Sony po znížení odhadov predaja PS5 konzol stratilo 10 miliárd dolárov zo svojej hodnoty |
Ale podľa analytikov nie znížený predaj je problémom, problémom sú nízke zisky v hernej oblasti.
CNBC spolu s analytikmi rozpísalo aktuálny problém, s ktorým Sony musí zápasiť a to prepady predaja PS5. Kde ohlásilo zníženie odhadov predajov z 25 na 21 miliónov kusov.
Totiž keď predaje stúpajú, je dobre, ale keď sa už čísla začnú znižovať, je zle a to hlavne v akciovkách. Akcionári nemajú radi hocijaké klesania a už vôbec nie znižovanie odhadov predaja a rovno sa to odrazilo na akciách firmy, kde hodnota Sony klesla o 10 miliárd dolárov. Niečo podobné zažilo minulý týždeň aj Nintendo, ktoré kleslo pre náznaky na odsunutie novej konzoly na rok 2025.
Analytici si aj pôvodne mysleli, že ciele Sony sú príliš vysoké a teraz sa to ukázalo, ale hovoria, že to nie je problém. Problém je podľa nich s maržou v PS divízii firmy, a teda čistými ziskami. Kde síce predávajú drahé konzoly, majú digitálny predaj a aj PS Plus, ale zisky sú malé. Majú maržu len okolo 6%, pritom ešte pred rokom bola 9% a predtým boli 12 a 13%.
„Prognóza zníženia dodávok pre PS5... nie je to, čo je sklamaním... Čo je sklamaním, je nízka úroveň prevádzkovej marže," povedal Atul Goyal, akciový analytik spoločnosti Jefferies v stredu v poznámke pre klientov.
Hovoria, že Sony sa snažilo zvýšiť maržu na 20%, chcelo to dorovnať predajmi first party hier a PS Plus predplatného, z ktorého má maržu 50%, ale napriek tomu išli opačným smerom.
„Ich obrat (výnosy) z digitálneho predaja, doplnkového obsahu, digitálneho sťahovania sú vždy vysoké... A napriek tomu sú ich marže na desaťročných minimách. Toto jednoducho nie je prijateľné,“ uviedol Goyal.
Analytik sa pýta, kde tie zisky zmizli. My to samozrejme vieme a sú to zvýšene náklady na vývoj hier. Aj z leakov sme videli, ako náklady stúpli medzi Spider-manom 1 a Spider-manom 2 a to keď sa deje pri viacerých hrách súčasne, zisky klesajú.
Týmto sa už začal zaoberať aj riaditeľ Sony, ktorý vidí nízke zisky a naznačil, že pôjdu viac multiplatformovo a budú sa snažiť zvýšiť maržu. Nekonkretizoval to bližšie, ale uvidíme, či začnú vydávať hry naraz aj na PC. Teraz na to majú aj ukážkový príklad Helldivers 2, ktoré vydali naraz a PC verzia im to pekne ťahá. Ale Sony sa tu zrejme nebude pozerať len na samotný počet hráčov, ale aj na to, že hry ako služby môžu dobre fungovať. Ostáva čakať, ako tieto skúsenosti zapracuje.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Aké hry prídu v máji? 51
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 65
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42
- LG spúšťa masovú výrobu OLED panelu s prepínateľným rozlíšením a frekvenciou 53
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 29 zobraziť viac článkov >