Festival FNURIK štartuje dnes v Trnave – indie hry, umenie a hlava v oblakoch |
Budete si môcť vyskúšať viac ako 20 hier a to úplne zadarmo.
Dnes v Trnave odštartoval festival FNURIK, ktorý až do nedele predstaví to najzaujímavejšie z lokálnej scény nezávislých hier, hravých médií a digitálnej kultúry. Podujatie s podtitulom „so srdcom v Trnave a hlavou v oblakoch“ ponúka nielen hranie hier, ale aj bohatý a rôznorodý sprievodný program.
Čo ťa čaká?
- Ukážky lokálnych indie hier, stolových výmyslov, VR svetov a interaktívnych experimentov, ktoré sa ťažko vysvetľujú, ale ľahko prežívajú.
- Svižné 8-minútové prezentácie (možno aj tvojich) výtvorov, kde tvorcovia predstavia svoje projekty.
- Hlasovanie ľudí, nie poroty – tí, čo chytia za srdce, získajú viac než len potlesk.
- Koncerty, tetovací kútik a predstavenia, ktoré nevieš zaradiť, no zapamätáš si ich navždy. Možno sa zasmeješ, možno sa zamyslíš, možno sa pretvoríš.
- Bar s ponukou alko i nealko nápojov, kde ťa neodsúdia ani keď si dáš len malinovku, a kde ti Kyso možno urobí čajík.
- A hlavne – chládok v tieni javorov na jednom z najkrajších nádvorí Trnavy, ideálne miesto na ticho, rozhovory alebo len byť so slúchadlami v ušiach – aj to je forma dialógu.
Jedným z vrcholov festivalu bude v sobotu panelová diskusia o nezávislom hernom vývoji, kde bude hosťom dlhoročný redaktor Sector.sk, Matúš Štrba. Diskusia sa dotkne tém ako tvorba hier bez veľkých rozpočtov, význam autorskej vízie a prepojenie hier s umením.
Medzi 21 originálnymi indie hrami, ktoré festival predstaví, nájdete:
-
Averdant (V3SKA)
First-person puncher, v ktorom namiesto zbraní mlátiš päsťami ako zmutovaná rastlina Wes. Bojuješ proti korporácii drancujúcej prírodu a získavaš nové mutácie na zničenie nepriateľov. Vzniklo na Trnava Game Jame. -
Strawberry Milk (Kariata)
Psychologický horor o dievčati zápasiacom s depresiou, úzkosťami a schizofréniou. Hráč ovplyvňuje jej myslenie a snaží sa ju zachrániť. Vytvorila študentka masmediálnej fakulty s cieľom šíriť povedomie o duševných chorobách. -
Ďaľší, prosím (Viktor Mikuš)
Asynchrónny multiplayer v labyrinte s umieraním ako súčasťou hry. Cesta a rozhodnutia ovplyvňujú ďalších hráčov. Hra vznikla ako prototyp diplomovej práce na Katedre digitálnych umení v Bratislave. -
Rest of Alice (JamiieDev)
Krátka stop-motion hra o Alice, ktorá prechádza do magického sveta, aby obnovila rodinu a odhalila tajomstvá minulosti. Vytvorili študenti VŠKK špecializovaní na animáciu, kombinujúci tradičné techniky s videohrou. -
PRŠÍ (Herdek)
Kartová detektívka odohrávajúca sa v českej krčme, plná humoru a tajomstiev. Nominovaná na ceny v Berlíne a New Yorku, získala cenu poroty v Prahe. Tvorí ju čerstvo vzniknutý kolektív, ktorý sa zameriava na sociálne kritické témy v hrách. -
Cesta na koncert (Sofia Cigáňová)
Jednoduchá platformerka so spoločenskou budúcnosťou Bratislavy, kde hráč ako vlk prekonáva bizarné prekážky vrátane UFO a fašistov. Autorka spolupracuje s underground kapelami, tvorí originálne a uletené koncepty. -
Room Gnooms (Ryža Studio)
Real-time strategy v mixed reality pre Meta Quest 3/3S. Hráč vedie „Gnoomov“ pri budovaní mesta a boji s nepriateľmi „Goobrami“. Vyvíja malý tím študentov vysokej školy s dôrazom na originalitu. -
For Whom the Mail Tolls (To whom it may concern)
Kartová hra o kancelárskej e-mailovej komunikácii, kde využívaš pasívno-agresívne správy na dosiahnutie cieľa bez pracovných explózií. Vznikla na Karlovej univerzite v Prahe počas jedného semestra. -
Sociopat (Dalibor Bartoš)
Absurdná komediálna hra kombinujúca point and click adventúru s FPS, kde hráč uteká ako väzeň s démonom. Hra plná bizarných úloh a akcie, ideálna pre antihrdinu. -
