Ktoré sú podľa vývojárov najvýraznejšie novinky v Xbox Series X konzole? |
Windowscentral vyspovedal niekoľko vývojárov a pýtal sa ich, čo je najdôležitejším prídavkom do novej Xbox Series X konzoly. Väčšinou sa zhodovali na raytracingu a rýchlosti načítavania. Spomenutá bola aj možnosť 120 fps.
Kevin Floyer-Lea z Rebellionu hovorí, že hardvérovo akcelerovaný raytracing je veľmi vítaná funkcia do budúcnosti. Prostredia budú viac realistické a dynamické, ale dodáva aj to, že raytracing dokáže viac ako len to, dokáže zvýšiť realitu zvuku vďaka vypočítaným odrazom. Dokáže vymodelovať aj šírenie zvuku pre AI, čo bude veľmi dôležitá vec pre stealth hry. Rovnako nextgen zvládne aj realtimeové prepočítavanie balistiky na veľkú vzdialenosť s veľkou presnosťou. Všetko to bude dôležité pre ich novú Sniper Elite hru.
SSD umožní hrám vytvoriť nádherné realistické prostredia a to veľmi rýchlo. Hovorí, že hľadanie nových vecí na streamovanie bude dôležitou časťou tejto generácie. Rovnako aj streaming animácií bude veľká zmena. Detailné animácie teraz budú môcť mať postavy v pozadí a nebudú sa musieť pohybovať rovnako.
Vývojár Ori Gennadiy Korol sa pre zmenu teší na možnosť vysokých rozlíšení a 120Hz, čo konečne priblíži konzoly k možnostiam PC. Myslí si, že to je práve ten next-gen skok, na ktorý sa čakalo.
Pridalo sa aj Coalition, z ktorého Mike Rayner hovorí, že Xbox Series X výrazne prekonal očakávania. A to hlavne v I/O operáciách, čo umožní detailnejšie svety, väčšie svety pri množstve dát, ktoré sú dnes potrebné. Xbox bol presne navrhnutý, aby prekonal tieto problémy. Hovorí, že bez úprav sa rýchlosť načítavania zvýšila 4 krát, s novým DirectStorage API, novou hardvérovou dekompresiou môžu ešte viac zvýšiť výkon a znížiť zaťaženie CPU. K tomu Sampler Freedback (načítavanie textúr len vtedy, keď ich systém potrebuje) umožní zmeniť to, ako sa svety budú nahrávať, ako aj vizuálne detaily prostredí. Môžu byť detailnejšie a ísť aj za obmedzenia veľkosti pamäte.
Vývojár Long Dark sa rovnako teší na rýchlosť nahrávania, hardvérový raytracing a to hlavne pre možnosť simulovania fyzicky presného počasia, čo sa špeciálne v jeho hre zíde. Dokáže pomocou raytracingu meniť ako zvuk, tak aj fyziku podľa toho, kde je viac snehu, alebo kde sa sneh topí.
Alexandre Sabourin zo Snowed in Studios hovorí, že raytracing umožní realistickejší a flexibilnejší art, nebude potrebné všetko predpripravovať. Celé to bude znamenať pre grafiku veľmi veľa, vývojári budú ponúkať nové nápady, ktorými budú tlačiť túto technológiu a prinesie to veľké zmeny. Spolu s tým budú vďaka výkonu môcť byť svety väčšie, interaktívnejšie a zachytia aj viac obsahu. Umožní to vývojárom viac sa venovať samotnej hre ako tomu, ako obchádzať obmedzenia.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- PC verzia Ghost of Tsushima zmizla z ponuky 180 krajín 276
- RECENZIA: Homeworld 3 9
- Nový Lord of the Rings: The Hunt for Gollum film ohlásený, príde v roku 2026 82
- DOJMY: Forgotten but Unbroken 16
- Zábery z natáčania druhej série The Last of Us seriálu 100
- Sarah Bond: Nová Xbox konzola bude zameraná na výkon, každá naša hra príde do Game 83
- Ubisoft oficiálne potvrdil názov Assassin's Creed Shadows pre novú hru, predstaví 42
- Bude mať GTA VI cez 1500 eventov vo svojom svete? 22
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 104 zobraziť viac článkov >