Autor World War Z hovorí o exkluzivite pre Epic Store |
World War Z je už v predaji na Epic Store a autori sa vyjadrili o dôvodoch tohto kroku.
World War Z bol jednou z prvých exkluzivít ohlásených pre Epic Store a šéf Saber Interactive a spoluzakladateľom firmy Matthew Karch sa vyjadril k tomuto kroku bližšie.
Karch vysvetľuje, prečo musí Epic získavať exkluzivity. Totiž ak by Epic Store exkluzivity nemal, hráči by nemali dôvod kupovať si hry u nich. Musia si takto vybudovať platformu. Je to rovnaké ako pri konzolách, musia mať exkluzivity, aby hráči mali dôvod prísť na ich platformu, aspoň pokým si nevybudujú dostatočne veľkú masu používateľov, ktorí ju budú používať.
Myslí si, že Tim Sweeney je najpriateľskejší k vývojárom z celého herného priestoru. Prakticky buduje platformu, ktorá nie je o peniazoch, ale o tom, aby zmenil herný biznis. To, že všetky platformy si berú 30%, nie je to náhoda. Preto si povedal, že teraz, keď má peniaze, tento systém zmení a dá vývojárom viac.
Berie len 12% od vývojárov a prinúti tak aj ostatné platformy, aby to nasledovali. Niektoré to už aj robia. Karch sa pýta, prečo by na takýto store nešiel. Mohol by stratiť predaje? Možno by predal menej, ale možno nie. Metro Exodus si viedlo veľmi dobre napriek veľkej negatívnej odozve.
On ako vývojár, ktorý platí 30 centov z každého dolára platforme, na ktorej má hru, a to z hry, ktorú vyvíjal 5 rokov a minul na ňu 20 miliónov dolárov. Je to ťažké stráviť. Ale myslí si, že hry sú všeobecne predražené. Myslí si, že 60 dolárové hry sú také drahé hlavne pre tých 30%, ktoré musia odvádzať majiteľovi platformy, plus ďalších 30-40%, ktoré idú na marketing.
K tomu hovorí, že ak dáte hru teraz na Steam, stratíte sa. World War Z by tam bolo medzi novými hrami týždeň alebo dva, a ak sa by nepredával tak ako dúfajú, stratil by sa v algoritme Steamu. Bol by niekde dole, kde by ho nikto nevidel. Pri Epicu majú väčšiu šancu na viditeľnosť, pretože svoj store ručne spravujú. Majú tak väčšiu šancu zarobiť viac a zároveň mohli znížiť cenu o 15% oproti tomu, aká by bola na Steame.
Matthew Karch nakoniec hovorí, že vie, že negatívna odozva na Epic Store pramení z toho, že ľudia sú zvyknutí na jedno miesto, kde nakupujú, ale konkurencia je dobrá, status quo je zlé a je rád, že Epic tlačí na zmenu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 72
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 71
- Aké hry prídu v máji? 51
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29
- Plánuje Microsoft vydať celú svoju masívnu dávku hier na jeseň? 59
- MSI prestalo vyrábať AMD grafiky, orientuje sa čisto na Nvidie 85 zobraziť viac článkov >