Nintendo Switch frekvencie vám neodfúknu gate |
Nintendo už posiela vývojárom finálnu frekvenciu čipov v Switch konzole. Nečakajte masívny výkon.
Podľa zdrojov, Nintendo už posiela vývojárom finálnu frekvenciu čipov v Switch konzole. Vyzerá, že neponúkne masívny výkon. Skôr bude nižší ako očakávaný, zrejme je to hlavne pre použitý Maxwell Nvidia čip Tegra X1, keďže Nvidia ešte nemá spustenú výrobu Tegry X2 s pascal architektúrou a Nintendo už nechcelo čakať. Navyše Switch ani naplno čip nevyužije, zrejme ako pre batériu, tak aj pre teplo.
Podľa údajov bude taktovanie:
Nedockovaná konzola: CPU na 1.02 Ghz, GPU na 307.2 Mhz, pamäte na 1331/1600MHz
Dockovaná konzola: CPU na 1.02 Ghz, GPU na 307.2 Mhz alebo 768MHz, pamäte na 1331/1600MHz
Teda pri zadockovaní si vývojári budú môcť vybrať či ostanú na pôvodnej frekvencii, alebo zvolia 2.5 násobnú, podobne si budú môcť zvoliť frekvenciu pamätí. Čo je pekné a pekne to môže pri zadockovaní zrýchliť hry, ale problém je, že tá frekvencia je stále nízka. Totiž 307Mhz je hlboko podtaktovaná Tegra, a ani 768Mhz tiež nie je maximum, ktoré z nej môžete získať. Totiž napríklad Shield Android TV ide s rovnakým čipom na 1GHz a CPU má nataktované až na 2Ghz.
Čo sa týka Tflopov, tam je to trochu komplikovanejšie. Plný X1 čip má 512 Gflops pri FP32 operáciách (štandardne používané), ale 1024 Gflops pri FP16 operáciách. Čo znamená napríklad slabšiu (menej náročné výpočty shadrov napríklad celshading), ale rýchlejšiu grafiku. Teda ak autori použijú starý Shader Model 2.0 môžu ísť na 1024 Gflops, Shader Model 3.0 a 4.0 už vyžadujú FP32. Pri tomto taktovaní Switchu by to bolo približne tých 768 Gflops a 307 Gflops pri FP16, a 384 Gflops / 150Gflops pri FP32.
Pre porovnanie - Xbox360 mal 240 Gflops, Xbox One má 1.31 Tflops, PS4 1.84 Tflops, Titan X má 11 Tflops.
Napriek tomu, vzhľadom na to, že X1 je stále jeden z najrýchlejších mobilných čipov, pomalé to na pomery mobilných a tabletových zariadení nebude. Výkon by však mal byť vyšší ako WiiU a zrejme podobný ako Shield Tablet. Dockovaný výkon bude niekde medzi starou a novou generáciou konzol. Aspoň grafický výkon. CPU to tam môže brzdiť. Je tam síce 5 jadier, ale 1Ghz je prekvapivo nízke taktovanie.
Samozrejme všetko sú to len teoretické čísla a realitu uvidíme až keď sa nám Nintendo a vývojári plne predstavia hry a finálnu konzolu. Nakoniec, to bude už o pár týždňov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Chcete si zahrať Fallout štýl hry v exceli? 5 zobraziť viac článkov >