Plné ruky práce? Kúpte si SprintR a hrajte sa nohami |
Doplnok k Oculusu a Vive ponúka alternatívu k drahým a unavujúcim viacsmerným bežeckým pásom.
Spoločnosť Exis Interactive pracuje na VR ovládači SprintR. Narozdiel od klasického herného ovládača sa bude ovládať nohou a uvoľní tak ruky hráča sústredeného na virtuálny zážitok poskytovaný VR headsetmi ako Oculus Rift, Vive či Morpheus.
Projekt bol odštartovaný zistením, že vývojové tímy VR headsetov nemajú úplne doriešený spôsob ovládania videohier. Finálna verzia Oculusu aj Vive od HTC majú špeciálne ovládače pre ruky, vďaka ktorým nebude musieť byť zážitok kazený držaním klasického herného ovládača a už vôbec nie zvieraním myši a blúdením prstami po klávesnici. Pohyb dopredu, do strán, dozadu, otáčanie tela, skoky a ďalšie prvky ovládania však zostávajú otázkou.
Najrealistickejší zážitok by mohli poskytnúť viacsmerné bežecké pásy, ktoré sú však pre bežného hráča pridrahé, veľké a priznajme si, príliš unavujúce, rovnako ako skutočné poskakovanie po miestnosti. Bude správnym riešením malý jednoduchý ovládač pre jednu nohu? Princíp ovládania názorne predvádza video:
SprintR ponúka:
- ovládanie chôdze, behu i skákania bez použitia rúk
- bezdrôtové a prenosné zariadenie prispôsobené hraniu na stoličke, z gauča i v stoji
- zníženie rizika nevoľnosti z používania VR headsetu
- spätnú väzbu prostredníctvom vibrovania
- pohodlné hranie bez behania po miestnosti alebo bežeckom páse
Okrem bezdrôtovej má byť v ponuke aj USB verzia. Exis chce SprintR dostať na trh v prvom štvrťroku 2016, teda v rovnakom čase, ako sa má začať predávať finálna verzia Oculus Rift.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 72
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 71
- Aké hry prídu v máji? 51
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59
- MSI prestalo vyrábať AMD grafiky, orientuje sa čisto na Nvidie 85 zobraziť viac článkov >