Nvidia ukazuje neurálnu kompresiu textúr, ktorá ušetrí pamäť a pridá detaily |
AI už bude zapracovaná aj v kompresii a dekompresii textúr.
Nvidia ukazuje budúcnosť spracovania textúr v grafických kartách, kde aj na ne dá použiť AI. AI ich totiž môže neurálne skomprimovať a ako ušetriť pamäť, tak pridať detaily. Konkrétne by to boli 4-krát vyššie detaily s 30% zníženými nárokmi na pamäť ako pri BC kompresii.
Zatiaľ to Nvidia prezentuje ako výskum a uvidíme, kedy a či sa dostane do reálneho použitia. V každom prípade by to prinieslo rýchlu dekompresiu, ktorá funguje na všetkých moderných Nvidia kartách, ako aj 8K textúry. Aj keď nie tak rýchlu ako štandardné zobrazenie bežných textúr, AI dekompresia a aj väčšie textúry to mierne zdržia a zatiaľ čo štandardne komprimované textúry pri Nvidia testoch vyrenderovali obraz za 0.49ms, pri neurálnom spracovaní to stúplo na 1.15ms. Je to však len úvodné štádium vývoja. Samotná kompresia textúr u vývojárov by trvala 1-15 minút na RTX 4090 podľa požiadaviek na kvalitu.
Nečakáme však, že to uvidíme nejako skoro. Vývojári zjavne nemajú radi nové technológie a už vôbec nie optimalizácie a radšej zaplnia textúrami 20GB VRAM, ako použiť niečo nové alebo optimalizovať. Len pomaly nabiehajú na DirectStorage a zrejme ešte nikto nepoužil Sampler Feedback Streaming, ktorý môže výrazne ušetriť videopamäť.
Mimochodom, keď sme pri AI a textúrach, generovanie textúr cez neurálne systémy si práve patentoval Blizzard. Chcú tým zrýchliť prácu grafikom, kde len nakreslia základy textúry a zvyšok im doplní AI. Tu sa už ukazuje budúcnosť aplikovania AI pri vývoji hier a pôjde to stále hlbšie.
Ale aplikovanie AI nekončí pri textúrach a máme tu aj ukážky ďalšieho zapracovania AI od Nvidie:
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Chcete si zahrať Fallout štýl hry v exceli? 5 zobraziť viac článkov >