Analýza OnLive systému

Digital Foundry sa bližšie pozrelo na OnLive a dojmy a aj benchmarky sú vcelku pozitívne.

pridal saver 12.7.2010 o 14:19 pod informácia
Analýza OnLive systému

INFORMÁCIA > NOVINKY >

Digital Foundry sa bližšie pozreli na OnLive a dojmy a aj benchmarky sú vcelku pozitívne. Odmerali ako framerate, tak aj lag a zhrnuli ponuku. Rozpísané na niekoľkých stranách to nájdete tu.

V zásade najdôležitejším parametrom je lag, teda oneskorenie ovládania. Lag je bezpodmienečne vyšší ako pri štandardných hrách, keďže okrem spomalenia hry, je potrebné započítať internetový lag a aj malé spomalenie kompresie obrazu. Autori sa však vopchali do veľmi slušných čísiel a spomalenia začínajú na 150 ms, čo je napríklad spomalenie ovládania pri Killzone 2. Ideálne spomalenie je 133ms, ktoré dosahuje väčšina konzolových hier (PC ide aj pod 100 ms), pri 150 ms už spomalenie cítiť, ale hry sú pritom ešte hrateľné. Žiaľ niektoré hry na OnLive dosahujú aj 200 ms a to napríklad Dirt 2, kde už taká neskorá odozva môže spôsobovať havárie, zlé prechádzanie zákrut atď. Zaujímavosťou je, že gamepad reaguje trochu lepšie ako klávesnica a myš. 

Samotná kompresia nie je výrazne viditeľná na obraze, ale keďže video je v 720p, pri upscalovaní do vyšších rozlíšení je už viditeľná. Samotný framerate hier je vysoký, Batman sa drží okolo 50-60 fps, Assassin 30 - 50 fps, niektoré ako Dirt 2 majú väčší rozptyl od 20 až po 60 fps, kde by už nebol zlý framerate lock. 

Z ostatných vecí má OnLive štýlovo spravené menu, hry sa štartujú prakticky okamžite, multiplayer je priamou súčasťou systému a ceny hier sú podobné ako v ostatných online systémoch. Pozitívum je v možnosť požičiavania niektorých hier na 3 alebo 7 dní a takmer pri každej je aj možnosť zahrať si 30 minút z hry zadarmo. Ponuka je však zatiaľ skromná.

Celkovo OnLive ponúka decentný systém pre užívateľov so slabým hardvérom. Pre všetkých, čo majú aspoň priemerný počítač, je momentálne zbytočný. Autori teraz majú rok na to, aby dopracovali detaily a vyvážili hlavne 15 dolárové mesačné poplatky, ktoré začnú užívatelia platiť. Zatiaľ so slabším obrazom a odozvou ako bežné hry, hodnotu pridávajú len Arena a multiplayerové funkcie. Koncom roka príde aj OnLive minikonzola pre TV hráčov, ktorá môže zaujať ďalšie skupiny hráčov a rovnako aj ešte vylepšiť lag.

OnLive je prvá lastovička Cloud terminálových systémoch a funguje lepšie ako sa čakalo. Vylepšenia a aj ďalšie konkurenčné systémy budú nasledovať a uvidíme ako sa to celé do pár rokov vyvinie.





Analýza OnLive systému  Analýza OnLive systému  Analýza OnLive systému
Páči sa mi!

Zaradené pod: ati






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (12)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19941)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk