Peak: Od zrušeného projektu k miliónovým predajom |
Youtuberovská hitovka Peak mala zaujímavú históriu.
Štúdio Aggro Crab vzniklo v roku 2019 a ich podmorská akčná hra Another Crab’s Treasure bola síce úspešná, no jej vývoj trval tri roky a tím vyčerpal. Po jej dokončení začali pracovať na pokračovaní roguelike hry Going Under, no už po niekoľkých mesiacoch vývoj narazil na problémy s kreatívnou víziou a stratou financovania. Ani dlhé hľadanie partnerov neprinieslo riešenie, projekt bol nakoniec úplne zrušený.
Aggro Crab sa preto rozhodol zmeniť prístup a namiesto veľkého projektu skúsiť niečo malé a spontánne, čo by tímu znova prinieslo radosť z tvorby. Spojili sa so štúdiom Landfall Games, známym úspechom Content Warning, ktoré vzniklo za jediný mesiac. Dohodli sa na spoločnom mesačnom „game jam“ v Kórei, aby skúsili rýchlo vymyslieť a vyrobiť komerčne zaujímavú hru.
Počas intenzívnych 15 - 17 hodinových dní rýchlo vykryštalizovala myšlienka kooperatívnej survival hry s absurdným humorom, kde skupina skautov uviazne na ostrove a musí spolupracovať pri šplhaní na procedurálne generované vrcholy. Aj samotný názov Peak vznikol žartovaním pri večeri.
Po mesačnom vývoji sa tím vrátil domov a pokračoval v práci. Hra bola vydaná 16. júna za symbolickú cenu 8 dolárov, bez veľkej marketingovej kampane. Napriek tomu okamžite zaujala streamerov aj YouTuberov a už za prvý týždeň sa predalo viac než milión kópií.
Peak kombinuje šplhacie mechaniky podobné Breath of the Wild (vrátane vyčerpávajúceho sa staminometra ovplyvneného hladom či zraneniami) s kooperatívnym chaosom. Výrazný vizuál pripomína detský seriál Backyardigans a zdôrazňuje vtipný tón hry.
Popularita hry prekonala všetky očakávania. Po mesiaci od vydania sa predalo neuveriteľných 4,5 milióna kópií. Tím bol doslova zahltený údržbou serverov, opravou chýb a riešením stability. Dokonca vydali patch, ktorý hru úplne rozbil a musel byť stiahnutý.
Pôvodne mal byť Peak len krátkym projektom pre odreagovanie, no úspech zmenil plány: Aggro Crab a Landfall sa rozhodli pokračovať vo vývoji aktualizácií a pripravujú aj lokalizáciu a porty na ďalšie platformy. Zatiaľ nemajú pevný harmonogram nového obsahu, no potvrdili, že na hre pracujú ďalej.
Peak je príkladom toho, ako môže nečakané rozhodnutie – upustiť od veľkého projektu a vrátiť sa k hravej tvorbe – viesť k výsledku, ktorý prekoná aj najúspešnejšie tituly štúdia. Vďaka minimálnym nákladom a absencii investorov je navyše finančný úspech ešte citeľnejší.
Hru nájdete na Steame.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Microsoft prepustil 9000 zamestnancov pre AI, jeden z vedúcich im odporúča obrátiť 123
- Takmer 10 minút hrateľnosti z Mafia: The Old Country 156
- OpenAI o1 model sám seba skopíroval na externý disk, ako istotu pred vypnutím, Cla 73
- Stop Killing Games petícia prekročila 1 milión podpisov 62
- Júlové hry 17
- RECENZIA: System Shock 2: 25th Anniversary Remaster 30
- Nové Alza dni zľavy spustené 17
- Fanúšikovský remake Counter-Strike 1.6 s názvom CS: Legacy narazil na právne probl 19
- Letný Steam výpredaj už pomaly končí 56
- Zomrel Julian McMahon, ktorý stvárnil Doctora Dooma 19 zobraziť viac článkov >