Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev

Otvorený svet bude rozdelený na dlaždice s dátami, vďaka čomu CD Projekt stlačí hardvérové nároky späť do normálu.

pridal roberto 10.4.2014 o 17:30 pod hry
Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev

HRY > NOVINKY >

Games Developer Conference už dávno skončila, niektoré zaujímavé správy však na povrch vystupujú len veľmi pomaly. Takou správou je aj účasť Przemysława Czatrowskeho, ktorý má v CD Projekt RED na starosti programovanie enginu. Ten žurnalistom priblížil, ako chcú skombinovať úchvatnú grafiku, ktorá sa stala štandardom Witcher série, s otvoreným a rozľahlým svetom, ktorý má byť hlavným rysom pripravovaného pokračovania.

Tým "kúzlom" je zapracovanie midwaru Umbra 3 od spoločnosti Umbra Software. Ten sa špecializuje na mechaniky, ktoré hre umožnia ľahko identifikovať a "vyradiť"objekty, ktoré práve nie sú viditeľné - schované za inými nepriehľadnými objektami alebo mimo záber kamery. Zapracovanie týchto technológií výrazne zrýchlilo vykresľovanie rozľahlých scenérií.

Už to, že sa CD Projekt rozhodol spolupracovať s externým dodávateľom naznačuje, že nejde o práve jednoduchú technológiu, napriek tomu sa Umbra pokúsila aspoň čiastočne priblížiť, ako ich softvér vlastne pracuje:

1. Svet sa rozdelí na "dlaždice" a pre každú dlaždicu sa následne pripraví zväzok dát, vrátane tých, ktoré sa starajú zobrazovanie. Počas hrania potom engine na základe postavenia a natočenia kamery iba určí, ktoré "dlaždice" sú v zábere a načíta dáta iba z nich.

2. Softvér naďalej sleduje polohu a smer natočenia kamery a nové dáta načíta, až keď sa do záberu dostane aj nová dlaždica.

3. Zväzky z dlaždíc, ktoré sa dostali mimo záber, sa bez meškania odstraňujú a znižujú tak zaťaženie pamäte.

Proces je znázornený aj na obrázkoch, kde zelená farba pokrýva načítané zväzky a žltá farba na prostrednom obrázku zachytáva moment, v ktorom hráč dosiahol bod, v ktorom je potrebné načítať dáta z ďalšieho zväzku.

Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev

Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev

Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev

Herná rozloha Novigradu napríklad zodpovedá 8.5 x 8.5 km a skladá sa zo 100 000 "kúskov", avšak počas hry je v zábere obyčajne len 2 až 5 percent z nich a v špecifických prípadoch aj podstatne menej než 1 percento (ale to asi len keď sa pozeráte priamo do steny).

Video znázorňuje celý proces v praxi:

V galérií nižšie nájdete ešte pár ďalších ukážok tejto technológie, bohužiaľ iba v nízkom rozlíšení. Vývojári z CD Projektu a Umbra Software teraz spoločne pracujú na tom, aby sa v The Witcher 3: Wild Hunt pomocou rovnakej technológie zobrazovali aj tiene prostredia, čo by opäť ušetrilo množstvo výkonu a dalo vývojárom ešte voľnejšie ruky.

 





Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev  Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev  Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev
Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev  Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev  Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev
Witcher 3 predstavuje novú technológiu zobrazovania rozľahlých priestranstiev
Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Jedi survivor (2)
prosím, v akom case príde survivor do gamepass? je...
|Remake (1)
čo by ste hovorili na remake - manhunt 1-2,the pun...
|Televízor k ps5 (8)
Ahojte všetci. Veľmi sa nevyznám v elektronike. Ve...
|Bloodborne (1)
Získal som moon runu a nejde mi aktivovať pri stol...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (2)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (19910)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk