Microsoft predstaví nový Shader Model 6.8, ktorý prenesie hry do novej éry optimalizácie |
Shader Model 6.8 by mal priniesť do GPU autonómne riadenie efektivity.
Popri DirectSR (Super Resolution) Microsoft na GDC konferencii predstaví aj nové rozhranie Work Graphs API, ktoré je poháňané Shader Model 6.8. Toto si môžete predstaviť tak, že GPU si autonómne riadi vlastnú prácu a otvorí tak novú éru výkonu a efektivity. Pre vývojárov, ktorí neoptimalizujú, by to bola zaujímavá novinka, aj keď uvidíme, či to reálne pomôže.
Microsoft hovorí, že:
Táto funkcionalita ponúka vývojárom nové nástroje na pristupovanie k pracovnému zaťaženiu GPU revolučným spôsobom a sme nadšení, že vedúcu úlohu zohráva Work Graphs. Na GDC 2024 máte dve príležitosti, ako sa do hĺbky ponoriť do najnovšieho vývoja s Work Graphs: DirectX State of Union a AMD's Future of GPU Programming.
Microsoft pridá aj niekoľko ukážok fungovaniu nových shaderov a to od AMD a aj Nvidie. Popritom viac priblížia aj celý Shader Model 6.8 a ukážu nový PIX nástroj pre ladenie výkonu, ktorý teraz zahrnie aj Work Graphs a aj DirectSR.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 112
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Aké hry prídu v máji? 51
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78
- Česká FPS akcia Gray Zone Warfare práve dostala dátum vydania v Early access 42 zobraziť viac článkov >