Kreatívny riaditeľ XCOMu sa inšpiroval v Mario + Rabbids Kingdom Battle

Jake Solomon po skúsenostiach s hraním nového Maria pravdepodobne pristúpi na niektoré zásadné zmeny v XCOM hrách

pridal play3man 15.1.2018 o 14:37 pod hry
Kreatívny riaditeľ XCOMu sa inšpiroval v Mario + Rabbids Kingdom Battle

HRY > NOVINKY >

Mario + Rabbids Kingdom Battle pri svojom oznámení na konferencii Ubisoftu pôsobilo veľmi rozpačito, no po vydaní sa ukázalo, že obavy boli zbytočné. Hra v recenziách uspela a získavala vysoké hodnotenia. U nás si odniesla 9/10, a to najmä kvôli originálnemu spojeniu postáv a herného štýlu, ktorý priniesol niekoľko prepracovaných herných mechanizmov či samotný dizajn úrovní. Mario + Rabbids však nezaujalo len hráčov, ale aj skúseného tvorcu XCOM série, Jake-a Solomona. V rozhovore pre server Polygon totiž vyzdvihol niektoré prvky hry, ktoré sa v jeho kariére zdali až neskutočné.

Väčšina dizajnových prvkov, ktoré ho prekvapili, súvisí práve s pohybom postáv na bojisku: "Bol tu Luigi, ktorý sa kĺzal do úkrytu s pripravenou zbraňou v ruke. Taktiež tam bol Mário, ktorý odisťoval svoju zbraň zo skvelej prehľadnej pozície, no a tu bola Peach s 50% šancou trafiť nepriateľa." Síce XCOM má všetky prvky ako krytie či obratnosť, no rozhodne Mario + Rabbids nie je XCOM. Misie sú postavené úplne odlišne - v prípade XCOM hry sa snažia prísť s čo najmenším počtom scriptov ako je len možné, ako napríklad procedurálne prostredie alebo možnosti protivníkov. V XCOM v podstate nie je vopred daná možnosť, ako máte správne hrať, no Mario + Rabbids tieto možnosti má.

Úrovne sú dizajnované ručne, pričom sú vytvárané ako hlavolamy, ktoré je nutné vyriešiť: "V XCOM ak ide o pohyb, väčšinou ide o jednoduchý prípad utekania z úkrytu A do úkrytu B. Tak to vždy bolo a nie je to niečo, nad čím by som premýšľal s cieľom zmeniť to. Až kým som nehral Mario + Rabbids, kde je pohyb sledom rôznych zaujímavých rozhodnutí, ako napríklad kĺzanie sa pomedzi vašich nepriateľov či skákanie cez warp tunely - všetko predtým, ako vystrelíte jedinú strelu."

Ďalej len dodáva, že práve takýto pohyb v Mario + Rabbits pridáva úplne novú vrstvu taktických záujmov v každom jednom ťahu, čo ho nakoplo k opätovnému zváženiu jedného z dizajnových princípov XCOMu. Ak teda v ďalšej XCOM hre bude fungovať pohyb inak, nemáme byť prekvapení.





Páči sa mi! (+3)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (12)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19941)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk