Koľko stojí príprava veľkého herného titulu?

Atari v roku 1982 zakúpilo licenciu na I.T. mimozemšťana 23 miliónov, náklady Star Wars: The Old Republic o 29 rokov neskôr dosiahli 200 miliónov dolárov.

pridal roberto 16.1.2014 o 11:50 pod hry
Koľko stojí príprava veľkého herného titulu?

HRY > NOVINKY >

Koľko vlastne stoja AAA tituly? My si ich môžme kúpiť väčšinou za 59.99€, vrátane DPH. Koľko ale stojí príprava takého titulu? Veľkí distribútori, ktorí majú väčšinu takýchto titulov na starosti, sa presnými číslami pochvália zriedka. A ak už sa nejaké cifry dostanú na verejnosť, obyčajne nie je jasné, či ide o konečnú sumu, alebo o sumu očistenú o náklady na už predpripravený DLC obsah, alebo iba o náklady na vývoj titulu. Náklady na marketing pritom môžu aj dvojnásobne prevýšiť náklady na samotný vývoj hry, ako pred časom potvrdil aj Rich Hilleman z Electronic Arts.

Kotaku sa napriek tomu pokúsilo dať dokopy dostatok informácií a zostavilo prehľad vývoj finančnej náročnosti prípravy herných titulov. Začína takmer prehistorickým rokom 1982 a končí titulmi Destiny a Watch Dogs. Pri porovnávaniach jednotlivých titulov si ale treba uvedomiť, že americký dolár prešiel od roku 1982 značným vývojom a náklady nie sú očistené napríklad o infláciu. Pri niektorých tituloch sa podarilo zistiť iba čiastočné čísla:

1982

E.T. - $23 miliónov (licencia) - na tú dobu obrovské peniaze za nechválne známy titul

Frogger - $5 miliónov (marketing)

1983

Dragon's Lair - $3 miliónov - pričom 1.3 milióna stáli len ručné animácie

1992

Ultima VII: The Black Gate - $1 milión - nepochybne skvelý deal

1993

Ground Zero: Texas - $3 milióny

1994

Mortal Kombat II - $10 miliónov (marketing) - marketing hier naberá na dôležitosti

Wing Commander III - $5 miliónov

1995

Full Throttle - $1.5 milióna

Twisted Metal - $0.8 milióna

1996

Crash Bandicoot - $1.7 milióna - ale jedná sa pravdepodobne iba o rozpočet na vývoj titulu

Wing Commander IV - $10 miliónov - 8.5 milióna pritom zožrali videosekvencie

1997

Crash Bandicoot 2 - $2 milióny

Oddworld: Abe's Oddysee - $2.5 milióna

PaRappa the Rapper - 90 miliónov jenov

Riven - $20 miliónov - 10 na vývoj a 10 na marketing

1998

Grim Fandango - $3 milióny

Thief: The Dark Project - $3 milióny

The X-Files Game - $6 miliónov

1999

Crash Team Racing - $2.4 milióna

EverQuest - $3 milióny

Gabriel Knight 3 - $4.2 milióna

Resident Evil 2 $1 milión

Shenmue - $47 miliónov - evidentne na ničom nešetrili

System Shock 2 - $1.7 milióna

Unreal Tournament - $2 milióny

2001

Black & White $5.7 milióna

Dark Age of Camelot - $3.1 milióna

Dave Mirra Freestyle BMX 2 - $4 miliónov (marketing)

Jak and Daxter - $14 miliónov

2002

Freedom Force - $2 milióny

Hitman 2 - €3.5 milióna

Lord of the Rings: The Two Towers - $20 miliónov

NFL 2K3 - $15 miliónov

2003

Enter the Matrix - $67 miliónov - ale zarátaných je aj 47 miliónov na nákup licencie a štúdia

Jak II - $15 miliónov

Toontown Online - $18 miliónov

Uru: Ages Beyond Myst - $12 miliónov

2004

Call of Duty: Finest Hour - $8.5 milióna

City of Heroes - $7 miliónov

Driv3r - $34 miliónov

Half-Life 2 $40 miliónov

Halo 2 - under $20 miliónov

Jak 3 - $10 miliónov

World of Warcraft - $200 miliónov - Blizzard si povedal že risk je zisk. Oplatilo sa.

2005

Advent Rising - $4 milióny

Call of Duty 2 - $14.5 milióna

Guild Wars - $20-30 miliónov

Guitar Hero - $1.7 milióna

Jak X - $10 miliónov

King Kong - $20 miliónov

The Matrix Online - $8.5 milióna

Mortal Kombat: Shaolin Monks - $20 miliónov

Quake 4 - $15 miliónov

Psychonauts - $11.8 milióna

2006

Anno 1701 - €8 miliónov

Empire Earth III - $10 miliónov

Gears of War - $10 miliónov

Ghost Recon Advanced Warfighter - $18 miliónov

Lost Planet - $40 miliónov

Red Steel - €10 miliónov

Scarface: The World is Yours - $2.5 milióna (audio)

Test Drive Unlimited - €15 miliónov

Unreal Engine 3 - $40 miliónov

2007

Age of Conan - 200 miliónov, ale nórskych korún

BioShock - $15 miliónov

Black College Football Experience - $9 miliónov

Crackdown - $20 miliónov

Crysis - €15 miliónov - ale iba vývoj

Halo MMO - $90 miliónov - taký bol rozpočet, nevieme koľko z neho stihli minúť, hra nikdy nevyšla

Heavenly Sword - $20 miliónov

Marathon 2: Durandal - $0.3 milióna

Rock Band - $20 miliónov

Strangehold - $30 miliónov

Stuntman: Ignition - $20 miliónov

2008

Braid - $0.2 milióna

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian - $20 miliónov (marketing)

Gears of War 2 - $12 miliónov

Golden Axe: Beast Rider - $15 miliónov

Guitar Hero: Aerosmith - $5 miliónov (marketing)

Left 4 Dead - $11 miliónov (marketing)

The Witcher - 20 miliónov zlotych

2009

The Beatles: Rock Band - $20 miliónov (marketing)

Borderlands - $30-35 miliónov

Brütal Legend - $24 miliónov

Call of Duty: Modern Warfare 2 - $200 miliónov - z toho na vývoj 50mil.

Fortress - $16.5 milióna

Free Realms - $20-30 miliónov

Ghostbusters - $15-20 miliónov

Left 4 Dead 2 - $25 miliónov (marketing)

Star Wars: Clone Wars: Jedi Alliance - $15 miliónov

2010

God of War III - $44 miliónov

Gran Turismo 5 - $60 miliónov

Heavy Rain - €40 miliónov

Stargate Worlds - $25 miliónov

2011

Allods Online - $12 miliónov

Battlefield 3 - $2.75 milióna (Facebook marketing)

Call of Duty: Elite - $50 miliónov

Dead Space 2 - $5-10 miliónov (marketing)

Dead Island - $40 miliónov

Homefront - $50 miliónov

Real Racing 2 - $2 milióny

Rift - $60-70 miliónov

Star Wars: The Old Republic - $200 miliónov -  ato ešte nie je jasné, či je zahrnutý aj marketing

Warhammer 40k: Dark Millenium Online - $30 miliónov

The Witcher II - 25 miliónov zlotych - z toho 5 na marketing

2012

DC Universe Online - $50 miliónov

Ghost Recon: Future Soldier - €50 miliónov

Papo & Yo - $1.5 milióna

The Secret World - $50 miliónov

2013

1666 - $35 miliónov

Beyond: Two Souls - $27 miliónov

Defiance - $70 miliónov

Disney Infinity - $100 miliónov

2014

Destiny - $140 miliónov - z toho 1 milión na marketing, o zvyšok sa stará Activision

Watch Dogs - $68 miliónov - iba na vývoj





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Vetráky: pripojenie 3-pin 5v a... (12)
čafte, mám staručký pc 2017/18 (Z270-i7-7700k) nak...
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (2)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19941)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk