Phill Harrison vidí zlatú éru hier a tá ešte len prichádza |
Bývalý viceprezident SCEE a viceprezident Xbox Europe sa v rozhovore počas Gamelab konferencie rozhovoril o aktuálnej situácii hier a budúcnosti, ktorá nás čaká
Phill Harrison sa do povedomia ľudí dostal najmä v období, kedy bol súčasťou Sony, kde obsadil hneď niekoľko pozícií. V dobe, kedy sa však PlayStation 3 pomaly rozbiehala sa rozhodol odísť z firmy a skúsiť niečo iné. Pracoval aj v Microsofte, kde však minulý rok tiež skončil. Jeho skúsenosti v hernom priemysle nemožno odoprieť, pričom práve tie sa v rozhovore s webom GamesIndustry.biz počas konferencie Gamelab rozhodol využiť a pozrel sa na aktuálnu situáciu v hernom priemysle a taktiež na to, čo nás najbližšie roky čaká.
Harrison ešte v čase, keď odchádzal zo Sony, poznal herný trh úplne iný aký je v súčasnosti - hry pre core hráčov na vrchu, mid-core tituly v pod nimi a sociálne, casual a hry pre masy úplne dole - "Dolná vrstva sa celá presunula na mobily. Stredná sa tak nejak vyparila a konzoly zostali viac menej len s trhom pre hardcore hráčov." - "Ak sa pozriete na posledných pár konferencií, konkrétne od Sony a Microsoftu, keď začnú, je to v podstate: "Koľko sekúnd uplynie, než niekomu prerežú hrdlo?" alebo "Koľko sekúnd uplynie, kým niekomu šíp prestrelí oko?" - je toto skutočne pohľad na svet, ktorý chceme v tomto odvetví vykreslovať?"
Herný priemysel taktiež nezabudol prirovnať k filmovému spred 40 rokov, kedy sa podobne rozvíjal ako dnes ten herný - "Keď berieme do úvahy každé mobilné zariadenie, PC alebo konzolu, publikum pre herný obsah môže byť dnes merané na miliardy s bezkonkurenčnou geografickou rozmanitosťou. Myslím si, že máme zodpovednosť využívať takúto silu publika pre dobré veci. Kde sú naše ekvivalenty protestných pesničiek? Tie vtipné témy, o ktorých môžeme premýšľať. Kde sú tie hry, ktoré sa silno zapájajú do sociálnych problémov?"
Jeho myšlienky neminuli ani aktuálny trend vydávania výkonnejších verzií herných konzol, ktorý sa výrazne líši od toho, čo tu bolo napríklad v čase PlayStation 2: "V ére PlayStation 2 bol ciel udržať stabilnú platformu, ale s postupne nižšou cenou. Rozširovaná bola len širšou ponukou softvéru, čím trh zlepšovali pre každého. Teraz ale vidíme trend, kedy cena stagnuje, no prichádza zvyšovanie výkonu. Je to rozdielny model, cena pri kúpe je stále vysoká a obsah sa zvyšuje len na vrchu tejto pyramídy."
Mobilný rozmach podľa neho smeruje k modelu, ktorý predstavilo Nintendo s ich Switch konzolou. Celkovo však považuje súčasnú éru hier za zlatú - "Keď som ja začínal, 80% budgetu išlo na vývoj 3D enginu a museli ste ho vyhodiť a začať odznova s každou ďalšou hrou. Je to skoro ako keby filmári vyhadzovali ich drahé kamery a s každým novým filmom kupovali nové, lepšie." - "Dostali sme sa do bodu, keď sú dostupné nástroje, distribúcia a možnosť postaviť online služby. A taktiež môžeme začať hovoriť o tom, čo sa stane, keď máte veľmi uveriteľný svet, grafiku, sofistikovanú AI, čo sa stane, keď by tieto prvky fungovali vedľa seba? Je to veľmi zaujímavá budúcnosť."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 85
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- DOJMY: Manor Lords 41
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 54
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 23
- RECENZIA: Stellar Blade 102
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82 zobraziť viac článkov >