA sa to nechytalo. Vyskúšala som aj Overwatch, ktorý mi svojim poňatím veľmi pripomína TF2, ale ešte som sa doň poriadne nedostala.

Tento rok som sa taktiež konečne odhodlala doraziť celú hlavnú AC sériu a chvíle strávené pri Brotherhood naozaj stáli za to a teším sa na ďalšie diely. RE7 demo príjemne (či strašidelne?) prekvapilo, som zvedavá aká bude plná hra. Séria už dlhšie stagnovala, tak pre mňa je to vítaná zmena.  Nakoniec som si nechala Shin Megami Tensei IV: Apocalypse, v ktorom mám nahratých cez 20 hodin a je to presne to, čo som od Atlusu čakala. Plno vecí, ktoré mi predtým vadili v SMTIII, boli odstránené, takže je to radosť hrať. SMTIV som zatiaľ nehrala, ale Apocalypse ma navnadilo zaobstarať si aj tento predošlý diel. Pred pár dňami som sa taktiež zúčastnila svetovej premiéry Tomb Raider koncertu z prvých troch TR hier, ktorý bol absolútne parádny a neskutočne som si ho užila. Stretnúť skladateľa Nathana McCreeho a hlas prvej Lary Croft naživo bolo tiež úžasné. Vypočuť si ikonické skladby v perfektnom orchestrálnom prevedení vrelo odporúčam všetkým herným nadšencom.

Vianoce v redakcii

Tomáš Kuník - Play3man

Tieto sviatočné texty, ktoré píšeme ku koncu roka, mám rád. Obzvlášť preto, že má prinútia pozrieť sa na veci, ktoré sa dejú okolo nás aj trochu inak, ako to bežné robím. Všetkým našim čitateľom by som tak chcel v prvom rade poďakovať za váč čas, za stálu aktivitu, za tie krátke chvíle, počas ktorých si čítate naše články, či pozeráte naše videá. Zároveň by som ale chcel vyzdvihnúť starý známy fakt, že všetci sme hráči, radi sa hráme a o to v tejto komunite v prvom rade ide. To je to, čo nás spája.

Na záver by som chcel každému popriať krásne prežité sviatky v kruhu rodiny, najbližších a, samozrejme, šťastný nový rok. Nech je presne taký, aký si ho predstavujete ;).

Róbert Randuška - Roberto

Ahoj, ja iba dúfam, že si tento rok medzi hrami všetci našli to svoje pravé orechové a že všetci majú resty na dva-tri-sedem zimných mesiacov rovnako ako ja. A k Vianociam má patriť aj pekne hlúpa veršovačka, tak som neodolal.

Bol to rok veľkého návratu Dooma,
rok múdrejšieho Draka Nathana.
Rok ktorý nám dal Overwatch,
keď Battlefield začal nový match.
Rok austrálskej Forzy Horizon,
keď všade číhal Pokémon.
Rok keď opäť z neba padali titáni,
keď sme boli do veľkej Civilizácie zahraní.
Rok malého Inside,
keď vyšiel Street Fighter s poradovým číslom five.
Rok keď mafiáni počúvali Rolling Stones
a keď vraj už definitívne skončilo Dark Souls.
Keď už bol Marcus Fenix unavený,
ale vrátil sa Hitman vyholený.
Rok keď bol v Prahe Mankind Divided,
keď nás dostal zabiják z Dishonored.
Keď konečne dozreli Final Fantasy a Last Guardian
a aj tak sa hralo Call of Duty.

