Phil Spencer otvoril DICE Summit, hovoril o toxicite hráčov, kultúre a aj o tom, že Microsoft potreboval reštart |
DICE konferencia určená pre vývojové firmy a ich vedenie včera začala. Vyzerá, že sa bude niesť hlavne kultúrou na pracovisku.
DICE konferencia určená pre vývojové firmy a ich vedenie včera začala. Vyzerá, že sa bude niesť hlavne kultúrou na pracovisku a aj samotných hier. Tou začal aj Phil Spencer, ktorý v úvodnom príhovore hovoril ako o kultúre, tak aj o toxických hráčoch, ktorí škodia celému priemyslu.
"99 percent času je moja práca skvelá - až pokým nezačujem o nepríjemnej skúsenosti hráča na našej platforme," povedal s odkazom na hráčov, ktorí radšej rozhodnú skryť svoju rasu alebo pohlavie, aby sa vyhli verbálnemu zneužívaniu a nespravodlivému zaobchádzaniu počas hry. "Je to zlyhanie. Smutnou pravdou je, že ľudia, ktorí sú dnes obťažovaní online, sa následne začínajú hrám vyhýbať a zároveň varujú ostatných, aby sa vyhli hraniu ... Úprimne povedané, toxické správanie neubližuje len jednotlivcovi, ale celému priemyslu"
Hovorí, že práve kultúra ako vývojová, tak prezentačná, ako aj celá komunikácia to môže posunúť vyššie:
"Kultúra môže byť nástrojom, ktorý nám umožní dosiahnuť plný potenciál hrania. Je čas definovať našu kultúru správne a to práve teraz. Je to naša zodpovednosť, aby sme sprístupnili hranie každému. Správna reprezentácia nie je len logická, ale zároveň dobrá pre obchod."
Hovorí, že dôležité je investovať do kultúry firiem, aby sme postupne videli pozitívny dopad na herný biznis. Do troch rokov sa totiž počet hráčov zvýši na 2 miliardy a treba ich osloviť správne.
Popritom nevynechal ani launch Xbox One, ktorý nedopadol najlepšie:
"Pri spustení konzoly Xbox One sme neponúkli našu najlepšiu prácu. Podiel na trhu bol nulový. Bolo to bolestivé čítať všetky tie titulky. Tím si myslel, že vedúci boli hluchí k tomu, čo zákazníci od nás očakávali," spomína si na vydanie konzoly. "Potrebovali sme reboot, morálka bola nízka, meškali sme za veľkými trendmi. Problémy boli tak slávne, že si z nich ľudia robili srandu. Bolo by to aj zábavné, keby to nebola pravda. Tak sme stlačili refresh tlačidlo a všetko sme od základu premysleli a prepracovali našu kultúru."
Čo sa týka kultúry na pracovisku, zdôraznil minoritné postavenie žien v biznise, ako aj publiká, ktoré málo oslovujú hrami, na čo teraz prichádza aj filmový biznis a vďaka čomu majú teraz úspech filmy ako Wonder Woman, Get Out, Coco a najnovšie Black Panther.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 85
- DOJMY: Manor Lords 41
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 54
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 23
- RECENZIA: Stellar Blade 102
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82 zobraziť viac článkov >