Rockstar mal s Grand Theft Auto iné plány |
Naháňačka policajtov a kriminálnikov v meste, navigácia pomocou tlačenej mapy a iné odvážne nápady.
Policajti naháňajúci kriminálnikov v meste, v ktorom hľadáte ulice pomocou tlačenej mapy na kolenách? Utópia? Ale kdeže, takýto mód mala obsahovať hra Race'n'Chase, ktorú dnes poznáme pod názvom Grand Theft Auto!
Programátor Mike Daily uploadol na Flickr (Thx, Euromager) pôvodný dizajn dokument, pomocou ktorého sa štúdio DMA Design (teraz Rockstar North) malo zapísať do histórie. Hra sa pôvodne vyvíjala pre DOS, Win95, PSone, SEGA Saturn a Ultra 64 (Nintendo 64).
V dokumente z roku 1995 stojí, že autori uvažovali o zakomponovaní kradnutia a riadenia rôznych vozidiel vrátane vrtuľníkov, taxíkov a člnov. Postava vo chvíli, keď nesedí za volantom, mala byť mimoriadne zraniteľná, hra smrťou alebo zatknutím totiž končila.
Základ Race'n'Chase mali tvoriť štyri módy: Bank Robbery (za policajtov aj kriminálnikov), v ktorom išlo o vykradnutie banky a útek do bezpečia; Demolition Derby - ničenie áut súperov, až pokiaľ nezostane pojazdné iba jedno; a Cannonball Run - klasický pretek z bodu A do bodu B.
Po splnení misií sa postupne odomkli ďalšie mestá, ktoré pôvodne mali byť tri (vymodelované podľa New Yorku, Benátok a Miami). Na hru ste sa mali dívať z pohľadu z vtáčej perspektívy, pričom mapa nemala rotovať, ale iba rolovať do strán s použitím zoomu na zdramatizovanie diania na obrazovke. Pri rýchlej jazde sa mal obraz vzdialiť, pri havárii, naopak, priblížiť.
DMA Design plánovali zakomponovať aj zmenu svetelných podmienok (pravdepodobne striedanie dňa a noci), rôzne počasia (dážď, sneženie), damage systém aplikovaný na vozidlá, multiplayer pre PC a splitscreen pre konzolových hráčov.
V 12-stranovom dizajn dokumente narazíte aj na takú perličku ako hardvérové požiadavky: veľmi rýchly CPU Pentium a 8 MB RAM.
Vývoj Race'n'Chase započal 4. apríla 1995, pôvodne mala byť hra dokončená 1. júla 1996. S malými obmenami ju poznáme dnes pod názvom Gran Theft Auto, ktorá vyšla v roku 1997 pre PC a PSone.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Stellar Blade 118
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 94
- Speedrunner prešiel prvý level Doom 2 za menej ako 5 sekúnd 45
- Bude ďalší Xbox prakticky PC? 101
- Japonský prieskum ukázal, že mladí hráči už neriešia štandardné konzoly 96
- Fanúšikovia Escape From Tarkov sú naštvaní, autori vydali 250 dolárovú edíciu s ex 88
- Dostalo Stellar Blade prvým patchom aj cenzúru? 142
- Tomb Raider: Definitive Edition je už aj na PC 45
- Stalker 2 dostal nový Not a Paradise trailer a pridal aj zábery 57
- Microsoft vraj už diskutuje o tom, ako vydať ďalšiu Fallout hru čo najskôr 78 zobraziť viac článkov >