Microsoft na GDC porozprával o budúcnosti vývoja na PC a Xbox One a aj o DX12 |
Microsoft priblížili univerzálne aplikácie, ich možnosti a priblížil aj DirectX 12 a jeho ďalšie funkcie.
HRY > NOVINKY >
Microsoft priblížili univerzálne aplikácie, ich možnosti a priblížil aj DirectX 12 a jeho ďalšie funkcie.
Zhrnutie:
- Windows 10 adopcia je masívna
- Má ho cez 200 miliónov zariadení.
- Hráči doteraz hrali na PC cez 4 miliardy hodín
- 6.6 milióna hodín streamovali z Xbox One na Windows 10
- Platené transakcie sa zdvojnásobili, tržby sú 4.5 krát vyššie na jedno zariadenie
- Aktívnych Xbox Live používateľov je 48 miliónov.
- DirectX 12 pomáha posúvať vizuálnu kvalitu a výkon. A to aj na Xbox One kde sú už prví zapojení vývojári. Star Wars: Battlefront bude prvý DX12 titul na Xbox One (ešte dostane patch)
- Cieľom je Universal Windows Platform spraviť ľahkou pre vývojárov, aby ľahko vytvárali hry tam, kde ich hráči chcú hrať - PC, konzola, mobily.... Tu ak vývojári chcú vyvíjať len na konzolu, Microsoft to bude podporovať.
- Rise of the Tomb Raider a Gears of War Ultimate Edition boli v prvej vlne univerzálnych windows aplikácii. Druhá vlna príde s Ori and the Blind Forest: Definitive Edition a Quantum Break a ďalšími titulmi, ktoré sú vo vývoji.
- Tu Microsoft vylepšuje ako distribúciu, tak aj samotné možnosti univerzálnych aplikácii. Napríklad balenie a komprimovanie aplikácii bolo vylepšené, keďže je problém predať 50Mb mobilnú aplikáciu alebo 80 gigovú hru
- Do aplikácii čoskoro pribudne ako možnosť vypnúť v-sync, tak aj podpora G-sycnu a Free sync, tieto funkcie sa už testujú v štúdiách Microsoftu.
- UWP aplikácie prídu do Xbox One v lete a teda Windows 10 aplikácie z PC budú bežať na Xbox One. Väčšina kódu bude v aplikáciách podporovaná na všetkých zariadeniach, čo skráti čas vývoja a získa čas na optimalizáciu na jednotlivých zariadeniach. Veľa ohlásení okolo UWP príde na Build konferencii, ktorá začne 30 marca, všetko bude livestreamované.
- DirectX 12 znižuje CPU overhead a to až do 50% CPU a môže získať do 20% GPU výkonu na aktuálnom hardvéri.
- Multi-GPU je v DX12 plne podporované ako SLI and Crossfire tak aj rôzne grafické karty a čipy. Ashes of Singularity už podporu ukázalo, Gears of War: Ultimate Edition ju dostane čoskoro
- Vylepšený shader compiler a Shader Model 6 prichádzajú, prinesú nové možnosti a vizuálne vylepšenia.
- PC dostane Xbox One utility na monitorovanie výkonu, aby mohli vývojári čo najlepšie optimalizovať hry.
- Pribudne podpora pre High Dynamic Range a Wide Color Gamut monitory a TV. Čo bude veľká zmena pre vizuál hier. Totiž HDR sa doteraz robilo v hrách stále len pri štandardnom jase, ale nové obrazovky umožnia zvýšiť tento jas na ľubovoľných pixeloch nad bežnú úroveň. Ak hra používa fyzikálny rendering, HDR bude dostupné veľmi jednoducho.
- Microsoft v roku 2017 spustí Universal development center, v ktorom budú môcť autori naraz vyvíjať hru na obe platformy
- The Xbox and Windows stores sa spoja tento rok. Do Windows Store pribudne podpora DLC, bundlov, predplatných a predobjednávok.
- Microsoft výrazne investuje do toho, aby Xbox Live bolo neustále dostupné, teda hlavne pri spamových útokoch.
- Do Xbox Live pribudnú nové možnosti ako Cross-network podpora, ale aj Xbox Live Tournaments platforma pre turnaje a eSports. Vývojári tam môžu umožní jednoducho vytvárať vlastné turnaje. Microsoft v tejto oblasti spolupracuje s Faceit a ESL. Prvé tituly s podporou vyjdú tento rok.
- ID@Xbox má teraz na palube cez 1400 vývojárov, cez 200 titulov už bolo vydaných.
Páči sa mi!
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53 zobraziť viac článkov >