Už poznáme všetky hrateľné frakcie nového dielu Total War |
Čo je pre veľké impéria pohromou, môže byť pre kmene Frankov a Sasov veľkou príležitosťou k založeniu mocných kráľovstiev. K tomu využijú meče, sekery ale aj diplomaciu, do ktorej sa vracajú dohodnuté manželstvá.
Do vydania nového dielu Total War série zostáva už iba niečo vyše dvoch mesiacov a Creative Assembly už predstavilo aj druhú várku frakcií. Ktorá z nich dokáže prežiť vpád Hunov a ich krvilačného vodcu Atttilu?
Začnime Západorímskou ríšou, ešte stále ovládajúcou obrovské územie. Patrí jej takmer celá západná Európa aj západná polovica severného pobrežia Afriky, ale už od rozdelenia impéria sa začala prejavovať prehnitosť hlboko zakorenená v uliciach a palácoch Ríma. Západ trpí ešte väčším nedostatkom bojaschopných mužov a zlata ako jeho východné dvojča, katastrofa je takmer neodvratná, a práve v tomto čase začínajú cez slabo strážené hranice prenikať celé hordy barbarov utekajúcich pred ešte väčšími hordami Hunov. Veľké zmeny však znamenajú aj veľké príležitosti a geniálny stratég by možno ešte dokázal udržať väčšiu časť impéria pohromade.
Takmer v presne opačnej situácii sú Frankovia, vlastniaci iba malé územie kdesi na severovýchode Európy, ďaleko od hunských vpádov. Potomkovia odvážnych Germánov scivilizovaní životom v blízkosti rímskych hraníc majú obrovský potenciál podrobiť si okolité kraje a potom môžu vyraziť ktorýmkoľvek smerom, aby položili základy mocnej Franskej ríše.
Ostrogóti pôvodne obývali pobrežie Čierneho mora, no boli jedným z prvých národov, ktoré doplatili na chaos spôsobený Hunmi. Teraz ako vandráci bez skutočného domova prebývajú vo vnútri hraníc Východorímskej ríše a slúžia v jej armáde ako žoldnieri. Takýto život má svoje výhody, ale napriek tomu túžia po vlastnom kráľovstve. Ako ďaleko pocestujú, aby našli nový domov?
Alani - zväz kmeňov iránskeho pôvodu, cez ktorý sa vlna Hunov prevalila tak rýchlo, že nemali šancu uniknúť. Veľká časť bojovníkov sa pridala k hunským kmeňom a ostatných čakajú ťažké roky. Ak nechcú zostať uprostred Attilovho teritória, čaká ich dlhá cesta na západ.
A poslednou hrateľnou frakciou budú Sasi. Susedia Frankov majú v podstate rovnaké možnosti ako oni, ale ich pohľad nepadol na bohaté mestá na juhu. Namiesto toho majú záujem o slabo bránené severné provincie a špeciálne Britániu. Ostrovy oddelené od európskeho zmätku sú ideálnym miestom na založenie nového kráľovstva s veľkou budúcnosťou.
Vo všetkom tom chaose bude umenie diplomacie snáď ešte dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Spolu s rodokmeňmi sa teda vracajú aj svadby, ako jeden z najmocnejších diplomatických nástrojov. Každá dcéra urodzeného rodu je cenným nástrojom a dá sa využiť k zmiereniu s nebezpečným susedom i poisteniu dlhotrvajúceho spojenectva. Dcéry cudzích frakcií sa budú dať v rodokmeni ľahko identifikovať a svadba bude mať dopad aj na ich nových manželov. Ich prežitie bude ešte dôležitejšie ako predtým a možno bude najlepšie vôbec ich neposielať ako generálov do nebezpečných situácií.
Mení sa aj prístup k agentom. Tí doteraz mohli robiť prakticky od začiatku hry čokoľvek, aj keď šanca na úspech v náročnejších misiách bola veľmi malá. V Total War: Attila dostanú tri druhy agentov (špión, kňaz a šampión) vlastné stromy schopností, po ktorých budú postupovať v RPG štýle.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Battlefield 6 89
- Battlefield 6 dostáva recenzie 48
- Sony prinesie PS6 o pár rokov 93
- Battlefield 6 pri vydaní pritiahol len na Steame cez 700 tisíc hráčov 147
- Roboti nás raz nahradia, v BMW už jeden pracuje 5 mesiacov 90
- Assassin's Creed umiestený do času po občianskej vojne bol zrušený 70
- Battlefield 6 ukázal svoje finálne požiadavky, pridal aj Ultra++ nastavenia 77
- DOJMY: Sudden Strike 5 25
- Optimálna cena GTA VI by podľa analytikov bola 69 dolárov 100
- Bol predstavený prvý poster na Minecraft 2 film aj s dátumom premiéry 13 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: SEGA / Creative Assembly Štýl: Stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|