Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Novinka


Chyba za miliardu dolárov a história Xboxu

pridal saver 15.5.2012 o 20:00
PS3
Xbox 360
Chyba za miliardu dolárov a história Xboxu


Bývalý šéf Xbox divízie Robbie Bach si spomína na chybu za miliardu dolárov a označil ju ako za najbolestivejšiu vec v jeho živote. Išlo samozrejme o hardverové problémy Xbox360 (RROD) pri jeho vydaní, ktoré Microsoft riešil miliardovou kampaňou na opravu pokazených kusov. Viac to síce nerozvádzal, ale spomínal na veci do minulosti, ktoré ho naučili štyri základné stratégie - vytvoriť diskontinuitu, vyformovať silné značky, zohnať partnerov, ktorí sa zvezú na vašom úspechu a využiť chyby konkurencie. To pri prvom a druhom Xboxe platilo doslova.

Napríklad pri prvom Xboxe musel presviedčať Billa Gatesa, že Xbox nepotrebuje pribalený dial-up modem, len čisté ethernet pripojenie. Bill mu na to povedal, že je to najbláznivejšia vec, ktorú počul. Postupne si o tom emailovali tri týždne až modem definitívne zrušili. Podobne sa rozhodli pre harddisk, čo bolo drahé riešenie, ale jediná možnosť ako si mohli v danej dobe získať podiel na trhu. Spolu s intenetovým pripojením to umožnilo sťahovanie súborov čo sa na PS2 nedalo a teda dostali výhodu, ktorá postupne položila základy Xbox Live.

Pri vydaní prvého Xboxu začali v Microsofte presviedčať aj partnerov ako EA, Activision a ďalšie veľké firmy, že podpora konzoly a hlavne Xbox Live je v ich záujme. Pri EA to vraj trvalo roky. Rozšíreniu a podpore pomohlo hlavne skoré vydanie Xbox360, ktorého sa chytili takmer všetky firmy.

Xboxu veľmi pomohlo aj Sony, to totiž podľa Bacha zahodilo svoj 70% podiel na trhu z čias PS2. Prechod na Playstation 3 bol veľmi zlý a ťažký a v Sony nedokázali zmanagovať partnerov, náklady a nakoniec spravili konzolu tak komplikovanú, že pre ňu vývojári nemohli vyvíjať.

Výsledky oboch konzol vidíme. Pôrodné bolesti už prešli a pomaly konzoly čakajú na svojich nasledovníkov.





<<<Súťaž: Špeciálne balenie Xbox360
predchádzajúca novinka

Takto vyzerá biely Xbox360 >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#90


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Nové herné videá
Príspevky
Prvé DLC s krkolomným názvom 3C3C1D119440927 ...
a bude to platene elebo free dlc ? inak hra skvelá...
Autor Metro 2033 série nesúhlasí s názorom au...
nehnevaj sa ale si uplne mimo obrazu. bol som v ru...
Vývojári Uncharted Collection pracujú na zati...
nebude treba menit,ps5 bude mat spatnu kompabilitu...
Strašidelný Outlast 2 v recenziách zbiera slu...
lebo keď si písal príspevok hra ešte nevyšla. ofic...
Terry Crews dostal custom PC, nechýba v ňom O...
perfektne, mam radost z chlapika ze sa tesi, ako ...
Singleplayerové AAA tituly sú finančne takmer...
steam greenlight ti neda financie na spravenie hry...
Singleplayerové AAA tituly sú finančne takmer...
konecne niekto kto hovori rozumne, vidno ze si rob...
Singleplayerové AAA tituly sú finančne takmer...
ked riesia ze je to finance narocne tak im poradis...
Singleplayerové AAA tituly sú finančne takmer...
ano, presne takto jednoduche a ciernobiele to je :...
Terry Crews dostal custom PC, nechýba v ňom O...
pravdepodobne asi si zmazal jeden svoj komentar a...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2017 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk