Vrátia sa megatextúry do id Tech enginu? |
id Soft len nedávno zrušil megatextúry z id Tech enginu a teraz s príchodom SSD do konzol uvažuje, že by ich vrátil. Konkrétne šéf technológií v Splash Damage sa k tomu vyjadril v MCVUK magazíne:
"Niektoré techniky, ako napríklad megaftextúry z Quake Wars, sa môžu znovu objaviť. Megatextúry, tiež známe ako Partially Resident Textures, umožňujú každému objektu v hre mať svoj jedinečný balík textúr, čo vedie k bohatším, rozmanitejším a menej sa opakujúcim vizuálom. Na dosiahnutie tohto engine neustále načítava fragmenty textúry, ktoré potrebuje na dokreslenie objektov na obrazovke a cachuje to. Pri tomto systéme je veľmi dôležité, ako rýchlo sa dajú textúry načítavať.
V predchádzajúcich generáciách to vyžadovalo veľmi veľa optimalizácie, ale veci by sa mohli drasticky zjednodušiť pri rýchlych diskoch. Je zaujímavé vidieť, ako v tejto oblasti zapracovali ako NVIDIA a AMD, tak aj Unreal."
S megatextúrami id Soft začal už pred 15-timi rokmi a len v aktuálnej verzii id Tech 7 enginu ich zrušil, aby mohol zvýšiť kvalitu textúr. Čo bolo aj na Doom Eternal vidieť.
Uvidíme, či to v niektorej z ďalších hier použijú a ukážu, akú maximálnu kvalitu textúr dokážu ponúknuť. Aj keď problém s megatextúrami, ako aj problém všeobecne so zvyšovaním kvality textúr totiž teraz bude masívne množstvo dát. 500 gigové hry sa ľuďom veľmi nebude chcieť sťahovať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvé zábery na Liama Hemswortha ako Geralta v Zaklínačovi 39
- Assassin's Creed Shadows ukazuje prvý trailer, zavedie nás do Japonska 234
- Alza spustila ďalšiu zľavovú akciu 40
- GTA VI vyjde na jeseň 2025 97
- Ghost of Tsushima práve vyšlo na PC 151
- Zábery z natáčania druhej série The Last of Us seriálu 100
- Bude mať GTA VI cez 1500 eventov vo svojom svete? 24
- Ubisoft oficiálne potvrdil názov Assassin's Creed Shadows pre novú hru, predstaví 42
- Red Dead Redemption 1 zrejme prichádza na PC 45
- Do ktorých miest sa dostaneme v Assassin’s Creed Shadows? Ako hre pomôže vývoj len 108 zobraziť viac článkov >