Romoji (Impact Games)
Epizodická hra o kamarátstve troch priateľov z rôznych častí jednej dediny, ktorí spoločne čelia životným problémom. Autorka Dana Bubáková je artdirectorka a dizajnérka z Impact Games. -
Divine.Machinery.exe (Adriana Baránková)
Demo collectible hry vo svete, kde ľudia uctievajú stroje a technológiu ako spasiteľa, odvracajú sa od telesných pôžitkov. Hráš medzi hriešnosťou a osvietením. Vznikla na VŠVU, zameraná na internetové kultúry. -
Amazen – Noha v Mede
Korpo-well-being aplikácia zasadená do dystopického sveta, kde AI monitoruje duševnú pohodu pracovníkov. Hráč absolvuje kontroly, aby si udržal nárok na výplatu. Projekt kreatívneho kolektívu z bratislavských game jamov. -
Belo (Codexpedia + Pôvodný team Bela)
Krátky „walking simulator“, kde hráš za tajomnú bytosť inšpirovanú gnostickým mysticizmom, ktorá sa snaží nájsť cestu z abstraktného sveta. Vznikol počas Game Jamu, za projektom stojí občianske združenie Codexpedia a absolventi TEDI UCM. -
Nuclear Meltdown (Nuclear Meltdown Team)
Strategická spoločenská dedukčná stolová hra odohrávajúca sa v jadrovej elektrárni, kde hráči majú skryté ciele a snažia sa zachrániť alebo zničiť svet. Vznikla na Masarykovej univerzite v rámci predmetu Game Design. -
Striga (Chaotic Good Games)
Rýchla izometrická roguelite hack-and-slash hra inšpirovaná slovanskou mytológiou. Lovíš ježibaby, bojuješ s ich posluhovačmi a získavaš silu každou smrťou a zabitím. Projekt dvoch kamarátov pripravovaný na Steam. -
Šmýrdik (Vadym Palchyk)
Rýchla boss rush adventúra v štýle ručne kreslených čmáraníc zo školských zošitov, kde počas vyučovania bojuješ s kreslenými bossmi. Autor je študent stratégie a podnikania, milovník game jamov. -
Ordinary Pirate Adventures Pt. 1: Facing Your Fears (Lea_Be_Playful)
Oldschool papierový gamebook o bežných pirátskych dobrodružstvách, v ktorých musíš čeliť nočným morám. Autorka je zasnená bádateľka neustále hľadajúca nové výzvy. -
Children Of Saturn (Boie Thomsen & Nils Schulze)
Experimentálna hra vo forme „found footage“, sledujúca tínedžerov ovplyvnených klimatickými zmenami. Hra využíva skutočné zábery katastrof, zdôrazňuje vážnosť krízy a vznikla ako spoločný projekt dvoch tvorcov z nezávislej scény. -
Via Echo (Blind Octopus Studios)
Inovatívna audio hra pre nevidiacich, kde naviguješ svet pomocou rotácie telefónu. Projekt zameraný na prístupnosť a nové herné mechaniky od zvukového dizajnéra a celoživotného učiteľa. -
This Is Not a Propaganda. Or Is It?! (Dominik Devecka)
Video hra slúžiaca ako subverzívny nástroj na rozklad zaužívaných herných mechaník a reflexiu spoločenských noriem. Autor je postdigitálny umelec a aktivista zameraný na kritiku socio-ekonomických systémov. -
Petrov kľúč (Chepre Industries)
Symbolická a experimentálna hra s melancholickým a mysterióznym štýlom, kladúca otázky cez minimalistický dizajn a poetický naratív, ktorá necháva interpretáciu na hráčovi.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Battlefield 6 ukazuje gameplaye z pre-aplha testu 98
- Battlefield 6 predstavil svoj multiplayer, dostal dátum vydania 136
- Battlefield 6 svojimi PC požiadavkami prekvapí 77
- Sony pravdepodobne začne vydávať exkluzívne PlayStation hry na Xbox a Nintendo Swi 154
- RECENZIA: Achilles: Survivor 18
- Sony žaluje Tencent, Light of Motiram je podľa nich kópiou Horizonu 98
- Ubisoft chystá odhalenie nových hier zo série Assassin’s Creed 34
- Hangar 13 už pracuje na ďalšej Mafii, hoci The Old Country ešte nevyšla 31
- Death Stranding 2 po mesiaci prináša prvé štatistiky 67
- DOJMY: Cronos: The New Dawn 8 zobraziť viac článkov >