Sector Online Entertainmentnet Sector.sk Onlinehry.sk Plnehry.sk Blog.sector.sk Biosector.sk Kinema.sk ABCgames.sk Rozpravky.sk Funny.sk Docu.sk Lacné letenky
logoblack
Login:
Heslo:
 > Zabudli ste heslo?
facebook login
listallistamlistaplistaulistaylistarlistaelistaqlistajlistaklistadlistaz hryvideásúborytechfóruumužívatelia

Novinka


Chyba za miliardu dolárov a história Xboxu

pridal saver 15.5.2012 o 20:00
PS3
Xbox 360
Chyba za miliardu dolárov a história Xboxu


Bývalý šéf Xbox divízie Robbie Bach si spomína na chybu za miliardu dolárov a označil ju ako za najbolestivejšiu vec v jeho živote. Išlo samozrejme o hardverové problémy Xbox360 (RROD) pri jeho vydaní, ktoré Microsoft riešil miliardovou kampaňou na opravu pokazených kusov. Viac to síce nerozvádzal, ale spomínal na veci do minulosti, ktoré ho naučili štyri základné stratégie - vytvoriť diskontinuitu, vyformovať silné značky, zohnať partnerov, ktorí sa zvezú na vašom úspechu a využiť chyby konkurencie. To pri prvom a druhom Xboxe platilo doslova.

Napríklad pri prvom Xboxe musel presviedčať Billa Gatesa, že Xbox nepotrebuje pribalený dial-up modem, len čisté ethernet pripojenie. Bill mu na to povedal, že je to najbláznivejšia vec, ktorú počul. Postupne si o tom emailovali tri týždne až modem definitívne zrušili. Podobne sa rozhodli pre harddisk, čo bolo drahé riešenie, ale jediná možnosť ako si mohli v danej dobe získať podiel na trhu. Spolu s intenetovým pripojením to umožnilo sťahovanie súborov čo sa na PS2 nedalo a teda dostali výhodu, ktorá postupne položila základy Xbox Live.

Pri vydaní prvého Xboxu začali v Microsofte presviedčať aj partnerov ako EA, Activision a ďalšie veľké firmy, že podpora konzoly a hlavne Xbox Live je v ich záujme. Pri EA to vraj trvalo roky. Rozšíreniu a podpore pomohlo hlavne skoré vydanie Xbox360, ktorého sa chytili takmer všetky firmy.

Xboxu veľmi pomohlo aj Sony, to totiž podľa Bacha zahodilo svoj 70% podiel na trhu z čias PS2. Prechod na Playstation 3 bol veľmi zlý a ťažký a v Sony nedokázali zmanagovať partnerov, náklady a nakoniec spravili konzolu tak komplikovanú, že pre ňu vývojári nemohli vyvíjať.

Výsledky oboch konzol vidíme. Pôrodné bolesti už prešli a pomaly konzoly čakajú na svojich nasledovníkov.





<<<Súťaž: Špeciálne balenie Xbox360
predchádzajúca novinka

Takto vyzerá biely Xbox360 >>>
nasledujúca novinka

Pozrite si aj
Diskusia

      Pre možnosť pridania komentáru musíte byť prihlásený.

Zaregistrujte sa, alebo použite facebook autentifikáciu facebook login

searchbutton
Sector Herný magazín
sector magazin SECTOR Magazín
#86


PDF verzia


Flash verzia

Social Sector
Príspevky
Nová aktualizácia Dooma odstránila Denuvo
keby sa vydavali dema ako kedysi, tak by mozno neb...
Bethesda a Arkane Studios prezrádzajú, prečo ...
pr hovná. arkane chceli urobiť system shock 3 (ale...
Nová aktualizácia Dooma odstránila Denuvo
obsahuje spoilery na lis"rozhodnutia, ktoré majú s...
VR firmy sa spojili a vytvorili Global Virtua...
presne toto ma napadlo. chlapci si sadnú, nalejú s...
Conan Exiles - Survive in the World of Conan ...
možno by bolo lepšie keby to pridali ako prídavok ...
Vivendi zvyšuje svoj podiel vlastníctva Ubiso...
" vo vivendi nevidím žiadnu pridanú hodnotu, s pôs...
The Wall - filmový trailer
tak hraje vojaka padnuteho dole hubou v prachu, to...
Nintendo Switch batéria vydrží vraj až 5-8 ho...
ten titulok opravte... ...vraj až 5 až 8 hodín... ...
Vivendi zvyšuje svoj podiel vlastníctva Ubiso...
kto drží prsty finančným žralokom je zlosyn, ale t...
bottom
Hry | Videá | Súbory | Tech | Fórum | Užívatelia | PC | Xbox 360 | PS3 | PSP | Wii | DS | Mobil | Obsah
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2016 SECTOR Online Entertainment   /   contact us on: sector@sector.sk