GRID: Autosport s novými informáciami a prečo hra nevyjde na next-gen |
PC hráči aj napriek tomu nebudú o kvalitu grafiky ukrátení. Z PS3 a Xbox 360 chcú autori vytiahnuť maximum.
Pri oznámení novej hry zo série GRID bolo asi najväčším prekvapením to, že sa neukáže na next-gen konzolách. James Nicholls v najnovšom interview pre VG247 sa vyjadril aj k tomuto kroku. V štúdiu tak podľa jeho slov už pracujú s ich next-gen technológiou, ktorú použijú pre budúce hry, no v tejto chvíli sa rozhodli, že bude pre nich lepšie, ak zoberú svoj starý EGO engine a pokúsia sa spraviť takú hru, akú chcú ľudia a tým pádom vytvoriť jednu z najlepších závodných hier. Dodáva, že Ich štúdio nie je tak veľké ako napríklad EA, aby si mohli dovoliť robiť niekoľko vecí na raz. Vyjadril sa tak, že najväčším problémom je momentálne to, že si ľudia myslia, že Xbox One alebo PS4 sú len obyčajné PC, na ktoré sa hra behom pár dní naportuje. Toto síce spraviť môžu, no na konci by neponúkla to, čo by hráči očakávali. Na tvorbu next-gen hier je potrebné množstvo času, aby mohli z nových platforiem dostať to najlepšie z toho, čo ponúkajú.
PC hráči by ale týmto krokom nemali byť ochudobnený o grafický vizuál. GRID: Autosport hlbšie využíva možnosti DirectX 11, ponúkať bude aj 4k textúry a taktiež v spolupráci s Intelom dokázali hru veľmi dobre optimalizovať. Vďaka tomu pôjde hra plynulo aj na slabších strojoch, ako sme si už mohli všimnúť zo zverejnených požiadaviek. Pár dní dozadu tiež prišla na Steam fóre hry otázka ohľadom Linuxovej verzie. Jeden z vývojárov aj na ňu po chvíli pohotovo reagoval tým, že určite nie v deň vydania, no uvažujú nad tým do budúcna. Je to tak vraj skôr otázka času, ako toho, či niekedy bude.
S nádielkou informácií to ale neskončilo len pri rozhovore s VG247. Autori dnes vydali na oficiálnej stránke blog, ktorý je celý venovaný poškodeniu áut. Keď by sme si to mali zhrnúť, v GRID: Autosport bude vaše auto rozdelené na rôzne typy súčiastok, ktoré sa budú časom prirodzene opotrebovávať. Do toho sa zaratúvajú aj brzdy alebo prevodovka. Ak teda budete preraďovať stupne príliš rýchlo či pomaly, alebo dokonca nesprávne, jej životnosť sa tým bude podstatne skracovať. Môže to prísť až do takého štádia, že pri preraďovaní nebudete môcť niektoré z nich zaradiť. Čo sa bŕzd týka, tak aj tu sa počíta s prípadmi, kedy napríklad brzdíte prudko z vysokých rýchlostí. Nebudú však chýbať ani také detaily, ako prepichnutie pneumatík, poškodenie chladiča, výfuku či nápravy. O škodách spôsobených kolíziami tak ani nemusí byť reč.
GRID: Autosport vychádza už 27. júna pre PC, PS3 a Xbox 360
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aké Star Wars hry sa oplatí zahrať? 93
- Nová Tomb Raider má byť v otvorenom svete v Indii, Lara bude mať aj motorku 87
- Aké hry prídu v máji? 51
- Čo ukázalo Gray Zone Warfare v early access? 35
- Ako sa má Helldivers 2 na PC? 381
- Sony zrušilo plány s povinným previazaním PC hráčov Helldivers 2 cez PSN konto 259
- RECENZIA: Felvidek 37
- Aké filmy a seriály prídu v máji? 15
- Vo Witcherovi 3 si už budete môcť zalietať na gryfovi 26
- Helldivers 2 dostáva na PC povinné previazanie s PSN kontom 216 zobraziť viac článkov >