Michal Korec

Rok 2016 prehĺbil viacero trendov, príjemných i nepríjemných. Medzi tie lepšie patrí ukážka, že konzolový svet nielenže neskončil podľa niektorých predpovedí, ale prosperuje, a dokonca si chce vyšliapať nové cestičky. Je fakt, že Nintendo má za sebou ťažký rok v tradičnom biznise, ale o to viac sa ukazujú jeho (ne)smelé kroky v mobilnom odvetví - bublina Pokémon Go sa síce rapídne nafúkla a spľasla, no ukázala dobrý predvoj pre hlavnú Pokémon hru tohto roka - Sun/Moon sa skutočne darí posunúť sériu po 20 rokov ďalej. Microsoft má za sebou nielen rok prísľubov (Scorpio a 6 Teraflops), ale konečne dobré predajné výsledky z kľúčových trhov (USA, GB), čo mu vlieva sily do ďalších rokov - a Xbox One S je skutočne vydarená mašina. A súčasný líder Sony? PS4 prosperuje, PS4 Pro ukazuje medzikrok v generácii a PS VR je skutočne od čias Trávnikára tá poriadna VR mašina, ktorá vám dokáže sprostredkovať rovnaký zážitok z inej reality, či ste na videohernej výstave, hotelovej izbe alebo najlepšie, vo vlastnej obývačke. To, že sa všetkým trom výrobcom ako-tak darí, je esenciálny poznatok - no rok 2017 pre všetkých ukáže, či budú žať, čo zasiali: Switch a ďalšie mobilné hry Nintenda, PS VR a PS4 Pro u Sony a napokon aj očakávaný Project Scorpio. 

Zo samotných hier by som vyzdvihol najmä jeden nedávny týždeň. Pustiť sa v utorok do Final Fantasy XV a už v sobotu mať dilemu, či na chvíľu (alebo víkend) neodskočiť aj k The Last Guardian je naplnenie srdca japanofila a fanúšika, ktorý sa po 10 rokoch KONEČNE dočkal - a obe hry viac-menej naplnili očakávania a neprepadli po toľkých prísľuboch, čo je veľké plus.

Rmútia ma však dve veci. Jednak fakt, že jedna éra handheldov sa zrejme blíži ku koncu (hoci na PS Vita je stále čo hrať a 3DS má silný kataĺóg hier) a jednak percepcia čitateľov a hráčov vo svete. Dlhé roky som si myslel, že iba slovenské diskusie sú jadrom obrovskej vlny nenávisti a katalyzátorom nešťastných názorov, no tento rok ukázal tento problém na celom svete. To, čo sa deje pri odkladoch hier ako Uncharted 4, posunoch či vnímaní No Man's Sky alebo fanatickom vnímaní niektorých titulov je odstrašujúcim príkladom. Iste, v súčasnosti čelíme kontinentálnym i globálnym problémom, no miera negativizmu je šokujúco vysoká a čo je horšie, ešte rastie.

A pritom hry majú prinášať pôžitok, radosť a občas hlboké myšlienky, ako nedocenený titul That Dragon, Cancer zo začiatka tohto roka. A mojou úlohou je zobrať si z celého dňa hodinku či kúsok času, prelúskať sa dlhočizným tutoriálom či parádnym dungeonom a keď z neho vyjdem na svetlo denné, napísať vám, či sa oplatí zopakovať tento zážitok vo vlastnej réžii alebo ho radšej nechať rozdýchavať iba mne. Môžete so mnou súhlasiť, môžete mať iný názor ako ja, no budem rád, keď budeme zdieľať to dobré a nie si strieľať argumenty z húfnice, že kto je väčší...

Možno už na mňa doliehajú vianočné nálady a hlad po nedokončených hrách, takže vám rovnako zaželám pokojné sviatky, veľa oddychu a aspoň jeden poriadny herný zážitok, čo bude stáť za to a odporučíte ho niekomu ďalšiemu.

Vianoce v redakcii

Ján Kordoš - Kordi

V tento rok upierala široká herná verejnosť pohľad predovšetkým na nový hardvér. Či už išlo o predstavenie nového Nintenda, modelov PS4, retro NESu alebo podporu virtuálnej reality, všetko to bude vždy len a len o hrách. A na tie skutočne pútavé si budeme musieť na nových systémoch ešte počkať. Preto ma to k nim zatiaľ ani veľmi neťahá, pri zaplnených virtuálnych knižniciach a dlhoročných restoch dupľom.

Jasnou jednotkou sa pre mňa ukázal Firewatch, ktorý dokázal skĺbiť zaujímavý príbeh so zaujímavou hrateľnosťou a navyše nemálo nechal aj na hráčovej fantázii. Len tak ďalej. Skutočne kvalitne napísaných príbehov bolo menej, hlavne z veľkej produkcie. Ukazuje sa, že hráč musí byť na konci vždy víťazom, čo zamrzí pri slabšom prijatí That Dragon, Cancer. 

