Fallout 4 pokorený bez jediného zabitia |
Strastiplná a nie úplne mierová cesta naprieč hrou, u ktorej sa s pacifistickým prístupom vôbec nepočítalo.
Fallout 4 je iný ako predchádzajúce hry tejto série. Hráčovi bývala ponúkaná cesta zlepšovania diplomatických schopností, špehovania, hackovania a kľučkovania, vďaka ktorej sa hráč mohol vžiť do úlohy pacifistu. Nie tak v akčnejšom Fallout 4, z ktorého autori urobili čiastočne strieľačku, a ako ešte pred vydaním priznal režisér hry, na mierové prežitie sa vôbec nemyslelo. Prejsť hru a nechať všetkých nažive sa nakoniec ukázalo byť prakticky nemožné, o to zaujímavejší je výkon Kylea Hinckleyho, ktorému sa podarilo dokončiť hlavnú príbehovú linku bez toho, aby mu do štatistiky pribudlo čo i len jediné zabitie.
Na začiatku to skúšal bežnými cestami. Už prvý pokus naznačil, že to bude strastiplná cesta, pár zlých chlapcov proti Hinckleyho vôli zomrelo už v jednej z úplne prvých misií. Hinckley však postupoval ďalej a ďalej a trvalo celých 75 hodín pokým zistil, že dôveroval zlej frakcii a pripravil o život 6 ľudí.
Fallout 4 sa jednoducho čestne a ako-tak plynulo nedá prejsť bez toho, aby určité NPC prišli o život. Hinckley sa však nevzdal a začal odznova s novým hrdinom a novým cieľom – oklamať herné mechaniky a počítadlo zabití tak, aby po skončení príbehovej linky v tomto riadku naďalej svietila 0. Nie ľahká úloha, keď sa do tejto štatistiky započítavajú aj zabitia hrdinových spoločníkov. Hinckley svoj prístup prirovnal k počínaniu komiksového Kilgravea (manipulátorského zlosyna Marvelu, ktorého môžete spoznať v skvelom seriáli Jessica Jones), vina musela vždy padnúť na niekoho iného.
Okrem šikovných rozhodnutí a kŕmenia charizmy sa teda Hinckley spoľahol na zasievanie rozporov medzi NPC postavami, ktoré sa potom vyvraždili navzájom. Tiež sa napríklad pokúšal obrátiť na ruby zlodejskú schopnosť a do Travisovho vrecka podstrčiť pár darčekov, aby na neho neskôr mohol naviesť silnejších nepriateľov. Bohužiaľ, Travis to bral ako pokus o lúpež...
Začiatky neboli ťažké, každý bežný nepriateľ sa dá naviesť do NPC strážcu, ale potom muselo nasledovať grindovanie v podobe výstavby mnohých navlas rovnakých obydlí, až pokým postava nepostúpila na level 10 a nemala schopnosti potrebné k manipulovaniu okolia. Základom konečného víťazstva bol však častý save/load a perk nazvaný „Wasteland Whisperer“. Hráči Fallout 4 vedia, že táto schopnosť môže donútiť nepriateľov vzdať sa bez boja, ale iba občas. Hinckley teda skúšal, skúšal a skúšal, až pokým sa cez kľúčové miesta nedostal. Dostatok času a trpezlivosť naklonila misky váh na jeho stranu, aj keď veľká zábava to asi nebola.
Aj tak však musel cestou prekonať zaujímavé problémy. Spor medzi Valentinom a Malonem sa síce s pomocou šikovného jazyka dal vyriešiť, ale v takom prípade nasledoval útok ďalších nepriateľov. Bez ich zabitia, s použitím Wasteland Whisperer, sa ale príbeh nepohol ďalej a Valentine odmietal komunikovať a opustiť bunker. Nasledoval teda kopec pokusov, pokým sa podarilo všetko zorganizovať tak, aby spoločník nikoho nezabil a umelá inteligencia sa vyvraždila navzájom.
Najväčším orieškom ale bol Kellogg. Nemesis, ktorá musela zomrieť, ale odmietala svoju kožu predať lacno. Dlhá cesta k jeho odoslaniu do krajiny mŕtvych zahŕňala míny, zmrazujúce kryo-míny, zmanipulovanie viacerých NPC a 5 hodín tvajúci boj.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 71
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 52
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82
- DOJMY: Manor Lords 33
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 20
- Mafia Mission Pack 2 mod je už dostupný 23
- Fallout seriál už má oficiálne potvrdenú druhú sériu 40 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bethesda / Bethesda Štýl: RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|