Microsoft chce v novej verzii rozšíriť využitie Kinect for Windows |
K tomu je však potrebné, aby Kinect nepracoval iba ako uši a oči, ale aj ako mozog schopný orientovať sa vo svojom prostredí a reagovať na zmeny.
Či už je Kinect pribaľovaný ku každému Xboxu alebo nie, nepopierateľne ide o zaujímavé zariadenie so širokými možnosťami využitia. Nedávno sa tak objavila možnosť predobjednať si PC verziu Kinectu 2, označovanú ako Kinect for Windows v2, ktorá by mala toto zariadenie pomôcť rozšíriť aj mimo videoherný priemysel. Prvé kusy sú určené iba vývojárom, ktorí dostanú počas júla aj prístup k software development kitu 2.0. Všeobecne dostupná bude v2 až o pár mesiacov. Microsoft pri tejto príležitosti prezentuje, aké má s Kinectom plány v najbližšej budúcnosti.
Kinect pred rokmi začínal ako uši a oči, odvtedy ale v Microsofte neustále pracujú na "mozgu", ktorý Kinectu umožňuje čím ďalej lepšie "rozumieť" tomu, čo sa práve v miestnosti deje. Čím viac informácií nahromadí, tým ľahšie rozozná, čo od neho jeho majiteľ práve chce. To by malo viesť k oveľa jednoduchšiemu a intuitívnejšiemu používaniu zariadenia, ktoré by raz malo ovládnuť obývačky, detské izby, školy i nemocnice.
Príkladom využitia inteligentnejšieho Kinectu mimo hernú oblasť je projekt s názvom Vera.Ten v prvej fáze pomáha pacientom v správnom cvičení, ktoré potrebujú po úraze, mŕtvici či vážnom ochorení. V ďalšom kroku však program pripraví prehľadný zoznam informácií o pacientovom výkone a odošle ho v zrozumiteľnej forme na príslušnú kliniku. Projekt pred pár týždňami získal aj podporu neziskového inštitútu West Healt, ktorý projekt podporí 7.5 miliónom dolárov.
Ako ale vysvetľuje program manager Scott Evans, pre úspech v podobných oblastiach je dôležité, aby bol Kinect spoľahlivý a ľahko použiteľný pre všetkých: "Kinect musí pracovať ak máte v miestnosti obrovský gauč aj ak sa pohybujete v blízkosti fikusu, ktorý zhodou okolností vyzerá ako ďalšia osoba. Aby sme toto dosiahli, musíme umožniť Kinectu pochopiť kto ste a v akom prostredí sa pohybujete. A tu prichádza na rad tzv. strojové učenie."
Strojové učenie ako odbor sa zaoberá algoritmami, ktoré prepožičiavajú počítačovým systémom schopnosť učiť sa. To umelej inteligencií umožní analyzovať zmeny a prispôsobiť sa prostrediu. Takéto systémy sa už v súčasnosti využívajú v programoch určených na rozpoznávanie reči či písaného textu, Microsoft by však rád túto disciplínu posunul na nový level. Začatie programu Skynet by tak už nemalo byť ďaleko.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Aký mobil kúpiť na jar 2024 za 100, 200, 300, 500 alebo 1000 eur? 74
- Aké boli najväčšie slovenské hry? 92
- Fallout 4 už dostal očakávaný nextgen patch 85
- Bude Cillian Murphy záporákom vo Far Cry 7? 38
- DOJMY: Manor Lords 41
- Kingdom Come Deliverance 2 bude diverznejšie, zachytí viac etník 97
- Assassin’s Creed Hexe prinesie aj magické sily 52
- Bobr Kurwa meme dostalo hru, je dostupná zadarmo 21
- RECENZIA: Stellar Blade 101
- Koei Tecmo je sklamané z predaja svojich hier, znižuje odhady tržieb 82 zobraziť viac článkov >