Pikošky z vývoja Tomb Raider

Plameňomet, jazda na koni, opica ako spoločník Lary Croft. Čo sa do hry dostalo a čo nie?

pridal spacejunker 11.3.2013 o 19:24 pod hry
Pikošky z vývoja Tomb Raider

HRY > NOVINKY >

Mladé neskúsené dievča zmenila jedna výprava na obávanú a životom skúšanú archeologičku. Lara Croft sa v najnovšom dieli Tomb Raider (recenzia) znovuzrodila a na opustenom ostrove objavila príbeh, ktorý trápil hráčov aj tvorcov. Ako sa k vykrádaniu hrobiek vôbec dostala? 

Na jeho rozpovedanie potrebovali Crystal Dynamics dlhé štyri roky, radikálne zásahy do pôvodného dizajnu, nehovoriac o tom, že bez skúsených veteránov z Rockstaru či Ubisoftu by hra vyvíjaná pod kódovým označením Tomb Raider 9 alebo Ascension nikdy nevyšla. 

Crystal Dynamics sa na sklonku roka 2009 ocitli v slepej uličke. Silne inšpirovaní hrami ICO, Shadow of the Colossus a Resident Evil sa pohrávali s ideou zatiahnuť oblohu a nechať Laru bojovať zo sedla koňa proti temným obyvateľom ostrova - záhadným tvorom Oni. V jednej scéne, ktorú si môžete prezrieť vo videu, sa po útese vyškriabalo obrovské monštrum a prenasledovalo hrdinku do lesa, kde cestou lámalo stromy. 

Preháňanie sa v sedle koňa nebola úplne najstrelenejším nápadom, odhaľuje výborne zostavený making of materiál Final Hours of Tomb Raider vytvorený Geoffom Keighleym. Na ostrove mala Laru sprevádzať iba šesťročná Izumi, ktorá sa prešmykla cez úzke škáry a neskôr disponovala magickými schopnosťami. Dievča o pár mesiacov nahradila malá opica. Oba návrhy boli zamietnuté.  

Tomb Raider trpel krízou identity a ani samotní autori si neboli istí, kam sa vývoj uberá. Viac ako ročné experimentovanie narážalo opakovane na nedostatok invencií, čomu neprispievala ani tvrdá konkurencia moderných hier ako Batman Arkham Asylum, Uncharted či Gears of War. 

Od čistej akcie nakoniec prešli k survival a oba žánre začali navzájom kombinovať, čo bolo základom pre vytvorenie dema odohrávajúceho sa v podzemnej jaskyni, kde visí spútaná Lara dolu hlavou. Táto pasáž bola použitá ako náborové video pre nové posily do štúdia, bolo základom oficiálneho odhalenia v Game Informeri a na E3 2011 ešte aj po roku dokázalo paralyzovať davy a zaraziť ich do sedačiek.

V januári 2011 sa rozbehla produkcia na plné otáčky, ale ešte stále sa krížili nápady a v hre figuroval co-op! Štvorročný projekt mal na začiatku a konci iba dve veci spoločné, že sa odohráva na ostrove a že hra ponesie názov Tomb Raider. 

Do finálnej verzie sa okrem co-opu (pozostatok z Guardian of Light) nedostal ani plameňomet, pasáž, kde Lara strieľa zo stacionárneho guľometu alebo hrateľná scéna s potopením Endurance na samom začiatku. Gotické postavy a záhadných ninja bojovníkov nahradili ľudia - bojovníci slnka pod vedením Matiasa a GPS zariadenie zase inštinkt lovca pre zvýraznenie dôležitých objektov v prostredí. 

Final Hours of Tomb Raider v desiatich kapitolách sleduje problematický vývoj od prvých prototypov, až po hotové scény, ktoré dopĺňa storyboardami, ukážkami scenára a dôverne známymi videami, ktoré Crystal Dynamics postupne uvoľňoval na web. Čo je dôležité, že ak ste hru ešte nehrali, nevyzradí vám nič z deja ani nepripraví o prekvapenia.

Nejde o najprepracovanejší making of materiál, je však výborne štrukturovaný a plný drobností, ktoré s hrou príliš nesúvisia ako to, že výkonný producent bol vášnivý zberateľ starožitných ťažítok, že v štúdiu pracovala na napínavých scénach skupina O.M.S. (Oh My Shit) alebo že hudba sa skladala aj na nástroji, ktorého stavba zabrala 14 mesiacov. 

Final Hours of Tomb Raider nájdete na Steame a App Store za 2,69 eur.





Pikošky z vývoja Tomb Raider  Pikošky z vývoja Tomb Raider
Pikošky z vývoja Tomb Raider  Pikošky z vývoja Tomb Raider
Pikošky z vývoja Tomb Raider  Pikošky z vývoja Tomb Raider
Páči sa mi!






PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: Eidos / Crystal Dynamics
Štýl: Akčná Adventúra
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 5. marec 2013
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Dolby vision (1)
Zdravím, chcem sa opýtať na nejaké riešenie ohľado...
|Android smartphone do 200-250 ... (4)
Zdravím vás. Vedel by niekto poradiť budget telefó...
|Wifi a ethernet (9)
Ahojte, Mám problém s pripojením pc na net. Vše...
|Dragons dogma ii cz/sk forum (1)
https://steamcommunity.com/app/2054970/discussions...
|Ms windows cd key (33)
Zdravim. Pozeral som cdkeys, ale maju cenu nieco n...
|Svet, ukrajina, vojny ... (18391)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk