Nvidia predstavila Nvidia ACE, generatívnu AI pre NPC postavy v hrách |
NPC postavy budú prvým cieľom AI v hrách. Dodá im život.
NPC postavy budú prvým cieľom AI v hrách. Dodá im život. Presne to spraví aj Nvidia ACE, čo je skratka pre Avatar Cloud Engine. Ponúkne postavám ako prirodzené pohyby, tak výrazy tváre, animácie a následne aj dialógy a to rovno vo vašom jazyku. To je nakoniec aj celý cieľ
„Generatívna AI má potenciál spôsobiť revolúciu v interaktivite hráčov s hernými postavami a dramaticky zvýšiť ponorenie do hier,“ povedal John Spitzer, viceprezident pre vývojárov a výkonné technológie v NVIDIA. „Na základe našich odborných znalostí v oblasti AI a desaťročí skúseností v spolupráci s hernými vývojármi je NVIDIA priekopníkom v používaní generatívnej AI v hrách.“
Celé ACE sa delí na viac častí, je tam NVIDIA NeMo systém, ktorý ponúka jazykové modely a vytváranie osobnosti postavy, plus aj pravidlá, kam môže postava v textoch zájsť. Pridáva sa NVIDIA Riva, ktorá poskytuje funkcie automatického rozpoznávania reči (ASR) a prevodu textu na reč (TTS), ktoré umožňujú živú rečovú konverzáciu. Dopĺňa to NVIDIA Omniverse Audio2Face, ktorá okamžite vytvorí výraznú animáciu tváre pre herné postavy len zo zdroja zvuku. Audio2Face obsahuje konektory Omniverse pre Unreal Engine 5, takže vývojári môžu pridať animáciu tváre priamo k postavám MetaHuman.
Na prvú ukážku sa spojili so startupom CanvAI, ktorý rozbehol nasledovnú scénu na Unreal Engine 5 s Metahuman postavou Jin. Ten pracuje v Ramen Shope, v prostredí, ktoré vytvorilo NVIDIA Lightspeed Studios s pomocou NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) pre raytracingové nasvietenie a s DLSS. Je to realtime ukážka, ktorá ponúka spojenie všetkých technológií na RTX kartách.
Vývojári niektoré z týchto technológií použijú už v prichádzajúcich hrách, kde GSC Game World používa Audio2Face v očakávanom STALKER 2 Heart of Chornobyl. A nezávislý vývojár Fallen Leaf používa Audio2Face na animáciu tváre postavy vo Fort Solis, ich sci-fi thrilleri z pohľadu tretej osoby, ktorý sa odohráva na Marse. Okrem toho, Charisma.ai, spoločnosť umožňujúca virtuálne postavy prostredníctvom AI, využíva Audio2Face na poháňanie animácií v ich konverzačnom engine.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- DOJMY: Vivat Slovakia (Early Access) 188
- DOJMY: Kingdom Come: Deliverance II chce byť väčšie a lepšie ako jednotka 263
- VIDEO : Vivat Slovakia - prvých 30 minút z Early Access verzie 60
- Vivat Slovakia, slovenské GTA, vychádza v Early Access už vo štvrtok 84
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 62
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- Warhorse štúdio dnes o 20:00 predstaví svoju novú hru 120
- Witcher seriál bude mať 5 sérií, práve sa začala natáčať štvrtá 51
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 96 zobraziť viac článkov >