Tohtoročnú zimu strávim s očakávaním snehovej nádielky aj za oknom už tradične pri The Long Dark (nový update, hurá), tak snáď sa v 2017 dočkáme aj toho príbehu. 

Matúš Štrba - matus_ace 

Chcel by som všetkým popriať pohodové Vianoce, bohatú nádielku a nech je tento strašný rok čo najskôr za nami.

Branislav Kohút - Uni

V mene redakcie som sa už prihovoril v úvode tohto článku a musím sa priznať, že aj mňa samého prekvapili vyznania a priznania niektorých mojich kolegov. Chcem im poďakovať za to, že spoločne tvoríme  tento portál a snažíme sa vytvárať Sector, ktorý je akýmsi útočiskom redaktorov, ale aj hráčov. A týmto zároveň ďakujem aj vám, našim čitateľom, za vašu priazeň a podnety, na základe ktorých sa snažíme neustále zlepšovať.

Sector je miesto, kde sa môžu stretnúť všetci, ktorým učarovali videohry a preto ma (podobne ako mojich kolegov) tiež mrzí, keď sa v diskusiách objavujú nevraživé príspevky a urážky. Patríme totiž do jednej komunity a nie je podstatné, aký herný žáner alebo platformu preferujeme. Mali by sme skôr hľadať to, čo nás spája, a to je úžasná možnosť uniknúť zo šedivej reality do sveta fantázie a snov, ktoré nám približujú hry. Toto dokážu pochopiť len hráči, a preto by sme si nemali navzájom liezť do vlasov, hoci máme iné preferencie.

Takže za nás všetkých - hráčov, si želám, aby sme sa dočkali skvelých hier, ale nezabúdali pritom na našich blízkych, na toleranciu voči ostatným a na to, že hry nám majú pomáhať a spestriť život a nie nás rozdeľovať. Prajem vám veselé Vianoce a rok plný skvelých titulov a zážitkov.

Peter Dragula - Saver

Určite si zaželajme veselé Vianoce a veľa dobrých hier pod stromčekom a viac porozumenia v diskusiách, a hlavne do budúceho roka lepší herný rok ako tento. Pretože vždy je čo zlepšovať. Nakoniec zarobené na to má dobre, hneď zo začiatku nám vyjde Resident Evil 7, potom Halo Wars 2, For Honor, Mass Effect Andromeda, Ghost Recon, Horizon, South Park. Málokedy vidíme taký prepchatý začiatok roka.  A to nielen po hernej, ale aj hardvérovej stránke, kde nás čakajú nové procesory a nové grafiky, HDR monitory a aj konzoly. Hneď zo začiatku roka príde aj Nintendo Switch a neskôr aj Xbox Scorpio.

Čo bude ale mimo toho pre vás zaujímavé, bude to, že MGS beta test už začal...

 

Na záver Vám ešte raz v menej celej redakcie želáme krásne sviatky a skvelý rok 2017 plný hier a príjemných chvíľ. Poteší nás, keď naďalej zostanete verní Sectoru a budeme sa spolu stretávať prostredníctvom našich článkov a videí, ale snáď aj naživo.

                                                                                                  Váš SECTOR tím

PS: Uvítame,  keď sa v diskusii prejavíte aj vy a pridáte svoje vianočné odkazy, ktoré chcete zdieľať s ostatnými hráčmi a redaktormi.  

Vianoce v redakcii


napísal Redakcia 24.12.2016
Páči sa mi!
VIANOCE V REDAKCII


Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Cod mw2 (7)
Mám problém s novým launchrom cod. Nie som sám, ve...
|Hra 1612/smuta (1)
Smuta 1612 je nová hra s veľmi realistickou grafik...
|Speedlink competition pro extr... (0)
Zdravim, som lama mám otázku.Kúpil som si SpeedLin...
|Mw3 2011 xbox series x multipl... (2)
Čaute, kúpil som si fyzickú kópiu MW3 x360. Hra fu...
|Poľovnícke hry - hunter simula... (6)
je ich viacero,ale v tomto vlákne by som sa chcel ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19553)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk