Apple pred vývojárskou konferenciou posiela vývojárom odkaz, že ak im nezarábajú, nemajú pre nich hodnotu |
Na Apple sa to postupne valí a ich praktiky v App Store si začínajú všímať aj úrady. Už je v prešetrovaní v EU a aj v US, ale upozorňujú na to aj vyvojári, ktorí teraz vyvolali veľké diskusie.
Konkrétne teraz Apple vytvorilo kontroverziu v jednaní s malým vývojárom Hey.com, ktorý má free emailovú aplikáciu, s platením cez web mimo ich store. Ten rozpísal jednanie Apple na twitteri, kde hovorí, že Apple im neumožňuje fixovať chyby, alebo pridávať nové funkcie, pokým nebudú platiť 15-30% poplatky zo svojich ich tržieb. Pričom, ak sa nepodvolia odstránia im aplikáciu.
A few days out from WWDC, and this is Apple’s message to developers. It reads as “you have no value to us unless you’re earning us tons of cash”. https://t.co/dKZ6uT0ByZ pic.twitter.com/fFelxO5ePr
— Marc Edwards (@marcedwards) June 19, 2020
Hey.com to označuje ako mafiánske vydieranie zo strany Apple prevádzané hlavne na menších vývojároch. Hlavne preto, lebo veľké firmy nemusia toto výpalné platiť a Apple si z malých doslova vyberá, ktoré zaplatia. Apple sa bráni, že sú na to pravidlá a aplikácie ako má on musia platiť. Vývojár im našiel, ktoré aplikácie nemusia platiť, nehovoriac o veľkých ako Netflix.
Toto si všíma veľa vývojárov a k aktuálnej diskusii sa pridávajú. Porovnávajú Apple v roku 2020 s tým, čím bol Microsoft v roku 1998, kedy tiež zneužíval svoje postavenie. Pritom na monopolne praktiky firmy poukázal aj Microsoft. Ten sa nedávno snažil dostať na platformu ich xCloud, ale podivné obmedzenia im v tom bránia. Rovnako aj Nvidii s Geforce Now alebo Google pri Stadii. Jedine sa v tejto oblasti podarilo pretlačiť Valve svoj Steamlink.
Na praktiky sa ozval aj šéf protimonopólneho úradu v US, ktorý vidí ako Apple zneužíva svoje postavenie a hovorí:
"Pre trhovú silu, ktorú Apple má účtuje neprimerané poplatky, je to v podstate okrádanie, šikanovanie ľudí, aby platili 30 percent alebo im odmietnu prístup na svoj trh. Ničí malých vývojárov, ktorí jednoducho nedokážu prežiť s takýmito druhmi platieb. Keby na tomto trhu existovala skutočná konkurencia, nestalo by sa to. “
30% nám pripomína aj situáciu na PC trhu, ktorú sa snaží Epic zmeniť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Chcete si zahrať Fallout štýl hry v exceli? 5 zobraziť viac článkov >