Ako je na tom herný biznis na Slovensku? |
Slovenská asociácia herných vývojárov (SGDA) vydala správu o stave herného priemyslu u nás. Ako sa darí slovenským vývojárom?
Aj keď o tom možno neviete, tvorba hier na Slovensku začala už 80. rokoch. Na profesionálnu úroveň sa dostala v 90. rokoch a dnes už aj naši vývojári posúvajú hranice herného média. Až doteraz sa ale nikto nevenoval presnému skúmaniu stavu herného biznisu u nás, čo teraz zmenila Slovenská asociácia herných vývojárov (SGDA) a vydala svoju vôbec prvú správu o stave herného priemyslu na Slovensku.
Na Slovensku sa podľa nej venuje tvorbe počítačových a digitálnych hier 28 spoločností a tímov rôznej veľkosti. Najväčšia spoločnosť pritom zamestnáva 200 profesionálov, pričom celkovo u nás herný priemysel zamestnáva 541 ľudí, z čoho pätinu tvoria ženy a 8% sú cudzinci. Viac ako 60% všetkých tímov pôsobí na západnom Slovensku, takmer tretina na východnom a na strednom 3%.
Celosvetovo bolo doteraz slovenskými tímami vydaných 415 hier pre rôzne platformy. Ako ukazuje infografika, najviac ich bolo vytvorených pre PC/Steam, pričom nasledujú mobilné platformy a 11% z projektov vzniklo dokonca pre stále relatívne mladú vetvu virtuálnej reality. Až 71% projektov u nás vzniká bez akejkoľvek podpory vydavateľa. Odhaduje sa, že tento rok obrat z predaja počítačových a digitálnych hier vytvorených slovenskými tvorcami prekročí sumu 33 miliónov eur. Herný trh tak stále rastie a prináša nové príležitosti, čo môže tento rok pomôcť na Slovensku vytvoriť 80 pracovných miest.
Niekoľko ďalších detailných štatistík o stave herného priemyslu na Slovensku vám ponúknu infografiky nižšie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 70
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 71
- Aké hry prídu v máji? 51
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59
- MSI prestalo vyrábať AMD grafiky, orientuje sa čisto na Nvidie 85 zobraziť viac článkov >